• Jobs_
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 12-11-2010
Ik heb gesolliciteerd en na 1e positieve gesprek uitgenodigd om te kijken of we er met arbeidsvoorwaarden uitkomen.

Ik zit even met het volgende. Mijn huidige werkgever betaalt 2/3 van mijn pensioenpremie, waardoor je netto-salaris toch aardig omhoog gaat ook al is je bruto-salaris minder.

De nieuwe werkgever is precies omgekeerd, de werkgever betaalt maar 1/3 van de pensioenpremie. Om dus het netto-verschil te compenseren, en om er dan ook nog wat op vooruit te gaan, zal het brutosalaris dus flink hoger moeten zijn. Men geeft aan dat hier uit te komen valt.

Zit ik alleen nog met het feit of hier nog nadelen aanzitten die ik zelf moet weten, of die ik aan hen moet vragen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zit te denken aan het feit dat er wellicht weinig doorgroeimogelijkheden qua salaris zullen zijn als je al zo hoog zit. En toeslagen, maar voor zorgtoeslag kwamen we toch al niet meer in aanmerking, en kindertoeslag is maar een paar euro per maand, dus dat zal 't 'm ook niet doen.

Maar zijn er nog andere dingen die ik over het hoofd zie?

• Motrax
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Even een paar uit de losse pols:
Pensioen heb je al genoemd
Leaseauto
Alle netto en bruto vergoedingen (bv internetvergoeding keeg ik tot voor kort netto)
Onregelmatigheidstoeslag
Standby toeslag

Als het een kleine werkgever is, neem in je contract al een paar verhogingen van het salaris op bij goed presteren. Bij een grotere werkgever is er waarschijnlijk een carrieremodel of zijn er schalen.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• MicroWhale
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 19:39

MicroWhale

The problem is choice

Vraag bij het onderhandelen even een voorbeeld loonstrook. Dat hebben ze zo gedaan en je ziet meteen wat het voor je betekent.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring. (CryptoCardDeck)

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

Rukapul

Moderator General Chat
Jobs_ schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 12:05:
Ik zit te denken aan het feit dat er wellicht weinig doorgroeimogelijkheden qua salaris zullen zijn als je al zo hoog zit.
Indien er salarisschalen zijn vraag daarnaar inclusief je positie in de schaal. Zit je in het bovenste deel probeer dan te onderhandelen dat je schaal erop komt zodat je in die schaal nog groeiruimte hebt.

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Nu online

t_captain

Moderator General Chat
Jobs_ schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 12:05:
Ik heb gesolliciteerd en na 1e positieve gesprek uitgenodigd om te kijken of we er met arbeidsvoorwaarden uitkomen.

Ik zit even met het volgende. Mijn huidige werkgever betaalt 2/3 van mijn pensioenpremie, waardoor je netto-salaris toch aardig omhoog gaat ook al is je bruto-salaris minder.
Een fatsoenlijke pensioenregeling (o.b.v. geindexeerd middelloon + nabestaandenpensioen) kost aan premie 15 a 20% van het pensioengevend salaris. Pensioengevend salaris = 12x brutoloon + vakantiegeld en indien van toepassing vaste eindjaarsuitkering/13e maand, minus de AOW franchise (de onderste +- 15.000 euro wordt door de AOW gedekt, daarover bouw je dus geen pensioen op).

Stel, je verdient 4000 euro bruto, geen 13e maand. Dan is je jaarsalaris ongeveer 52.000. Na aftrek van de franchise is het pensioengevend salaris dan ongeveer 37.000 euro. Een goed pensioen over dat inkomen kost aan premie ruw geschat 6.000 a 7.000 euro per jaar.

Van dat bedrag betaalt werkgever A 2/3e en werkgever B 1/3e deel. Scheelt 2.000 euro aan werkgeversbijdrage per jaar.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee