Toon posts:

[Ubuntu Server] command line torrent client

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• lukjah
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 17-09 08:20
Ik zoek al een tijdje naar een torrent client voor ubuntu server, met zover alleen torrentflux als resultaat. Nou heb ik gehoord dat die niet meer geupdate wordt en dus niet makkelijk is om op ubuntu 10.04 te laten draaien.
Het zou mooi zijn als er een client was die je met command line kan configureren, een webui is ook zeer welkom. En natuurlijk, documentatie! Ik ben namelijk geen professional op gebied van linux. Wat raden jullie mij aan?

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 07:33
rtorrent moet beschikbaar zijn op ubuntu. http://libtorrent.rakshasa.no/

• jbhc
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 19-09 12:44
Er bestaat (een) transmission-daemon !
Deze heb ik zelf op mijn server draaien en vind ik tot nu toe perfect werken.

Deze kun je vanaf je Desktop/Laptop platformonafhankelijk bedienen door middel van het qua interface op uTorrent lijkende TransGui.

In Ubuntu zit deze zelfs in de repo's dus kun je hem installeren met apt-get

[Voor 13% gewijzigd door jbhc op 12-11-2010 20:59]

• Cyphax
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 21:08

Cyphax

Moderator NOS
Hmmmm rtorrent, volgens mij heb ik daar wel goede ervaringen mee.

Ook Deluge bestaat tegenwoordig uit een daemon waar je met een interface mee verbindt, dat mag ook een webinterface zijn. Hoe je dat installeert?

Saved by the buoyancy of citrus

• Sosabowski
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 09-07 20:54
Deluge kan ook draaien als daemon op een linux bak.
Deze kan je dan benaderen met:
-Deluge client (zowel win als *nix)
-Webinterface
-Of cli
Kortom, op alle mogelijke manieren.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• smokalot
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 09-02 11:13