• psyy138
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21-08 18:16

psyy138

blackbulls.nl

Topicstarter
Beste Tweakers,

heb even een vraag.

Thuis zijn wij in bezit van een HTPC met als OS Vista en hiermee kijken we TV natuurlijk via de media center software van Microsoft. Dit allemaal via digitaal TV van Ziggo. Dit werkt allemaal perfect ook heb ik boven een Xbox 360 staan waarmee ik de DVD's en ook Live TV kan zien werkt allemaal perfect. Ook op de slaapkamer van mijn vader hebben we z'n hd tuner ( of zoiets ) staan waarmee het samen werkt met de HTPC om oa tv mee te kijken. nu willen we graag nog z'n kastje om TV mee te kijken die communiceert via media center. Alleen mogen we maar 3 tuners innemen ( 2 in HTPC ( om op te nemen en live tv te kijken ) en 1 in hd tuner slaapkamer ) en als je er 4 wil moet je extra gaan betalen bij Ziggo. Nu heb ik ook een Xbox 360 om tv mee te kijken en dit gaat allemaal goed zoals eerder gezegd en hier heb je geen kaartje voor nodig van Ziggo en kan je zo tv kijken. Bestaat er nog een soort van apparaat om tv mee te kijken die functioneert/communiceert met media center zodat je hier ook de films op kan kijken die op ons netwerk staan. Want we willen namelijk geen 2 Xboxen aanschaffen. Vroeger was er namelijk ook zoiets maar die zijn ermee gestopt, bestaan er soort gelijke apparaten?

Alvast bedankt.

MVG
Jeroen

(ಠ_ಠ) Psyduck (ಠ_ಠ) | Xiaomi is spulleke ;)

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Jij bedoelt waarschijnlijk een Media Center Extender.
En daarmee heeft deze vraag om een apparaat eigenlijk weinig meer te maken met Windows als OS zijnde, dus ik schuif je topic (met een titelwijziging) door naar een meer aansluitend hoekje:
Mediaspelers en HTPC's

[Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 12-11-2010 17:32]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Topicstarter
iemand enig idee??

• Dreamvoid
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 11:01
Wat is er mis met nog een Xbox360? Zijn niet zo duur meer tegenwoordig, 200 euri voor een Arcade. Anders heb je keus uit een aantal andere extenders. En via een Xbox kan je ook losse films kijken, tenminste dat doe ik al tijden.

[Voor 18% gewijzigd door Dreamvoid op 16-11-2010 18:16]

specs

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Topicstarter
ja maar om 2 xboxen in huis te hebben :) is iets te en maakt veel lawaai ( vind ik zelf )

• Dreamvoid
Die Linksys dingetjes (DMA2100/2200) waren een tijdje terug nog te koop voor bijna niks (<100 euri, tweedehands richting de helft zelfs). Als je die op de kop kan tikken... Voordeel van een Xbox360 is dat de support beter is (vaker bugfixes/updates) en zijn waarde beter houdt.

[Voor 6% gewijzigd door Dreamvoid op 16-11-2010 19:22]

specs

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Topicstarter
ja maar deze worden al niet meer gemaakt en er zitten bugs in the firmware ( zover ik weet ) daarom wou ik deze ook niet hebben. Daarom vraag ik ook of er andere apparaten bestaan als deze maar zover ik zocht kon ik deze niet vinden. ik vond alleen de linksys apparaten. volgens mij bestaan er ook geen andere maar je weet maar nooit.

• Dreamvoid
Andere optie is DVBLink Network Pack op de PC-met-de-tuner + simpele nettopjes (MSI Windbox DE500, Asus EEEBox, Zotac ZBOX etc) voor de andere kamers. Kost wel iets meer dan een xbox.

[Voor 8% gewijzigd door Dreamvoid op 18-11-2010 22:23]

specs

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee