SSD OCZ VERTEX 2 kapot?

Pagina: 1
Acties:

• BoF
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-09-2024
Hallo,

Sinds gister vertoonde mijn pc kuren (SSD OCZ Vertex 2). Windows liep om de tijd vast (1 of 2 keer in 9 uur oid). Daarnaast was de volgorde van de hardeschijven in de bios een keer verandert.
En een uur geleden liep mijn pc weer vast. Hij rebooten uit zichzelf en er kwam het scherm met de volgende tekst ''no bootable device insert boot disk and press any key''. Dus ik dacht de volgorde is verandert. Ik ga de bios in en ik zie dat mijn SSD niet meer wordt herkent. Ik heb andere sata poorten gebruikt maar dat hielp niet.
Booten vanaf mijn andere HDD lukt wel.
Wat ook nog opvalt is dat als de SSD is aangesloten het langer duurt om voorbij het eerste scherm te komen dan wanneer ik alleen de normale HDD heb ik aangsloten. En wanneer ik boot vanaf mijn andere hdd met de sdd aangesloten vertoont mijn pc kuren. Hij loopt dan vast of ik krijg een bsod. Zonder de SDD aangesloten vertoont mijn pc geen kuren.
Ik zie verder ook een rood en geel lichtje branden bij mijn SSD.
Is hij nu stuk?

Wat zijn mijn opties als hij stuk zou zijn. Product is 1,5 maand oud. Moet ik een rma bij OCZ aanvragen?? Of bij salland automatisering??

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik denk dat je idd RMA moet aanvragen ,je heb zelf al uitgesloten cq gezien wat wel en wat niet het probleem is.
RMA aanvragen doe je eerst via de webshop waar je hem gehaald heb.

[ Voor 23% gewijzigd door Speedy-J op 12-11-2010 15:30 ]

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-01 12:52

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik heb een OCZ Onyx op een AMD 780 mobo en heb de laatste tijd ook ontzetten veel problemen gehad, om gek van te worden. Niet willen opstarten met ahci, mobo ziet opeens nog maar 3 sata poorten ipv 5, windows loopt vast, bsod's. Er was echt geen touw aan vast te knopen. Ik heb het nu opgelost door de ssd en normale 2,5" sata schijf op poort 2 en 3 aan te sluiten. Ik heb geen idee als dit gerelateerd is aan juown probleem maar je weet het nooit. Succes iig!

• BoF
Ik heb maar ook een mail gestuurd naar de webshop betreft dit probleem. En nu is het afwachten.

• BoF
Ik heb een RMA aangevraagd bij de webshop en ik heb bericht gekregen dat ik een nieuwe OCZ Vertex 2 EV krijg. Dus het is opgelost en afgehandeld.