Toon posts:

Videokaart garantie probleem

Pagina: 1
Acties:

• Roger_Rabbit
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20-07 13:27
Ik heb een paar maand geleden een nieuwe Sapphire HD 5770 Vapor-X videokaart gekocht.

Een poosje later nog een Sapphire HD 5770 erbij gekocht om in Crossfire te draaien.

Vanaf het begin problemen met de Crossfire configuratie, meerdere malen contact gehad met de support van Sapphire. 2x een nieuwe bios toegestuurd gekregen en geflasht. Maar helaas nog steeds problemen.
Ook op internet lees ik veel soortgelijke klachten.

Tot vorige week een BSOD in Windows 7. Mijn pc wou niet meer opstarten. Dus kaarten afzonderlijk getest.
Ook de andere kaart als hoofdkaart gebruikt, dan geen problemen.
De kaart die dus vanaf het begin al problemen heeft was de boosdoener.

RMA aangevraagd bij de webshop, duidelijk aangegeven wat ik gedaan had om te kijken wat de oorzaak was.
De RMA is vervolgens geaccepteerd. Maar tot mijn verbazing krijg ik direkt een rekening voor een half uur testen en er waren geen defecten gevonden.

Gelijk contact gezocht en het bleek dus dat ze de kaart niet getest hadden in een Crossfire opstelling, uitgerekend ik als klant moet hun daarop wijzen!!

Nu willen ze dat ik mijn 2de kaart ook opstuur of langsbreng, dan heb ik dus zelf geen beeld meer :/
Voorgesteld om langs te komen zodat hun kunnen testen waar ik bij ben, maar hier wordt geen gehoor aan gegeven. Moet maar netjes afwachten in de rij terwijl het een lopende RMA is. Zit ik dus voor een onbepaalde tijd zonder videokaart.

Zijn er nog andere manieren om dit defect aan te tonen, voel natuurlijk wel aankomen dat ik weer testkosten moet betalen als het probleem dan net toevallig niet optreed.

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus Strix GTX 970 4GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

• Rolfie
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 15:17
Je kan vragen of ze misschien een leen kaart hebben. Maar je hebt nergens recht op.

• Floppus
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 14-09 11:52

Floppus

Adviseur

Customer Experience matters

Rolfie schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 16:57:
Je kan vragen of ze misschien een leen kaart hebben. Maar je hebt nergens recht op.
Herstel, hij heeft recht op een werkend product, en bij reparatie zal winkelier dit moeten regelen zonder ernstige overlast en binnen een redelijke termijn. Als de winkelier daar niet toe in staat is, is een leenkaart een optie om de overlast te verminderen. Dat wil niet zeggen dat je recht hebt op een leenkaart, maar het betekent ook niet dat je moet accepteren dat het 10 weken duurt.

Andersom is het inderdaad mogelijk voor de winkel om kosten te berekenen als het probleem niet wordt vastgesteld. Dat zal echter eenvoudig aan te vechten zijn als er inderdaad meerdere meldingen over dezelfde problemen op internet te vinden zijn.

Deze sticky al doorgenomen?
Handleiding veilig online winkelen / troubleshooten

[Voor 15% gewijzigd door Floppus op 13-11-2010 18:34]

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• Cyberpope
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Hij heeft de kaartjen los gekocht, dus moet de winkelier zelf maar zoeken naar een systeem om hem in crossfire configuratie te testen. Daarvoor hoeven ze niet de kaart van de klant te hebben. Tenzij hij in een andere config (wel crossfire) geen problemen geeft.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Mig29
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2014

Mig29

Sowieso schrijf je zo!

Daarmee riskeer je wel een welles nietus discussie over het bestaan van het probleem. Imo is het in het belang van de klant om bij te dragen aan het vinden van een oplossing voor het probleem. Een bijkomend probleem daarbij is dat de klant enige tijd geen werkende pc heeft. Naar mijn mening moet je bij voorbaar duidelijke afspraken maken over hoe lang het duurt voordat je de kaart terug krijgt. Spreek goed af op welke dag in de week zij de kaart willen ontvangen en op welke dag deze wordt teruggestuurd. Houd hierbij rekening met vetraging in de verzending. Verder zou ik heel duidelijk aangeven welke chipsets etc jij hebt en welke drivers/biossen je gebruikt.

The answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything

• Roger_Rabbit
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20-07 13:27
Ik ging er vanuit dat ze toch wel een kaart hadden om dit te kunnen testen. Je kan dit soort problemen verwachten en ben vast niet de enige die een Crossfire configuratie gebruikt.

Als je wekelijks RMA's afhandeld hoe wil je dan zoiets kunnen uitsluiten.

Vindt het wel jammer dat ze direkt met een rekening klaar staan :F

Kan dus proberen een leenkaart te vragen, of gelijk maar een nieuwe kopen _O-

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus Strix GTX 970 4GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee