• Klein_Kipje
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 24-09 17:17
Beste medetweakers,

Het volgende ,

We (vrouw en ik , 2 kids) hebben nog steeds de teruggaaf van de kinderopvang 2008 niet gehad. Navraag bij de belasting dienst zegt ons dat de belasting dienst alles naar de dienst kinderopvang heeft gestuurd en dat voor hun de zaak is afgehandeld (muur) en de afdeling ko zegt dat ze nog op iets wachten van de belastingdienst zelf (kastje)

Na verschillende keren na beide afdelingen te hebben gebeld komen we dus niet verder.

De vraag is nu, waar kan je terecht om zo'n probleem uit de wereld te helpen ?.

Nu wijzen er twee belmutsen naar elkaar en komen dus echt niet verder.

Google maakt me niet wijzer

www.weitjerock.com

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Je zult toch echt bij de belastingdienst zelf moeten zijn... dien bijvoorbeeld een klacht in, of doe een verzoek tot mediation.

Zie http://www.belastingdienst.nl/overig/klachten/

Virussen? Scan ze hier!

• MEN-O
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 20-09 14:05

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 08:25
Ik zou eerst met de belastingdienst zelf aan de slag gaan ( zie post wildhagen ) en als het dan nog allemaal niet werkt ga naar de nationale ombudsman

Strava, Twitter

• Lighteye
  • Registratie: mei 2001
  • Niet online
Als dat het enige is wat je gedaan hebt is het gewoon afwachten...

• Klein_Kipje
het klachtenformulier heb ik gevonden en ga ik mee aan de slag.

@Lighteye, afwachten? Wat denk je dat we de afgelopen twee jaar hebben gedaan, gaat over 2008

www.weitjerock.com

• Bonsaiboom
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:42
Klein_Kipje, als je er met de overheid niet uitkomt, is er de nationale ombudsman. Dat is je escalatieprocedure.

• Lighteye
  • Niet online
Klein_Kipje schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 19:16:
het klachtenformulier heb ik gevonden en ga ik mee aan de slag.

@Lighteye, afwachten? Wat denk je dat we de afgelopen twee jaar hebben gedaan, gaat over 2008
Als dat alles is wat je gedaan hebt en wat er gebeurd is zoals in je zeer matige verhaal in TS staat, is het wachten ja. Zeker als je het ook zo uitlegt/hebt uitgelegd aan de telefoon, geen hond die extra moeite gaat om je verder te helpen. Ze zullen aan de telefoon zich alleen houden aan je exacte vraagstelling en daar staan voorgeschreven procedures voor, dus wachten.

edit: teruggaaf is trouwens definitieve beschikking waar je verwacht een bedrag terug te krijgen?

[Voor 11% gewijzigd door Lighteye op 12-11-2010 19:41]

• Klein_Kipje
wat moet je doen,

2009 is wel afgewikkeld (volledig incluis betaling/teruggave) 2008 niet, dan bel je eens op en vraag je wat het probleem is, de ko afdeling zegt dan, we wachten nog op info van de belastingdienst. Vervolgens bel je naar de belastingdienst en die zeggen, nee alles is hier afgewikkeld en doorgestuurd naar de ko afdeling.

Dan zit je toch vast.

Vanmiddag dus weer gebeld, koa mevrouw zegt, nee we wachten nog steeds, meer kunnen we niet doen.

@lighteye edit, ja, def beschikking

www.weitjerock.com

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Lijkt me dan handig dat je erachter komt waar ze nou precies nog op zitten te wachten en dat dan doorgeeft aan de Belastingdienst.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• dreamscape
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 07:50
Klein_Kipje schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 20:06:
Vervolgens bel je naar de belastingdienst en die zeggen, nee alles is hier afgewikkeld en doorgestuurd naar de ko afdeling.
En dan zeg je: 'nee hoor, ko zegt dat ze nog wachten op jullie spullen, dus zouden jullie zo vriendelijk willen zijn het materiaal nog een keer naar ko te sturen?'.

Of kan dat niet?

Punctuality is the politeness of kings

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 01:06
Klein_Kipje schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 20:06:
Vanmiddag dus weer gebeld, koa mevrouw zegt, nee we wachten nog steeds, meer kunnen we niet doen.
Dan vraag je toch waar ze dan precies op zitten te wachten ? Als je dat hebt bel je de belastingdienst op en meld je dat de ko die info niet heeft ontvangen en of ze dat nogmaals willen sturen (desnoods naar jou persoonlijk). Daarna bel je de ko dat de info onderweg is en een weekje later bel je nogmaals om te kijken of ze het ontvangen hebben. Zo nee bel je de belastingdienst nog een keertje, zo ja vraag je wanneer ze de gegevens verwerken en wanneer je dus kunt navragen of alles nu rond is.
Helaas is het bij dit soort dingen dat als het een keertje fout gaat je zelf overal achteraan zult moeten zitten voordat er iets gebeurt. Een keer bellen zonder enige afspraak te maken resulteert dan ook in geen aktie. Altijd zorgen dat als je belt dat je dus weet wie/wat er wat voor je gaat doen en wanneer zodat je kunt controleren of het ook echt is gedaan.

[removed]

• Lighteye
  • Niet online
Je gaat altijd de definitieve beschikking krijgen. Hoe weet je trouwens dat je verwacht geld terug te krijgen? Het is niet speciaal dat de belastingdienst expres er langzamer over doet als je bijvoorbeeld geld terug gaat krijgen. Het duurt bij de 1 wat langer dan bij de ander. Klinkt waarschijnlijker dat de belastingdienst inderdaad op gegevens aan het wachten is om de definitieve beschikking te kunnen maken want dat is ook het enige wat je gaat horen aan de telefoon bij de belastingdienst. Definitief wordt gemaakt/opgestuurd wanneer alle gegevens bekend zijn.

edit: er zijn trouwens wel procedures bij de belastingdienst om klachten aan te nemen (moet je wel melden aan de telefoon, zijn ze dan verplicht aan te nemen). Maar of dat in dit geval veel zin heeft voor jou vraag ik mij af. Want je wilt dan een klacht oid indienen omdat het zo lang duurt voordat je een definitieve beschikking krijgt? Zou opzich wel kunnen, dat de belastingdienst bijvoorbeeld harder en sneller moet werken om de ontbrekende gegevens te halen bij de instanties. Aan de andere kant vraag ik mij of het niet aan die instanties ligt dat het zo langzaam gaat en het misschien sneller voor jou is om die instanties daarop aan te spreken.

[Voor 35% gewijzigd door Lighteye op 13-11-2010 03:52]

• Roenie
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Misschien niet toepasbaar, maar kun je niet de aanvraag opnieuw doen? Misschien dat het kwijt is geraakt in de molen?

• Morpheusk
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 00:33
Kan je boekhouder dit niet regelen als die hebt?
Bij mij duurde een teruggaaf soms wel een jaar of langer, wanneer ik dit aangeef neemt mijn boekhouder contact op met de belastingdienst en was het volgens mij binnen iets van 2 weken gestort.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• Klein_Kipje
Mijn belasting ivm eigen zaak wordt gedaan door een boekhouder, deze heeft ook gebeld en loopt tegen dezelfde muur

En nee, ze zeggen niet waarop ze zitten te wachten en nee de belastingdienst wil niet alles nog eens sturen (er staat een vinkje achter verstuurd)

Het gaat ook niet om info van een andere instantie, het gaat om een intern iets. Ik snap ook wel dat de bd niet harder of zachter werkt bij betalen of incasseren.

Maar 2008 als je 2009 al afgewerkt en ontvangen hebt ??

www.weitjerock.com

• Sterk1
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 20-09 00:25
Als ik het zo bekijk, zit de afdeling toeslagen te wachten totdat ze van de afdeling belastingen het belastbaar inkomen hebben doorgekregen. Blijkbaar is er intern wat fout gegaan. Ik zou ze bellen en informeren wanneer die gegevens doorgegeven worden (heb je dus al tig keer gedaan) en vragen wat de klachtenprocedure is en het formulier van Wildhagen invullen en opsturen.

sterkte

• Klein_Kipje
Tadadada

Vandaag ontvangen, blijkbaar toch iemand wakker geworden

in ieder geval bedankt heren (en eventueel dames)

www.weitjerock.com

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee