Toon posts:

symfony + apache + fckeditor

Pagina: 1
Acties:

• Meijuh
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 13-04 19:08
Ik heb volgens mij een simpele vraag. Maar ik ben een leek met htaccess scriptjes.
Ik heb het volgende scripje

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Options +FollowSymLinks +ExecCGI

<IfModule mod_rewrite.c>
  RewriteEngine On

# we check if the .html version is here (caching)
  RewriteRule ^$ index.html [QSA]
  RewriteRule ^([^.]+)$ $1.html [QSA]
  RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f

# no, so we redirect to our front web controller
  RewriteRule ^(.*)$ index.php [QSA,L]
</IfModule>

Ik wil niet dat het scriptje de request redirect naar de front web controller als de map 'fckeditor' heet.

Dus stel ik ga naar: http://localhost/fckeditor dan moet de request niet geredirect worden. Maar als ik naar een url ga als http://localhost/user/index dan moet de request wel geredirect worden naar index.php.

Iemand die weet hoe dit moet?

Asus EN8800GTS, Asus P5E, Intel E8400, 2x500gb Spinpoint (raid0), Zalman HP 600 watt, cnps 9500 led, creative xfi music, 4x1gb hyperX PC2 8500

Anoniem: 26306

Je moet voor de RewriteRule met index.php een extra RewriteCond toevoegen.
Dat zal iets moeten zijn in vorm van:
code:
1
RewriteCond %{REQUEST_URI} !fckeditor

Het uitroepteken staat dan voor "niet". Dus de RewriteRule wordt alleen toegepast als de file niet bestaat (!-f) en als de URL geen "fckeditor" bevat.

• Meijuh
bedankt voor je reactie, maar ik krijg het nog niet helemaal voor elkaar.
Als ik die regel van je toevoeg dan krijg ik een andere foutmelding.
Als ik die regel van je niet toevoeg dan zegt fckeditor:
code:
1
Error creating folder "redirect:/index.php" (Can't create redirect: directory)

Weet je misschien wat ik aan de .htaccess moet veranderen om dit wel werkend te krijgen?

Asus EN8800GTS, Asus P5E, Intel E8400, 2x500gb Spinpoint (raid0), Zalman HP 600 watt, cnps 9500 led, creative xfi music, 4x1gb hyperX PC2 8500

• supergert