Toon posts:

Laptop stuk?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een 2e handse laptop gekregen.
een p 100 ik zet hem aan hij vraagt naar boot disk. Ik denk zet umh maar weer uit ff bootdisk pakken. KWam terug wouw hem aan zetten doet ie niks meer? ? Ik heb de kabels na gemeten van af stop contackt tot waar de kabel in de laptop gaat. heb met het stekkertje gewiebelt. maar niks. Voor op de laptop zit een lampje met een batterytje dat brand normaal als er voeding opzit allen nu niet. HElp wat moet ik doen iemand dit ook al us gehad het is een Digital HiNote CT 475?? HELP

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
digital is nu compaq, mischein kun je dasar wat mee

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Topicstarter
Umh nee ik wil eigelijk graag het probleem oplossen?

Verwijderd

Jammer hoor, weer een onderzetter d'rbij!

Verwijderd

Daar kom je zelf nooit uit, aangezien het in principe alles kan zijn, en je zelf weinig tot niks kunt vervangen. Probeer alle losse modulaire onderdelen eruit te trekken en probeer hem dan eens op te starten.

Ik denk trouwens niet dat Compaq er nog iets mee gaat doen, gewoon proberen de losse onderdelen te verkopen als dat mogelijk is.

Verwijderd

Je kan ook de reset knop nog even grbruiken. Dat werkt soms bij mij ook. Bij mij zit hij links in het midden, onder de laptop. Je moet hem met iets duns als een paperclip induwen.

Succes

• kermi011
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-06-2025
probeer hem eerst ff te resetten.

en dat te booten zonder accu dat wil bij mijn oude 486 nog wel is werken.

Verwijderd

Hardeklap wil ook wel eens helpen >:) NIET !!! op de beeldscherm kant he :P en NIET te hard!!!
op eigen risico dit !!!

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Sla er een keer mee; doet wonderen ;). is je voeding kabel niet gewoon stuk en heb je de stroomrekening wel betaald >:)

Groeten
Go0s

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 22:29 schreef Go0s het volgende:
Sla er een keer mee; doet wonderen ;). is je voeding kabel niet gewoon stuk en heb je de stroomrekening wel betaald >:)

Groeten
Go0s
Wat een Domme opmerking >:) van die stroom rekening anders kon hij nu niet posten >:)

• Vavoom
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Voor op de laptop zit een lampje met een batterytje dat brand normaal als er voeding opzit allen nu niet.
Dit heb ik ook al 2 keer gehad. Wat er die 2 keer aan de hand was is dat de connector (waar de voeding in gaat) met 1 pinnetje los was geraakt van het moederbord. Als je een beetje handig bent, schroef je de laptop open, en controleer of de voedingsconnector nog goed gesoldeerd is op het moederbord. Zo niet, dan soldeer je hem weer vast.

Deze connector gaat vaak los door het erin stoppen van het voedingsstekkertje.

LET OP!!:
- maak tijdens het openschroeven van de laptop een plattegrondje van de laptop, en waar je de schroefjes hebt uitgehaald. (Er zitten meestal zo'n 80.000 verschillende schroefjes in zo'n laptop)

- het is klotewerk

- let op dat je tijdens het solderen geen andere dingen los soldeerd.

- ik schrijf niet dat dit de oplossing is, maar dat het het proberen waard is.

• Vavoom
Wat ik nog vergeten was:

controleer voor je gaat schroeven of de connector los zit, door de voedingskabel erin te steken (in de connector), en daarna voorzichtig op en neer bewegen. Tegelijkertijd controleer je of de lampjes aan gaan.

Verwijderd

Op woensdag 14 maart 2001 11:04 schreef SilverForce het volgende:
een p 100 ik zet hem aan hij vraagt naar boot disk. Ik denk zet umh maar weer uit ff bootdisk pakken. KWam terug wouw hem aan zetten doet ie niks meer? ? Ik heb de kabels na gemeten van af stop contackt tot waar de kabel in de laptop gaat. heb met het stekkertje gewiebelt. maar niks. Voor op de laptop zit een lampje met een batterytje dat brand normaal als er voeding opzit allen nu niet. HElp wat moet ik doen iemand dit ook al us gehad het is een Digital HiNote CT 475?? HELP
probleem is makkelijk op te lossen heb al weet ik hoeveel laptops en notebooks gerepareerd

• Vavoom
[quote]probleem is makkelijk op te lossen heb al weet ik hoeveel laptops en notebooks gerepareerd[\quote]

geef nog eens een nutteloze melding...

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 18:37

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Misschien dat het aan/uit knopje een beetje kniftig is. Ik zou em even openmaken en dan dat knopje ff doormeten.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 18:37

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Misschien dat het aan/uit knopje een beetje kniftig is. Ik zou em even openmaken en dan dat knopje ff doormeten.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Pagina: 1