Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[vista] installatie aanpassen RETAIL OEM VLK

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-10 08:33
weet iemand hoe ik het type installatie van windows vista kan aanpassen?

Ik vind genoeg bronnen om de product code te wijzigen (ook bij MS) dus veronderstel dat dit ook mogelijk moet zijn.

Ik heb namelijk hier een laptop met een geldige key voor vista home premium, heb gister een image gedownload en geinstalleerd, maar de key valideert niet.

Waarschijnlijk heb ik dus een verkeerd type.
Is er misschien een simpele procedure zodat ik mijn key wel kan valideren langs de normale weg?

(ik heb uiteraard geen dvd bij deze oem laptop, bovendien heb ik de hdd volldig geformateerd,dus heb ik ook geen recover partition omdat hij fouten gaf, maar dat lijkt een beschadigde partitietabel te zijn geweest, SMART is ok)(ik heb download limieten, en een vista nl dvd was ook niet makkelijk vindbaar)

[ Voor 8% gewijzigd door g4wx3 op 12-11-2010 20:56 ]

http://www.softfocus.be/

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-10 08:33
Na veel zoeken ben ik dit script tegengekomen, samen met 2 bestanden:

kan iemand dit ontcijferen, en me vertellen of dat het een veilig script is.
ik vind het nogal raar uitzien, lijkt me eerder een virus

*knip* Dit lijkt me niet de bedoeling

[ Voor 93% gewijzigd door TheVMaster op 14-11-2010 19:15 ]

http://www.softfocus.be/

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat script is een batchfile, en ik denk dat als je die niet weghaalt een mod het wel doet :P
Het is namelijk iets om je Vista te activeren, via de niet-officiële weg...

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 14-11-2010 16:08 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:36
Vanaf Vista is er geen verschil meer tussen de DVD's van een Retail of OEM versie. Wel nog tussen de uitvoeringen (32 en 64 bit, of HP, Pro, Ultimate).

Als je dus een DVD met de juiste Vista versie hebt, is het gewoon mogelijk om te activeren. Ook maakt het niet uit of je engels of nederlands gebruikt. Waarschijnlijk krijg je een melding dat er niet via internet geactiveerd kan worden en dat je contact moet opnemen met MS (telefonische activatie). Als je belt krijg je in eerste instantie een computer aan de lijn. Volg de stappen en dan zou je moeten kunnen activeren.

Lukt dit niet, dan wordt je doorverbonden met een persoon. Het wil soms gebeuren dan OEM keys niet activeren via de automatische weg. Deze MS medewerker kan je gewoon een handmatige activatie toewijzen. Als er om gevraagd wordt, gewoon zeggen dat je heb moeten herinstalleren vanwege een defect hardware onderdeel.

Het is gewoon legaal mogelijk om te activeren, dus zou dat eerst even proberen.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:18

TheVMaster

Moderator WOS
John767 schreef op zondag 14 november 2010 @ 16:16:
Vanaf Vista is er geen verschil meer tussen de DVD's van een Retail of OEM versie. Wel nog tussen de uitvoeringen (32 en 64 bit, of HP, Pro, Ultimate).

Als je dus een DVD met de juiste Vista versie hebt, is het gewoon mogelijk om te activeren. Ook maakt het niet uit of je engels of nederlands gebruikt. Waarschijnlijk krijg je een melding dat er niet via internet geactiveerd kan worden en dat je contact moet opnemen met MS (telefonische activatie). Als je belt krijg je in eerste instantie een computer aan de lijn. Volg de stappen en dan zou je moeten kunnen activeren.

Lukt dit niet, dan wordt je doorverbonden met een persoon. Het wil soms gebeuren dan OEM keys niet activeren via de automatische weg. Deze MS medewerker kan je gewoon een handmatige activatie toewijzen. Als er om gevraagd wordt, gewoon zeggen dat je heb moeten herinstalleren vanwege een defect hardware onderdeel.

Het is gewoon legaal mogelijk om te activeren, dus zou dat eerst even proberen.
Lijkt mij inderdaad de beste manier. Om een script met bijbehorende bestanden te gebruiken lijkt mij niet de bedoeling, althans om hiervoor een topic op GoT te openen natuurlijk...wat je thuis doet (wie zegt me niet dat die 2 files niet voorzien van een trojan, etc) moet je natuurlijk zelf weten |:(

Misschien dat je voor je volgende topic even de regeltjes door kunt nemen, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Dit topic gaat dus op slot!

Ben je het hier niet mee eens? Reageren mag in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier :+

[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 14-11-2010 19:21 ]

Dit topic is gesloten.