Ik heb een tijdje geleden op een HP branded computer Windows 7 Professional geïnstalleerd maar ik hoorde van de eigenaar dat hij regelmatig uitviel terwijl hij met zware applicaties bezig was. Toen ik in taakbeheer keek nadat hij opnieuw opgestart was viel me meteen al iets raars op: het CPU verbruik was constant meer dan 50 en als hij met zwaardere applicaties bezig was schoot het vaak naar de 100% en begonnen de fans te loeien. Als ik in taakbeheer bij processen kijk zie ik na een reboot geen programma's die meer dan 2% of 3% CPU verbruiken, toch is het CPU verbruik altijd boven de 50, zelfs als hij een half uur heeft staan idlen. Het typische is dat de 2e core bijna altijd vol belast wordt en dat de eerste core de rest afhandelt.
Ik heb op google al gezocht naar 'Constant high CPU usage Windows 7' en 'Constantly 50% CPU usage' maar ik kwam alleen maar topics tegen waarbij mensen ook daadwerkelijk het proces zagen wat het hoge verbruik veroorzaakte, die kan ik zelf niet vinden...
Hardware:
HP branded S939 moederbord (chipset weet ik zo gauw niet)
AMD Athlon X2 3800+
ATi HD4650
Samsung Spinpoint F1 320GB SATA HDD
Windows 7 Professional 64bit
Ik heb op google al gezocht naar 'Constant high CPU usage Windows 7' en 'Constantly 50% CPU usage' maar ik kwam alleen maar topics tegen waarbij mensen ook daadwerkelijk het proces zagen wat het hoge verbruik veroorzaakte, die kan ik zelf niet vinden...
Hardware:
HP branded S939 moederbord (chipset weet ik zo gauw niet)
AMD Athlon X2 3800+
ATi HD4650
Samsung Spinpoint F1 320GB SATA HDD
Windows 7 Professional 64bit
[ Voor 7% gewijzigd door MPeek op 12-11-2010 23:48 ]