Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

opoefiets avenue nostalgia: goede fiets?

Pagina: 1
Acties:

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Topicstarter
Ik wil een fiets kopen en daar dan een elektrische ombouwkit inbouwen.
Hier moet dagelijks circa 30-35 km op gefietst worden en dan bij een snelheid van circa 25 km/h.

De Avenue Nostalgia opoefiets lijkt me wel wat:
http://goedkopefietsen.nl...ets-avenue-nostalgia.html

Deze fiets heeft een stalen frame en stalen velgen, wat me wel goed lijkt. Wel wordt het voorwiel vervangen door een aluminiumvelg met dubbele wanden.
Verder heeft ie ook 3 naaf-versnellingen, lijkt me ook wel goed. Of zou je beter een fiets kunnen nemen met 7 versnellingen?

Wat zou de kwaliteit van deze fiets zijn? Is dit een kwalitatief goede fiets?

Ik heb nu een opoefiets van 200 euro, dat ding rijdt al jaren prima hoewel ik hem niet zo heel veel gebruik, alleen heeft ie geen versnellingen waardoor ik toch een andere fiets wil.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Tsja, een fiets van net iets meer dan 200 euro is natuurlijk geen kwaliteitsfiets. Ik heb 2 van zulke dingen gehad, maar ik koop het niet meer: roest weg waar je bij staat, kwalitatief slechte componenten (remmen, versnellingsnaaf, e.d.), slecht gespaakte wielen (zonder stoeprandjes meepakken rijd je er na verloop van tijd een slag in)... De meningen zullen vast verdeeld zijn, maar kwaliteit kost gewoon geld. Als je budget niet veel verder gaat dan 200 euro raad ik je sterk aan voor een goede 2e hands Gazelle o.i.d. te gaan.

[ Voor 34% gewijzigd door Grrrrrene op 12-11-2010 21:04 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
200 euro is niet veel, zeker als je 35 km per dag gaat fietsen, dan zou ik 7 of 8 versnellingen wel aanraden. Ga eens in real life langs bij een fietsenzaak en probeer een paar modellen.
Toevallig heb ik dit met m'n vriendin afgelopen weekend gedaan, omdat je er veel op gaat zitten moet de zit wel goed zijn, en ga je niet de eerste de beste goedkope fiets van internet halen.

Al het voor je werk is, vraag bij je werkgever na of ze meedoen met een fietsenplan, dan betaalt de belastingdienst een stukje mee.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Denk dat je met een 2ehands gazelle van omstreeks die prijs beter af bent.
Grrrrrene schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 21:00:
De meningen zullen vast verdeeld zijn, maar kwaliteit kost gewoon geld. Als je budget niet veel verder gaat dan 200 euro raad ik je sterk aan voor een goede 2e hands Gazelle o.i.d. te gaan.
Lol, met Grrrrrene dus :)

[ Voor 69% gewijzigd door steveman op 13-11-2010 10:46 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Verwijderd

De tijd dat Gazelle stond voor kwaliteit is echt voorbij hoor.
Chinabikes met Gazelle plakkertjes zijn het

• StefanoDiBosso
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:10
Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 15:47:
Daar stem in volledig mee in. Ik heb zelf al 5 jaar een Gazelle (Punta), maar wat een vreselijke fiets zeg.
Ik denk dat in de 5 jaar dat ik hem heb ALLES al eens vervangen is, op het frame na.
Vreselijk, vreselijk.

Verwijderd

1,5 jaar geleden heb ik bij de HEMA een transportfiets gekocht voor 240 euro.
Hiermee rijd ik dagelijks probleemloos minimaal 20 kilometer.
De fiets wordt ook zwaar belast en er wordt niet zuinig mee omgegaan.

Mijn vorige fiets was een Gazelle Free, maar die bleek niet stevig genoeg.
Regelmatig gingen de spaken stuk, de krenk is zelfs van de trapas afgebroken (tijdens het wegrijden vanuit stilstand), waardoor de trapas moest worden vervangen.
Na een aanrijding bij 15km p/u is het balhoofd verbogen, waardoor de fiets definitief is afgeschreven.

Voor kwaliteit moet je al lang niet meer bij Gazelle zijn.
Ze verkopen rotzooi voor een veel te hoge prijs.

Mijn volgende nieuwe fiets, die ik koop via het fietsplan, wordt een Viva bike.
Die maken nog echt mooie kwaliteitsfietsen!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 15:47:
We hebben het over 2ehands Gazelles van 200 euro, dat is niet model 2009 in de uitverkoop natuurlijk. Verder deel ik je ervaring niet: ik rijd inmiddels alweer 5 jaar op Gazelles rond: eerste exemplaar werd gejat na 2 jaar en nu rijd ik een jaar of 3 rond op een Charmonix Plus die met mijn bovengemiddelde gewicht + rijstijl + stadsrijden (kinderkopjes, klinkers, drempels, gootjes) niet gespaard wordt. Gaat prima: op een nieuwe ketting en 2 nieuwe banden (ding staat altijd buiten onder een zeiltje) na is er niks kapot gegaan in ~5000km...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Alleen heb je voor dat laatste geen 2e hands van Gazelle voor EUR 200 nodig, eentje van een kwart daarvan voldoet ook.

Ik fiets ondertussen vijf jaar rond op een Gazelle die ik ooit voor wat hardware (iirc een 2U 19" rackmount kast) ruilde met een Tweaker. Ding was toen al niet mooi meer (>10j oud), maar frame, remmen en versnellingen waren OK. Ondertussen verlichting vervangen (voor EUR 7 overgegaan op LEDjes), een keer de trapas, en verder wat slagen uit de wielen laten halen. Gezien gebruik (20km/dag dwars door hartje A'dam met alles wat dat inhoudt, met 100kg dion_b erop en vaak weinig subtiele acties) vind ik dat goed meevallen.

Mede daarom zou ik zeggen dat een nieuwe fiets van EUR 200 vleesch noch vis is. Je koopt niet degelijkheid en betrouwbaarheid (daarvoor mag je het vijfvoudige neertellen), en als je dat toch al niet doet kun je IMHO beter nog goedkoper zitten met een 'wegwerp' tweedehandsje - die echter zodanig mee kan vallen dat hij wel degelijk langer meekan.

Oslik blyat! Oslik!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik denk dat 25 km/h een probleem gaat worden op deze fiets.

www.casarodriguillo.com

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Pinin schreef op maandag 15 november 2010 @ 14:43:
Ik denk dat 25 km/h een probleem gaat worden op deze fiets.
Vergeet niet dat hij er een electromotor op wil monteren. Zoveel minder aerodynamisch is dit ding niet dan een willekeurige peperdure 'electro' fiets. En dan nog: als je goed fit bent (en achteraf kunt douchen) kun je prima op spierkracht 25km/u op een omafiets bereiken :z

Oslik blyat! Oslik!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Topicstarter
dion_b schreef op maandag 15 november 2010 @ 15:14:
Vergeet niet dat hij er een electromotor op wil monteren. Zoveel minder aerodynamisch is dit ding niet dan een willekeurige peperdure 'electro' fiets. En dan nog: als je goed fit bent (en achteraf kunt douchen) kun je prima op spierkracht 25km/u op een omafiets bereiken :z
Ik hou geen 25 km/h per uur vol op een omafiets (zonder versnellingen). 20 tot 22 km/h is al hard fietsen.

Verwijderd

Een omafiets lijkt mij overigens geen stevige basis voor het plaatsen van een 250 Watt elektromotor in het voorwiel. Zelf zou ik een herenfiets kiezen.

Op internet worden overigens ook nieuwe elektrische fietsen aangeboden onder de 400 euro, met namen als "Elektrische fiets GT TURBO". ;-)

Ziet er leuk uit, maar ik verwacht geen hoge kwaliteit van fietsen uit China.
De meeste elektrische ombouwkit komen overigens ook uit China.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2010 22:09 ]

• Pinin

Pinin

Een omafiets is ongeveer het slapste frame dat er is, met elektromotor geef ik het 1, 5 maand.
en van deze kwaliteit 1,5 maand en een paar gebroken tanden.

Zoals vaker geschreven, koop een 2e hands ding en als het ff kan een herenfiets.

Als je een stuur en zadel hebt mag je mijn aluminium batavus cayuca gratis hebben/ophalen (21 versnellingen)

foto is niet mijn fiets (die glimt niet zo :)) maar model en kleur is 100% gelijk
Afbeeldingslocatie: http://img.tweedehands.nl/f/normal/66638619-batavus-cayuca.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Pinin op 15-11-2010 22:25 ]

www.casarodriguillo.com

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Topicstarter
Bedankt voor het aanbod van de gratis fiets, maar ik woon helaas niet in de buurt dus ik kan hem niet komen ophalen.

Maar wat denken jullie dan van zoiets?:
http://goedkopefietsen.nl...40-batavus-boulevard.html
http://www.centralbikes.n...-cosmo-rs-3-lds-2008_p942

Zouden deze fietsen dan van betere kwaliteit zijn?

Is een herenmodel perse steviger dan een damesmodel?
Ik vind vrouwenfietsen of unisex-fietsen handiger met opstappen.

Giant en Batavus zijn allebei volgens mij wel goede merken.

Mijn ervaring met 2ehands fietsen is slecht: die dingen gaan een paar jaar mee en dan komen er allerlei gebreken aan.

• Pinin

Pinin

Die fietsen die je laat zien in je nieuwe links zijn imho zeker beter dan die opoefiets van je TS.
En als je een damesmodel uit je linkjes wil zou ik zeker voor de Batavus gaan. (maar waarom nou zo graag een damesfiets? (last van je benen/gewrichten?)

www.casarodriguillo.com

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Die budgetfietsen moet je links laten liggen. Is enorme crap. Heb verschillende gehad van BSP en Cortina.

Wat wel goed was: ze hadden allen dubbele aluminium velgen (van die hoge) en nooit een slag erin gereden. Spaken en velgen zij een stuk beter van kwaliteit dan de fietsen bij Hema en bouwmarkten.

Nadeel: ze roesten als een malle bij de bouten, trappers, stuurpen, standaard, spatborden en bij de lassen in het frame.

Het frame is ook heel slap. Een keer omvallen is een verbogen bagagerekje en een fiets die naar een kant trekt als je even met losse handen fietst...

Heb nu een 25 jaar oude Gazelle welke gebouwd is als een tank. Geen roest en twee keer hard mee gevallen zonder dat er ook maar iets krom was. :)

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/oi8wa8.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 16-11-2010 19:59 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:44
Hier nog iemand die ook voor een 2e hands Gazelle zou kiezen.

Heb ongeveer 2 jaar zo'n omafiets gehad van de bouwmarkt, maar dat ding flikkerde van ellende uit elkaar (trapas ging los zitten, spatborden doorgerot etc etc).

Heb voor € 125 een prima Gazelle gekocht (zelfs 5 versnellingen!) bij de fietsenmaker hier. Ding is nog in prima conditie, afgezien van wat krassen en een deuk in het spatbord.

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Topicstarter
Oke, ervaringen verschillen blijkbaar. Ik heb een omafiets (er staat bsp op de koplamp) die 200 euro kostte en me prima bevalt. Ding gaat al jaren mee, en gaat waarschijnlijk nog wel jaren mee, alleen fiets ik er hoogstens een paar kilometer mee per dag.
Pinin schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 19:47:
Die fietsen die je laat zien in je nieuwe links zijn imho zeker beter dan die opoefiets van je TS.
En als je een damesmodel uit je linkjes wil zou ik zeker voor de Batavus gaan. (maar waarom nou zo graag een damesfiets? (last van je benen/gewrichten?)
Damesfiets stapt makkelijker op wanneer op de bagagedrager tassen zitten. Daarnaast zijn er alleen damesuitvoeringen van die 2 links.

[ Voor 49% gewijzigd door Salvatron op 17-11-2010 00:38 ]

Verwijderd

Pinin schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:21:

Als je een stuur en zadel hebt mag je mijn aluminium batavus cayuca gratis hebben/ophalen (21 versnellingen)[/b]
foto is niet mijn fiets (die glimt niet zo :)) maar model en kleur is 100% gelijk
[afbeelding]
Waar woon je?

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Topicstarter
Daar hebben we nou profielen voor op dit forum.

Pagina: 1