Toon posts:

[Win7] Startmenu werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• chronoz
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23-09 10:59
Sinds gisterochtend werkt mijn startmenu niet meer. Ik kan me niet herinneren dat ik iets heb aangepast namelijk. Normaal zou hier een lijst moeten komen met bovenaan de kladblok applicatie.

Het klikken op programma's geeft deze melding, maar eigenlijk wil ik gewoon notepad daar hebben staan. Was erg blij met Windows 7 en het geweldig verbeterde startmenu. Groeperen van programma-items en makkelijk overal terechtkomen via startmenu is geweldig.

Bijna niets wordt meer gevonden, paint, word, niets gewoon. Ik maak gebruik van Firefox, maar heb bij Internet Explorer de beveiligingsinstellingen ge-reset voor de zekerheid. Het maakt geen verschil. Ik heb de computer ook al opnieuw opgestart.

• dutch_camel
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 10:15

dutch_camel

It's Orange!

Heb je nog een restore point? Is geen oplossing maar een work-around uiteraard.
Meestal is nieuwe software de oorzaak, al dan niet vrijwillig geinstalleerd.
Heb het zelf gehad met Stardock WindowBlinds. Bleef niets over van mijn Start menu. Na een uninstall was alles weer bij het oude. Wat wel jammer was, omdat ik in XP nooit problemen had gehad.

~... this doesn't look like Kansas to me, Toto... ~

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
de melding heeft het over internetbeveiligingsinstellingen. Wat als je IE eens reset? Ik zou denken dat die melding niet helemaal uit de lucht komt vallen. staat er nog wat leuks in de windows logs toevallig?

Desktop | Server | Laptop

• chronoz
Ik heb nog een herstelpunt, maar vind dat geen elegante oplossing. Ben ook bang informatie kwijt te geraken.

De Internet Explorer instellingen heb ik dus al ge-reset, maar ik maak dus nooit gebruik van Internet Explorer. In het gebeurtenislogboek van Windows staat ook weinig bijzonders.

Erg jammer, het is een geweldige functie. Zijn er nog mensen die ideeën hebben?

• TheVMaster
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14:32
Bij een herstelpunt raak je in principe geen documenten etc. kwijt, allen de applicaties (en instellingen) worden teruggezet naar de datum/tijd van het herstelpunt. Overigens heeft dit issue volgens mij iets te maken met een probleem met de Windows search ofzo (zo lijkt het)...maar eh..herstelpunt terugzetten is volgens mij snelst en meest elegant..

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

En je kunt het terug gaan naar een herstelpunt weer ongedaan maken omdat er ook automatisch eerst een herstelpunt wordt gemaakt van de huidige situatie. Dus als het niet helpt kun je altijd de hersteloperatie weer ongedaan maken.

• chronoz
Heb voor die optie gekozen, ging in eerste instantie niet goed en er kwam een melding dat niet alles terug te zetten was. Nadat ik antivirus uit had gezet op advies van de help-functie, verliep het goed.

Ben wel paar instellingen kwijt van Sabnzbd, sickbeard en de opstartitems zijn niet meer zoals ik ze wil. Maar ben blij dat ik eindelijk de taakbalk weer goed heb :)

Ben blij dat de herstelfunctie van Windows uitstekend werk en reserveer met alle plezier 20% voor herstelpunten. Jammer dat in de zoveel maanden ik wel een herstelpunt nodig heb of herinstallatie.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee