Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas20
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-05 14:23
Dag Tweakers!

Ik zit met een probleempje, ik ben bezig met een brochure voor school, daarbij wil ik een overlay gebruiken voor de rode en de blauwe tekst, zodat wanneer die teksten elkaar kruisen dat je een paarsige kleur krijgt.

Een voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/jgphl4.jpg

Dit effect wil ik bereiken, dat wanneer je er een transparant rood vel (in dit geval het rode vlak) over heen legt, dat al het rode wegvalt en alleen nog het blauwe zichtbaar is, en andersom dan natuurlijk ook. Hierbij moeten dus de letters die elkaar kruisen samenvoegen, maar kan dit ook in InDesign?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik snap helemaal niks van je vraag :? Leg het nog eens duidelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas20
Haha zoiets dacht ik al. Het is nogal lastig uit te leggen.

Zoals je in het plaatje ziet, heb ik straks een rode tekst en een blauwe tekst. De blauwe tekst wordt in de brochure verwerkt, en de rode ook.

De rode tekst mag alleen leesbaar zijn, wanneer er een blauw transparant vel over heen gelegd word (de blauwe tekst word dan weggefilterd). De blauwe tekst mag alleen leesbaar zijn, wanneer er een rood vel overheen gelegd word, dan word rode namelijk weggefilterd.

In photoshop heb ik het effect bereikt dmv een layerstyle op Dark te zetten, maar ik weet niet hoe ik dit effect in InDesign krijg, en aangezien alle tekst van de brochure in InDesign opgemaakt moet worden, wil ik dit effect wel graag bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-07 17:14

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Ik heb het net even uitgeprobeerd. Ik weet niet welke versie je hebt, maar bij CS3 staat het onder 'Effects'. Daar staat 'Normal' (naast Opacity) wat je kunt veranderen in 'Darken' en zo precies het effect krijgen wat je wil.

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Windows -> Effects -> Darken

Afbeeldingslocatie: http://files.jamiemarciano.me/indesign.png

[ Voor 53% gewijzigd door jmxd op 12-11-2010 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik denk dat de rode tekst op multiply of overprint zetten een betere oplossing is uiteindelijk.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas20
Oke bedankt allemaal! En wat betreft Darken, Multiply of Overprint ga ik nog eens uit proberen dmv prints! Thanks all
Pagina: 1