Toon posts:

Nieuwe hardeschijf, alles overzetten?

Pagina: 1
Acties:

• Crotchy
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 15-09 08:42
Hey,
Ik heb een nieuwe hardeschijf (500GB) gekocht en gebruik hem nu als tweede hardeschijf,
Als primaire hardeschijf (met windows 7 installatie) gebruik ik een redelijk trage 250 gb hardeschijf.
Nu wil ik dus mijn primaire hardeschijf (250 GB) helemaal kopiëren naar mijn nieuwe hardeschijf, zodat ik die als primaire hardeschijf kan gaan gebruiken (en dat ik al mijn bestanden, windows 7 installatie, game installaties en instellingen behouw). Ik heb inmiddels al een beetje gegoogled en kwam erachter dat windows 7 een backup functie heeft. Nou, zo gezegt zo gedaan, een backup gemaakt met als source :C en als destination :E. Maar nu kijk ik dus op mijn :E om te zien of alle bestanden ect. zijn overgezet, maar tot mijn verbazing dat er alleen een map genaamd "WindowsImageBackup". Iemand enig idee hoe ik nu precies kan zorgen dat :E een werkende identieke kloon wordt van :C?

Alvast Bedankt,
Jeroen.

• twixx
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

twixx

Zon FTW!

Een verse installatie op deze disk lijkt me persoonlijk het meest wenselijk. Lekker alles weer fris (gaat dit nog op voor windows 7?).
Alternatief kun je je HD clonen, dan gaat echt alles over. Nu heb je alleen de data gekopieerd.

6x Yingli 265 Wp + SMA 1300TL en 3x Yingli 270 Wp + Enecsys samen ZZW
Dashboard op je mobiel van je PVoutput data? Nieuw! 300% sneller :) PVdashboard

• redfoxert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
Ik zou even googlen op "harddisk clone software"

Genoeg opties. Wat je nu hebt gemaakt is een compressed image backup van je origineel. Je zou die op een externe harddisk kunnen plaatsen om daarna te booten vanaf een Windows 7 installatie medium. Kies niet voor installeren maar voor backup restoren oid en selecteer de folder op je externe harddisk.

Dit zou ook genoeg moeten zijn in principe.

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Oude schijf er uit en herinstallatie op de nieuwe schijf, vervolgens oude schijf er weer in en data overzetten. Applicaties gewoon opnieuw installeren. Is in de meeste gevallen de snelste methode.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Crotchy
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 15-09 08:42
@Twixx
Tja, een verse installatie vind ik persoonlijk niet zo tof gezien dat ik veel spellen heb geïnstalleerd gezien al mijn spel doosjes weg zijn, en ik dus geen serials meer heb (en met key-gens en allemaal die zooi kan ik niet online spelen). In ieder geval bedankt voor je oplossing, helaas zal de oplossing niet goed voor mij werken.

@redfoxert
Heb een programma genaamd "DriveImage XML" gedownload en geprobeerd te clonen, echter krijg ik een error zodra ik wil starten met clonen "Could not lock destination drive DISK1#1 (E:)". Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen, of misschien een ander programma?

EDIT:
Met UAC uit en administrator rechten is dit probleem er nog steeds.

@Tsurany.
Helaas ben ik dan ook al mijn serialcodes kwijt, Al begrijp ik wel dat deze methode sneller en gemakkelijker is.

[Voor 4% gewijzigd door Crotchy op 12-11-2010 21:22]

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

InfinateNL schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 21:01:
Maar nu kijk ik dus op mijn :E om te zien of alle bestanden ect. zijn overgezet, maar tot mijn verbazing dat er alleen een map genaamd "WindowsImageBackup". Iemand enig idee hoe ik nu precies kan zorgen dat :E een werkende identieke kloon wordt van :C?
Je doet die backup (want het is geen clone anders werd het ook wel zo genoemd ) dan ook niet naar die uiteindelijke schijf toe, maar bijvoorbeeld naar een USB disk of een netwerkschijf waar je voldoende ruimte hebt.

Je stopt je Windows 7 DVD in je PC, zorgt dat je je nieuwe schijf als primaire disk hebt staan en doet via de recovery optie een restore naar je nieuwe schijf toe van je Complete PC Backup die je in die map hebt staan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee