Toon posts:

[Ubuntu Server] command line torrent client

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• lukjah
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 17-09 08:20
Ik zoek al een tijdje naar een torrent client voor ubuntu server, met zover alleen torrentflux als resultaat. Nou heb ik gehoord dat die niet meer geupdate wordt en dus niet makkelijk is om op ubuntu 10.04 te laten draaien.
Het zou mooi zijn als er een client was die je met command line kan configureren, een webui is ook zeer welkom. En natuurlijk, documentatie! Ik ben namelijk geen professional op gebied van linux. Wat raden jullie mij aan?

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 07:33
rtorrent moet beschikbaar zijn op ubuntu. http://libtorrent.rakshasa.no/

• jbhc
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 19-09 12:44
Er bestaat (een) transmission-daemon !
Deze heb ik zelf op mijn server draaien en vind ik tot nu toe perfect werken.

Deze kun je vanaf je Desktop/Laptop platformonafhankelijk bedienen door middel van het qua interface op uTorrent lijkende TransGui.

In Ubuntu zit deze zelfs in de repo's dus kun je hem installeren met apt-get

[Voor 13% gewijzigd door jbhc op 12-11-2010 20:59]

• Cyphax
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 21:08

Cyphax

Moderator NOS
Hmmmm rtorrent, volgens mij heb ik daar wel goede ervaringen mee.

Ook Deluge bestaat tegenwoordig uit een daemon waar je met een interface mee verbindt, dat mag ook een webinterface zijn. Hoe je dat installeert?

Saved by the buoyancy of citrus

• Sosabowski
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 09-07 20:54
Deluge kan ook draaien als daemon op een linux bak.
Deze kan je dan benaderen met:
-Deluge client (zowel win als *nix)
-Webinterface
-Of cli
Kortom, op alle mogelijke manieren.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• smokalot
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 09-02 11:13

smokalot

titel onder

Aria2 is ook wel aardig. De CLI is enigszins beperkt, maar er is ook een xmlrpc interface+client, dus daar kun je ook wel wat mee.

Heeft ook ondersteuning voor metalinks, http- en ftp- downloads, en ook multithreaded.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Rainmaker
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 02-08 15:31
+1 voor transmission

Transmission heeft een web interface (transmission-daemon) en heeft een CLI (transmission-cli).

Heeft ook DHT, heeft helaas niet de optie om extra trackers toe te voegen (tenminste, heb ik nog niet kunnen vinden)

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• jrs77
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 19-09 11:16
rtorrent is briljant. Je moet alleen wel de tijd nemen om het te configureren.

http://tlkg.info/content/advanced-rtorrent

Heeft wel een aantal erg goede tips.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee