Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Irritante onscreen CAPS LOCK indicator verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-11 23:33
Recent heb ik een nieuwe Packard Bell TM85 laptop gekocht. Deze werd geleverd met Windows 7 Home Premium, en (natuurlijk) een hele berg aan 'handige' (ahum) software, die geheel automatisch werd geinstalleerd.

Een behoorlijk irritant verschijnsel is dat het indrukken van de CAPS LOCK toets weergegeven wordt middels het kortstondig oplichten van een behoorlijk groot logo, midden op het scherm! Zeker als je in flink tempo aan het typen bent, zit dit 1-2 tellen lang zwaar in de weg.

Mijn probleem is dat ik totaal niet kan vinden waar dit uitgezet kan worden. Google brengt me geen steek verder, wat me op 2 ideeen brengt: het is te triviaal voor woorden, en ik kijk er gewoon overheen. Of het kan uberhaupt niet.

Waar zou ik dit moeten zoeken? De BIOS in ieder geval niet; daar is vrijwel niets aan opties te vinden. In de videodrivers? Er zit een standaard HD5470 in de laptop, met zover ik kan beoordelen ook standaard drivers. Of in de keyboard "drivers"? Voor zover windows 7 die uberhaupt heeft... Klakkeloos alle mee geinstalleerde software er af kieperen ben ik (nog) even geen voorstander van, omdat de namen weinig zeggend zijn, en ik niet ook allerlei drivers en essentiele -laptop specifieke- programma's de nek om wil draaien.

Wie heeft er een idee?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit soort dingen worden door een tooltje gedaan. Waarschijnlijk zal er wel een of andere multimediakeyboard app geladen zijn. Kijk eens bij je actieve processen en sluit eens wat af waarvan je denkt dat dat het kan zijn. Als je weet welke applicatie het is, dan kun je via MSconfig deze uitzetten, zodat die niet meer geladen wordt.