Toon posts:

symfony + apache + fckeditor

Pagina: 1
Acties:

• Meijuh
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 13-04 19:08
Ik heb volgens mij een simpele vraag. Maar ik ben een leek met htaccess scriptjes.
Ik heb het volgende scripje

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Options +FollowSymLinks +ExecCGI

<IfModule mod_rewrite.c>
  RewriteEngine On

# we check if the .html version is here (caching)
  RewriteRule ^$ index.html [QSA]
  RewriteRule ^([^.]+)$ $1.html [QSA]
  RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f

# no, so we redirect to our front web controller
  RewriteRule ^(.*)$ index.php [QSA,L]
</IfModule>

Ik wil niet dat het scriptje de request redirect naar de front web controller als de map 'fckeditor' heet.

Dus stel ik ga naar: http://localhost/fckeditor dan moet de request niet geredirect worden. Maar als ik naar een url ga als http://localhost/user/index dan moet de request wel geredirect worden naar index.php.

Iemand die weet hoe dit moet?

Asus EN8800GTS, Asus P5E, Intel E8400, 2x500gb Spinpoint (raid0), Zalman HP 600 watt, cnps 9500 led, creative xfi music, 4x1gb hyperX PC2 8500

Anoniem: 26306

Je moet voor de RewriteRule met index.php een extra RewriteCond toevoegen.
Dat zal iets moeten zijn in vorm van:
code:
1
RewriteCond %{REQUEST_URI} !fckeditor

Het uitroepteken staat dan voor "niet". Dus de RewriteRule wordt alleen toegepast als de file niet bestaat (!-f) en als de URL geen "fckeditor" bevat.

• Meijuh
bedankt voor je reactie, maar ik krijg het nog niet helemaal voor elkaar.
Als ik die regel van je toevoeg dan krijg ik een andere foutmelding.
Als ik die regel van je niet toevoeg dan zegt fckeditor:
code:
1
Error creating folder "redirect:/index.php" (Can't create redirect: directory)

Weet je misschien wat ik aan de .htaccess moet veranderen om dit wel werkend te krijgen?

Asus EN8800GTS, Asus P5E, Intel E8400, 2x500gb Spinpoint (raid0), Zalman HP 600 watt, cnps 9500 led, creative xfi music, 4x1gb hyperX PC2 8500

• supergert
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
En toen je die fckeditor-foutmelding in google opzocht, heb je die pagina's doorgelezen? b.v. deze of deze

ZX81 > C64 > Amiga > BeBox > PowerMac > pc-klonen...

• Meijuh
Ha, ik zat helemaal verkeerd te denken. Nooit gedacht dat er meer mensen zouden zijn met hetzelfde probleem.

Maar ik heb het nu opgelost. Heel erg bedankt.

Normaal zoek ik elk mogelijke foutmelding wel op google, maarjah.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee