Toon posts:

[Win2k3] shared directories toegankelijk, bestanden niet

Pagina: 1
Acties:

• Korakal
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20:18
Hi all,

Op één van de servers waarop ik applicaties heb draaien heb ik een vreemd probleem. De methodiek die ik al jaren gebruik op diverse servers werkt ineens op deze machine niet meer (heeft wel gewerkt).

De applicatie vereist dat er bepaalde compile-scripts via UNC paden worden aangeroepen, zodat na compileren de UNC paden vastgelegd zijn. Dat betekent dat ik de applicatiedirectory deel (onzichtbaar, dus met een $ teken aan het einde) en vervolgens vanaf de machine zelf de scripts aanroep via start > run.

Ik zal eea verduidelijken met wat screenshots. De machinenaam is PNWNLOTA003, de shared directory heet Aquarius_test en de sharenaam is Aquarius_test$
De sessie waarmee wordt ingelogd is een local administrator.

Dit is de sharing instelling van de applicatiedirectory:

Wanneer ik het pad benader (vanaf dezelfde machine dus!) kan ik gewoon de inhoud van de directories zien (inclusief verdere subdirectories):

Echter, alle bestanden zijn ontoegankelijk!!

Ik heb ergens gelezen dat ik met CACLS wellicht gekke zaken kon ontdekken, maar daar zie ik ook geen bijzondere dingen (althans: ik niet :P)

De NTFS rechten op de map (gewoon op de F-schijf dus) heb ik voor de zekerheid zelfs nog aan Everyone toegewezen, hoewel dat normaal niet nodig is. Er staan nergens negatieve/deny rechten.

Iemand een idee waarom de bestanden niet toegankelijk zijn via de shared directory? Ze zijn overigens WEL toegankelijk als ik ze gewoon via de lokale dir (op de F-schijf) benader!

De situatie wijkt voor zover ik kan zien niet af van alle andere servers waar dit wél gewoon werkt... Waar zou ik moeten kijken?

Thanks alvast!

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die melding kun je ook krijgen als je Batchfiles (executable scripts) vanaf een netwerkshare opent terwijl je (schrik niet) Internet security zone settings niet goed ingesteld zijn.

Krijg je als je vanaf die share met het handje de batchfile opstart ook een mooie 'unsafe download' waarschuwing?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Korakal
Dank voor jouw suggestie; ik krijg de foutmelding net als in het derde screenshot (cannot access) als ik 'm dubbelklik vanuit de map die ik wel kan openen... ik zal eens even in de internet security zone settings gaan spitten!

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Neem de servernaam maar eens op in de Intranet zone.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Of het de IE security settings zijn kan je ook uitsluiten door de batchfile vanuit een command prompt op te starten :)

I laid there quiet, watched you have your way
I might have cried, the tears were silent inside
You called me names, made me feel like I was dumb
I didn't feel a thing and now I'm gone, gone, gone.

• Korakal
alt-92 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 08:10:
Neem de servernaam maar eens op in de Intranet zone.
U is geweldig _O_

Daar had ik echt nooit aan gedacht.. maar het was wel de oplossing!
elevator schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 10:20:
Of het de IE security settings zijn kan je ook uitsluiten door de batchfile vanuit een command prompt op te starten :)
Inderdaad... ik had start > run > padnaarbatchfile geprobeerd en daar ging het mis, vanaf een reeds geopende command prompt kon 'ie inderdaad geopend worden.

Anyway, ik ben weer blij, thanks!!
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee