Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90613

Topicstarter
Alles is goed aan de HTC Desire & de HD versie. Goed, dus niet perfect natuurlijk, al ziet de telefoon er in de videobeelden gevaarlijk goed uit. Maar ik koop hem nog steeds niet. Want wat een enorm slecht opnamegeluid heeft dit ding. Leuk, HD opnemen met beide telefoons. Leuk hoor, maar dat geluid!! Alsof de microfoon is afgedekt met duct-tape.

Ik denk dat ik voor de Desire ga...alleen als het mogelijk is om er een klein simpel mini-mic op te zetten zodat het geluid gewoon wat beter wordt. Ik bedoel mijn goedkope LG Renoir had gewoon een veeeel en veel beter opname geluid. En zelfs die was niet perfect. Kun je nagaan hoe slecht die van de HTC is (alle telefoons van hen trouwens).

Dus, is een externe mic mogelijk?

Groet
meanrat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Wat heb je zelf al gevonden? Er zit een microfoon ingang op dus die zou gebruikt kunnen worden, moet je enkel nog uitzoeken of dat werkt met opname software.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat ik heb gevonden zijn youtube filmpjes die algemeen vertellen hoe ze zelf een externe mic hebben gebruikt. Dus niet voor de HTC Desire, maar gewoon voor hun eigen telefoon. Ze beweren dat het voor elke telefoon kan, maar geen idee of dat echt zo is.

Voor de HTC specifiek kan ik niets vinden. Helemaal niets. Maar toch, je kunt wel een microfoon aansluiten om handsfree te bellen. Dus vroeg ik het me toch af of het kon. Maar daarover kan ik op google totaal niets vinden. Alleen maar mensen met dezelfde vraag die daarna niet eens wordt beantwoord.

Jij zegt dat er een line-in op zit? Dat is dus dezelfde ingang als je koptelefoon toch? Precies waar ik het over had. Hoe ik kan uitvinden of die microfoon dan ook wordt gezien door de opnamesoftware, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:42

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

heeft de standaard headset niet een microfoon in het kabeltje ofzo?

Sluit je je standaard koptelefoon aan en tik je met je vinger op dat microfoontje tijdens het filmen...dan weet je meteen welke microfoon hij gebruikt.
Is het die in de headset, dan is een losse microfoon uiteraard ook bruikbaar.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik vraag dit omdat ik volgende maand een telefoon kan uitzoeken. De HTC staat hoog in mijn lijst qua ontwerp en gebruiksvriendelijkheid en mogelijkheden. Maar gaat hard onderuit vanwege dat geluid. Vandaar dat ik eerst vraag of dit dus mogelijk is en of er iemand is met een HTC Desire of Desire HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-07 09:12
De Desire HD heeft een 3.5mm audio out/ mic in uitgang.....

Wanneer je zelf een kabel hebt waarbij de alleen de mic in wordt gebruikt kan je volgens mij gewoon gebruik maken van een externe mic...

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122841

Als het goed is mag ik hem morgen afhalen in de winkel (nummerbehoud goedkeuring... meh).

Ik ben dus ook heeeeeeel erg benieuwd of iemand kan bevestigen of het uberhaupt kan werken. Geluid in de opname kwaliteit is echt om te huilen en ik zou zelf ook graag een externe microfoon er op aan willen sluiten mocht het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T homass
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-06 22:34
Anoniem: 122841 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 22:29:
Als het goed is mag ik hem morgen afhalen in de winkel (nummerbehoud goedkeuring... meh).

Ik ben dus ook heeeeeeel erg benieuwd of iemand kan bevestigen of het uberhaupt kan werken. Geluid in de opname kwaliteit is echt om te huilen en ik zou zelf ook graag een externe microfoon er op aan willen sluiten mocht het werken.
Hoe weet je nou of het geluid om te huilen is?
Het opname kwaliteit is gewoon geweldig voor een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-07 18:48
Als je wilt filmen koop dan een videocamera of een compact fototoestel... het is en blijft een telefoon mensen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumanike
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-07 07:52
Ik heb het even getest met mijn Desire en als ik film met het meegeleverde koptelefoontje gebruikt ie de microfoon van het koptelefoontje. Dus dan zou je ook een microfoon met 3,5mm aansluiting moeten kunnen gebruiken lijkt mij ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

T homass schreef op zondag 05 december 2010 @ 16:58:
Hoe weet je nou of het geluid om te huilen is?
Het opname kwaliteit is gewoon geweldig voor een telefoon.
errmm, als je dit vergelijkt met ieder ander toestel wat de laatste tijd is uitgekomen komt er een erg "robotachtig" geluid uit de microfoon... dit kan in mijn ogen een heel stuk beter.

Ik heb het ook even met het koptelefoontje die er bij geleverd zat uitgeprobeerd en dat werkt inderdaad. De vraag is alleen nog of er softwarematig iets aangepast moet worden of dat een goede microfoon al volstaat (heb geen goede microfoons in huis om dit te testen). Gewoon een microfoon van de computer gebruiken werkt in ieder geval niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 122841 op 05-12-2010 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hberntsen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:32
De slechte geluidskwaliteit bij de desire komt ook door de software: er wordt in 8KHz opgenomen. Er zijn wel mensen mee bezig om dit te fixen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=714789
Aan het eind van de thread hierboven staat een linkje naar een fix voor 44KHz, deze schijnt echter nog niet helemaal goed te werken: http://forum.xda-develope...p?p=9558943&postcount=479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-07 21:50
werkt dit alleen met de HD of ook de normale?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-07 00:08
hberntsen schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 20:44:
De slechte geluidskwaliteit bij de desire komt ook door de software: er wordt in 8KHz opgenomen. Er zijn wel mensen mee bezig om dit te fixen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=714789
Aan het eind van deze thread staat een linkje naar een fix voor 44KHz, deze schijnt echter nog niet helemaal goed te werken: http://forum.xda-develope...p?p=9558943&postcount=479
Klopt volledig!
Microfoon van Desire (HD) kan echt wel super geluid opnemen, test het maar eens met '"Taperecorder''.

Ik heb een Zetje gegeven naar HTC, htc geeft aan dat ze het genoteerd hebben, het word alleen doorgepaast naar het (software) interventie team als er meer dan een iemand klaagt.
Tot nu toe was ik de enige 8)7 ... so call/email them if you want it fixed!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laten we hopen dat er snel een fix voor komt! :).

Ben in ieder geval al blij dat het niet aan de interne microfoon ligt.
Pagina: 1