wandcontactdoos 2xrj45

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,

binnenkort krijg ik glasvezel via kpn en wil nu een netwerk aanleggen thuis .
dit voor internet en interactieve TV . dit omdat je met meerdere draadloze ontvangers voor interactieve tv mogelijk storingen kunt krijgen .
nu wil ik boven en kunnen internetten en interactieve TV kijken , maar wel bekabeld met Cat5 kabel dit geeft de minste storingen en er liggen buizen waar ik de Cat5 kabel doorheen kan trekken simpel dus .
maar mijn vraag is nu . heb een wandcontactdoos 2xrj45 , kan ik nu op de ene uitgang een kabel aansluiten voor internet en op de andere uitgang een kabel aansluiten voor interactieve TV ?
of is het zo als ik een kabel van internet aansluit op deze contactdoos dat ik op alle bij de uitgangen internet heb .
dit word slecht uitgelegd op de beschrijving .

Mvg ,

Arwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
Het zijn 2 losse uitgangen, dus als je 1 kabel aansluit zal er maar 1 uitgang werken. Voor de 2e uitgang zul je dan een 2e kabel moeten aansluiten, en zo kan je de enne kabel gebruiken voor internet en de andere voor interactieve tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je info .
en ja er moeten meerdere kabels getrokken worden , haal de coaxkabel er uit en heb dan meer ruimte voor de Cat5 kabels , heb FTP Cat5e kabel besteld , deze zou beter beschermd zijn tegen omliggende invloeden van elek. app. en stroom doorvoering

Mvg,

Arwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

let wel even op die dozen van de Gamma zijn vaak ISDN en die outlets zijn niet gescheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:16
TrailBlazer schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 14:22:
let wel even op die dozen van de Gamma zijn vaak ISDN en die outlets zijn niet gescheiden.
Ga dus even naar de installatiehandel en koop daar van een goed merk (Jung, Gira, etc.) een nette oplossing (draagring + nette front met verende klepjes) met modulaire toolless RJ45 jacks die je gewoon op de kabel kunt knijpen zonder gedoe met gereedschap.

[ Voor 8% gewijzigd door Rukapul op 12-11-2010 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

http://www.kleinspul.nl/index.php?categoryID=39 is allemaal wel prima volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:51
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 14:20:
bedankt voor je info .
en ja er moeten meerdere kabels getrokken worden , haal de coaxkabel er uit en heb dan meer ruimte voor de Cat5 kabels , heb FTP Cat5e kabel besteld , deze zou beter beschermd zijn tegen omliggende invloeden van elek. app. en stroom doorvoering

Mvg,

Arwin
Je hebt FTP??? Dat is foiled twisted pair, dat betekend dat je dat niet zomaar aan moet sluiten aan een simpele kunststof poort. Lijkt mij te dure kabel voor het doel. Dan had je denk ik beter cat6 kabel kunnen kopen (eventueel met solid core). ik zou goed kijken wat en hoe je het aansluit.

Edit: check hier maar eens: http://zytrax.com/tech/layer_1/cables/tech_lan.htm#stp
edit2: en lees ook het stukje over 1000base-T in bovenstaande link!
edit3: of hier kijken: NT FAQ-

[ Voor 15% gewijzigd door R.E. op 12-11-2010 16:34 ]

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 17:54

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik heb destijds 1 kabel gebruikt en die in de doos verdeeld over twee RJ45 sockets (ik kreeg nml niet 2 kabels door die buizen heen). Daar ging met gemak 100Mb (8MBps) over heen (per socket). Afhankelijk van de gebruikte technologie heb je meer of minder aders nodig. Weet alleen niet meer wat voor type kabel (CAT4,5,6,etc.) het was.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:51
BlaTieBla schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 16:22:
Ik heb destijds 1 kabel gebruikt en die in de doos verdeeld over twee RJ45 sockets (ik kreeg nml niet 2 kabels door die buizen heen). Daar ging met gemak 100Mb (8MBps) over heen (per socket). Afhankelijk van de gebruikte technologie heb je meer of minder aders nodig. Weet alleen niet meer wat voor type kabel (CAT4,5,6,etc.) het was.
100mbps gebruikt maar 2 pairs (4 aders), waardoor je dus over 1 kabel 2x 100mbps kan laten lopen. Gigabit gebruikt 4 paren (8 aders), waardoor dat dus niet kan...

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de info , was natuurlijk al bij de GAMMA geweest , ga ze morgen maar terug brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb die FTP kabel besteld en deze was 1,- euro duurder dan UTP en beter beschermd
Pagina: 1