Printer met switch ertussen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xior
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02-2023
Hi,

Ik heb hier een HP Color Laserjet CP1515n staan en deze wil ik graag als netwerk printer hebben.
Nu kan deze printer dus Netwerk configuratie hebben maar nu wil ik graag weten hoe ik dat precies doe..

Kan ik deze printer gewoon aan een switch hangen met 2 pc's erbij en dan de printer een IP geven en de pc's vinden deze printer dan?

Alvast bedankt

Groet,
Timo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

De essentie van een printer met netwerkaansluiting is dat ie door alle computers in het netwerk gebruikt kan worden. Als je hem dus gewoon aan een switch hangt moet elke computer die de printerdriver geïnstalleerd heeft het ding kunnen gebruiken.

De handleiding zal je er ongetwijfeld alles over vertellen.

[ Voor 11% gewijzigd door CaptJackSparrow op 12-11-2010 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xior
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02-2023
Oke dankje, dan klopt het dus wat ik dacht.

Dan hoef ik alleen maar \\PrinterIP uit te voeren en hij moet ermee verbinding maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 21:43
Als die printer een aansluiting heeft voor een patchkabel (en dan dus in het bezit is van een JetDirect-kaart) gaat dit rechtstreeks, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blinker
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-12-2024
Xior schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 13:38:
Oke dankje, dan klopt het dus wat ik dacht.

Dan hoef ik alleen maar \\PrinterIP uit te voeren en hij moet ermee verbinding maken...
Ik weet niet welk OS je gebruikt maar vanuitgaande dat je Windows gebruikt, dan zou de wizard de printer gelijk moeten detecteren, mits het in dezelfde subnet zit. Toevoegen a.d.v. een IP kan ook.