• Patrickdev
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 19-09 10:04
Ik heb sinds een jaar ongeveer een Asus K50IJ-SX046C in bezit. Wireless heeft altijd goed gewerkt. Sinds twee maanden ongeveer gebeurt het steeds vaker dat hij geen verbinding kan maken. Hij ziet het netwerk staan, en als hij dan probeert verbinding te maken zegt hij dat er geen verbinding gemaakt kan worden. Mocht hij in het zeldzame geval wel een verbinding krijgen, valt deze vaak binnen een paar minuten weer uit.
  • De laptop beschikt over een Ahteros AR9285 Wireless Network Adapter
  • De router is een Sitecom WL-183
  • Op andere laptops doet het wireless netwerk het prima
  • Ik heb het OS meerdere keren opnieuw ingestalleerd (altijd Windows 7 64-bit)
  • Ik heb een USB network adapter aangeschafd, 150mbps, goed voor tot en met N netwerken. Ook hiermee gebeurt, apart genoeg, precies hetzelfde
  • Ik heb het zowel geprobeerd met de Windows 7 updates drivers, als de officiele drivers van asus.com
  • Ik heb nog niet geprobeerd om met andere wireless routers een connectie te maken
Ik ben out of ideas (behalve dat ik nog kan proberen met een andere router verbinding te maken). Ik vind het persoonlijk heel raar dat met deze USB adapter precies hetzelfde gebeurt - hij gebruikt dan immers niet de netwerkkaart die er in zit.

Iemand nog tips? Alvast bedankt.

• GENETX
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 08:47
Dan zou ik denken dat het aan een Windows instelling ligt. Heb je de laptop op energiebesparing ofzo? Of gewoon aan de stroom en op High Performance (schakelen kan met Fn+spatie voor zover je dat nog niet wist, mits jde Power4gear van Asus geinstalleerd hebt).

Ik heb zelf ooit een vergelijkbaar probleem gehad. Ik moest toen de energieinstellingen in het configuratiescherm voor alle schema's (dus energiebesparing, high performance, etc) voor WiFi op zn hoogst zetten. Toen bleef het signaal stabiel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Silver3000
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 01-06-2016
Ik heb dit ook gehad met mijn asus k50ij, Ik heb alles geprobeert; Drivers opnieuw instaleren, Windows backup, niks werkte. Dus er zat niets anders dan je laptop te backupen en dan tijdens de boot f7 in te drukken als ik me niet vergis, in iedergeval met een van de f toetsen kom je in een recovery menu die heel je laptop reset, ik heb dit ook gedaan en daarna weer backup erop gezet en hij doet het gewoon weer.

Suc 6 :)

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee