Toon posts:

Koeling probleem CF setup in coolermaster cosmos s

Pagina: 1
Acties:

• Engineer Stewie
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 00:11
Beste mensen.

Ik heb de componenten in mijn pc een upgrade gegeven (core i7 setup) in mijn huidige coolermaster cosmos s case. De casefans staan alle op 7V om het geluid te beperken.
Hierin wilde ik graag mijn huidige ATI 4870 1GB in crossfire insteken, maar ik ben al snel tegen een koeling probleem aangelopen.

Door de grote noctua CPU fan heb ik mijn intake fan aan de zijkant eruit moeten halen (200mm) en de PCI-e sloten staan vlak langs elkaar. Om een lang verhaal kort te maken, de bovenste kaart loopt heet door gebrek aan koeling. Memory wordt 90°, beeld begint te flikkeren.

Mijn moederbord heeft nog een PCI-E slot, maar dat kan niet gebruikt worden omdat ik één expansion slot tekort kom. Omdat ik een poging wil wagen de case te houden had ik aan hetvolgende gedacht.

Een 4-in-3 module (hdd drive cage) bijplaatsen, zodat ik vooraan ipv 1*120mm een 2de 120mm fan krijg. Dit dient dus enkel voor extra lucht in de case te krijgen. Eveneens de spanning terugbrengen naar 7V.
De grafische kaarten vervangen door 2 keer een 6870. Die staan nog altijd dicht op elkaar, maar deze zijn zuiniger en hebben een veel betere koeler (veronderstel ik).
Het aankopen van deze kaarten was toch gepland, hetzij in een later stadium.

Heeft dit idee enige kans van slagen?

[Voor 3% gewijzigd door Engineer Stewie op 13-11-2010 00:31]

• Fid3lity
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 07-08 20:10

Fid3lity

Spectre X

HD6850 van Sapphire bijvoorbeeld? Daarvan 2 in CF geeft je een enorme p/p-ratio en loopt ook nog eens heel lekker koel. Die 4-in-3 module kun je dan nog gewoon lekker bijplaatsen voor net dat beetje extra frisse lucht en dan moet het helemaal goedkomen :) Of haal gewoon die HD6870's, jouw keuze :Y)

• hipy
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 14-09 20:51
klinkt beetje dom maar waarom niet een wat kleinere cpu koeler, als de 200mm fan er in past wordt het heatsink van de cpu ook mee gekoeld door die fan :)

• Engineer Stewie
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 00:11
Helemaal gelijk hoor over de cpu cooler en de fan aan de zijkant.

Die fan aan de zijkant heft eigenlijk nooit gedraaid daar deze veel te veel lawaai maakte. Maar zoals gezegd was er vroeger veel plaats tussen de GPU's. De noctua cooler laat ik er liever opzitten. Die koelt zeer goed met de fans op minimum snelheid. Heb op deze moment een vrij stille pc en wil dat zo houden.

Dus één fan bijplaatsen aan de voorkant en 2 6870's (net wat meer punch als de 6850) zal geen probleem opleveren?
Kan namelijk als het echt moet op de bodem ook nog een 12cm fan bijsteken (10 cm achter de voeding). Maar dan moet ik een oplossing vinden voor de kabels van de voeding die daar liggen.

Volgens mij zijn er genoeg met een SLI/CF setup met de kaarten tegeneen zonder een fan aan de zijkant.
En naar wat ik gelezen heb zijn de 68XX kaarten vrij zuinig en geoptimaliseerde kaarten.

Bij positief antwoord ga ik vandaag bestellen :+ .

[Voor 3% gewijzigd door Engineer Stewie op 13-11-2010 10:55]

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee