Toon posts:

i5 cpu tijdens stresstest prime95 80graden

Pagina: 1
Acties:

• delalegro
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 14-10-2014
hallo

ik heb een vrij nieuwe laptop (3mnd oud)
deze laptop heeft een i5 520m cpu
als ik de stresstest van prime95 draai wordt mijn cpu ongeveer 80 graden (uitgelezen met het programma speccy)
bij normaal tot iets meer gebruik is ie meestal 50-60 graden
als ik zwaar aan het gamen ben wil die ook wel 70-75 graden worden
zijn deze waardes acceptabel??

• delalegro
let op het gaat dus om een laptop cpu!!

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 25-09 00:10

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Vrij normale temp voor een CPU in een laptop, 85c is gewoonlijk. Weinig om je zorgen om te maken :) .

Edit: Maak gebruik van de http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif knop als je wat vergeten was ;)

[Voor 38% gewijzigd door D4NG3R op 12-11-2010 21:51]

• delalegro
okee

bedank voor je reactie hoef ik me geen zorgen te maken
want een grotere koeler in een laptop plaatsen is lastig te realiseren vanwege de ruimte dacht ik zo??

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 25-09 00:10

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Ten 1e hoeft je geen andere koeler te nemen
Ten 2e kan dit ook niet. Ik ken geen laptops waarin je een andere koeler kan plaatsen, hooguit een vervangende fan.

Het beste wat je kan doen is de Koelpasta vervangen voor high-end spul. Dit zou maximaal een graad of 5 kunnen schelen ;) . Maar bedenk je wel dat sommige fabrikanten geen garantie meer geven als je de CPU koeler eraf haalt.

• gekke-gerrit
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 19:51

gekke-gerrit

Happy Swift programmer

hou er rekening mee dat hij over een jaar of wat dicht slipt met stof(hoe snel ligt eraan hoe je ermee omgaat)
maak hem schoon, als hij de 90 aantikt met prime

(*2 jaar later :+ )

...

• Zer0
  • Registratie: september 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

D4NG3R schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 21:56:
Ten 2e kan dit ook niet. Ik ken geen laptops waarin je een andere koeler kan plaatsen, hooguit een vervangende fan.
In theorie kan het bij allemaal, in de praktijk in ieder geval bij een MSI Wind (en afgeleiden)
http://shop.aquacomputer....info.php?products_id=2027

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee