Toon posts:

USB-stick gebeurenis-id 51; waarschijnlijk MBR kapot

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• F.West98
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 17:14

F.West98

Alweer 12 jaar hier

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een USB-stick die tot gisteren prima werkte. Alleen is hij toen kapot gegaan, in de zin van, Windows ziet hem, hij komt in explorer.exe. Maar als ik hem aanklik zegt hij: plaats een geschikt medium in F:. Dus hij zit het apparaat, maar de vulling niet. Net zoals een DVD-drive zonder DVD. Het geheugen in de stick start niet op. Op Google heb ik gevonden dat het ligt aan MBR. Met TestDisk herstellen lukt niet, hij ziet de stick niet. Ook in GetDATABack is hij niet te vinden... In Logboeken heb ik een melding op het moment dat het gebeurde:
Bron: Disk
Gebeurtenis-id: 51
Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\Harddisk1\DR9 tijdens een wisselbestandsbewerking.
Daarna is er vandaag nog een gebeurtenis-id: 11 geweest:
Gebeurtenis-id: 11
Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Harddisk1\DR16.
Deze is er 2x 2 seconden na elkaar
Ook zijn er voor de melding 51 nog 11-meldingen geweest:
Gebeurtenis-id: 11
Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Harddisk1\DR7.
Dit alles incl info van internet duidt erop dat het probleem ligt bij de MBR, want het apparaat werkt, maar het geheugen wordt niet gestart.
Als ik met CMD als admin naar F:\Documenten ga, geeft hij een melding: 'Het apparaat is niet klaar.'
Als ik met CMD als admin een bestand F:\Documenten\document.doc probeer te openen krijg ik: 'Kan het bestand niet vinden. Controleer of u de naam goed heeft ingevoerd, en probeer het opnieuw' In CMD komt dan: 'Toegang geweigerd'. Dus met getdataback NTFS/FAT en testdisk vind ik de drive niet. Ik ben ten einde raad, er staan namelijk belangrijke bestanden op waar ik (dom) geen backup van heb. Komen jullie er nog uit?

2x Dell UP2716D | i7 6700K | 64GB RAM | Samsung 850 1TB | ASUS ROG Maximus VIII Formula | GTX960
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
Je hebt voor de zekerheid ook al een andere pc geprobeerd?

Desktop | Server | Laptop

• F.West98

F.West98

Alweer 12 jaar hier

Topicstarter
ik heb al een mac, een andere laptop + een pc geprobeerd, nope. Ik ga nog proberen: via windows install-cd in de herstelconsole fixmbr uitvoeren, dat komt morgen...

2x Dell UP2716D | i7 6700K | 64GB RAM | Samsung 850 1TB | ASUS ROG Maximus VIII Formula | GTX960

• F.West98

F.West98

Alweer 12 jaar hier

Topicstarter
bump, ik kom er nog niet echt uit.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee