Toon posts:

[Acces 2007] Records automatisch aanmaken VB script.

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views

• Cabrinii
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 10-09 11:24

Als een leerling toegevoegd wordt in de database(tabel leerlinggegevens) krijgt deze onderandere een OVnummer en Crebo toegewezen.

Aan een crebo zitten +- 50 Onderdelen gekoppeld. Deze worden eerst aangemaakt, vervolgens kunnen deze aan een Crebo gekoppeld worden. In de tabel Crebokoppelingen zijn dus +-50 records met het zelfde Crebo nummer alleen met een ander OnderdeelID.

De bedoeling is wanneer een leerling toegevoegd wordt dat automatisch de records aan gemaakt worden in de tabel Resultaten zodat de resultaten ingevoerd kunnen worden.

De volgende gegevens moeten bij de resultaten automatisch ingevoerd worden.
OVnummer = het nummer die bij leerlinggegevens ingevoerd is.
OnderdeelID = het nummer die bij Crebokoppeling vandaan komt.

Voorbeeld Leerling 1 zit in crebo 12345 en moet onderdelen 1, 5, 8, 11, 12, 15 etc. doen.
leerling 2 zit in crebo 54321 en moet onderdelen 1, 8, 11, 17, 19, 25 etc. doen.

Mijn vraag is dus, hoe ga ik zorgen dat deze records met de juiste OVnummer en OnderdeelID aangemaakt worden in de tabel resultaten. Ik weet dat het mogelijk zou moeten zijn met VB in acces 2007 alleen is mijn kennis van VB is beneden dit niveau. Dit project wordt gemaakt in Acces 2007.

Indien meer uitleg vereist of nodig is kan deze gegeven worden.

Frank van der Hoek

Edit: Vergeten de [] tags mee tegeven en kan naam van topic niet wijzigen..

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 01:59

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Frankvdhoek schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 14:46:
Mijn vraag is dus, hoe ga ik zorgen dat deze records met de juiste OVnummer en OnderdeelID aangemaakt worden in de tabel resultaten. Ik weet dat het mogelijk zou moeten zijn met VB in acces 2007 alleen is mijn kennis van VB is beneden dit niveau. Dit project wordt gemaakt in Acces 2007.
Als je zelf niet kunt programmeren zul je een tutorial moeten volgen of 't klusje aan iemand uitbesteden die 't wel kan; wat je hier doet is feitelijk niets anders dan een scriptrequest.

Toch laat ik je topic open; ik zou namelijk graag eens zien wat (en of) je zelf (iets) hebt geprobeerd en waar je dan strandde.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• Cabrinii
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 10-09 11:24
Dim OVnr As String
Dim Crebonr As String
OVnr = OVnummer.Value
Crebonr = Crebo.value

Dit heb ik gemaakt om te zorgen dat ik de waardes uit de tekstvelden kreeg. Verder als dit weet ik niet te maken.
Ik weet dat ik een While loop moet gaan gebruiken. En in welke stappen ik het moet gaan programmeren.
  • OV Nummer & Crebo afvangen
  • Filter toepassen in Crebokoppeling tabel
  • OnderdeelID(en) overnemen.
  • Records aanmaken met combinatie OVnummer en OnderdeelID
Ik ken echt alleen de basic VB en niet de geavanceerde dingen.

Een tutorial ben ik bereid te doen, alleen heb ik geen idee waar ik een tutorial kan vinden die mij gaat helpen dit te bouwen/programmeren.

Ik heb ook geen idee waar ik iemand kan vinden die dit voor mij kan oplossen. Op mijn gehele school is er niemand die enig idee heeft hoe dit moet.

En dit is inderdaad een script request. Ik begrijp het als de post verwijderd wordt.

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 01:59

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Frankvdhoek schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 16:04:
Ik ken echt alleen de basic VB en niet de geavanceerde dingen.

Een tutorial ben ik bereid te doen, alleen heb ik geen idee waar ik een tutorial kan vinden die mij gaat helpen dit te bouwen/programmeren.
Je moet ook niet specifiek je probleem willen oplossen met een tutorial; je moet het principe onder de knie zien te krijgen en dat dan toepassen op je probleem. Als je nog nooit een zaag en hamer hebt gezien zul je niet veel bakken van het bouwen van een stoel. Ga je leren die gereedschappen te hanteren en maak je een (al dan niet helemaal gelukte) stoel dan doe je ervaring op. Als je daarna een vogelhuisje ziet en dat zelf wil maken heb je de nodige ervaring om in ieder geval een goed idee te hebben hoe je (min of meer) aan de slag moet. En als je dit vaak genoeg doet en steeds stapje bij stapje bij leert...
Ik heb ook geen idee waar ik iemand kan vinden die dit voor mij kan oplossen. Op mijn gehele school is er niemand die enig idee heeft hoe dit moet.
Euh, daar lopen toch... hoe heten ze ook weer... leerkrachten voor rond :?
En dit is inderdaad een script request. Ik begrijp het als de post verwijderd wordt.
Ja, sorry, maar je maakt het nu wel heel makkelijk en je vraagt gewoon letterlijk om een kant-en-klare oplossing. En dat gaat, inderdaad, niet werken. Verwijderen doen we niet, sluiten wel.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee