Toon posts:

canon 40D stopt met autofocus.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Anne1
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
mijn canon 40d heeft het altijd prima gedaan,
nu echter werkt de autofocus niet meer en kan ik wanneer ik een lens op AF gebruik geen foto maken,
de shutter om af te drukken doet dan dus ook helemaal niets en alle gegeven in de camera vallen weg.

zet ik de lens op MF kan ik wel gewoon handmatig scherp stellen en afdrukken en werkt alles wel.

als ik de batterij uit de cam verwijder en weer plaats werkt de AF ineens ook weer, maar probleem
komt herhaaldelijk terug, iedere keer de batterij verwijderen en terugplaatsen is niet echt handig.

iemand ervaring met dit probleem en zo ja is het te verhelpen?

• EoG
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 19-08 20:46

EoG

BOFH

Probeer eens de contactpunten van je body schoon te maken met een gummetje, misschien dat die niet helemaal schoon meer zijn; dan krijg je wel vaker dit soort vreemde taferelen :)

• Nomad
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 15:40

Nomad

a.k.a. Martijn

in single-focus kan de camera geen foto maken als die geen focus confirmation heeft. Dus dat je geen foto kan maken is dan wel logisch.
Dat probleem is waarschijnlijk opgelost als je hem in servo focus zet, dan kan je ook afdrukken zonder focussen.

Lost daarentegen niet het probleem op dat je camera niet meer focust, daar weet ik zo geen oplossing voor.

Zakelijke fotografie: portretten en marketing

• Anne1
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
contactpunten zijn schoon, maak ik regelmatig schoon ;)

laatste keer dat probleem zich op deze manier voordeed stond camera i.d.d op single-focus, zal er eens op letten.

dacht eerst dat het aan de lens lag, maar een paar andere erop geplaatst en daar wekrte het ook niet, alleen batterij verwijderen en opnieuw plaatsen geeft weer werking.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee