[Win7] Hoe VPN direct verbinden ipv via inbel (CMAK profiel)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackazz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08-2021
Hoi,

Waarschijnlijk beetje onduidelijke titel maar kon zo snel niet wat beters verzinnen. Bij ons op kantoor hebben we voor Vista/XP altijd gebruik gemaakt van CMAK om een standaard installeren te creëren voor de VPN connectie.
Nu willen we deze ook maken voor Windows 7 omdat veel gebruikers thuis en op de zakelijke laptop over zijn.

Echter het probleem is dat ik op geen enkele manier kan instellen dat de client rechtstreeks naar het Internet moet connecten in plaats van via een inbelverbinding. Ik weet niet welke instellingen ik moet gebruiken om het scherm "Inbelnetwerkvermeldingen configureren" niet te krijgen. Ik doorloop praktisch precies dezelfde stappen als op deze site maar krijg iedere keer het scherm voor de inbelverbindingen.

Het gaat trouwens om Windows 7 32Bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jackazz schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 10:54:

Echter het probleem is dat ik op geen enkele manier kan instellen dat de client rechtstreeks naar het Internet moet connecten in plaats van via een inbelverbinding.
Dan hoeft je enduser de VPN inbelverbinding niet te gebruiken.
Die VPN is een demand-dial verbinding, dus als je 'm nodig hebt zet je 'm aan

Tenzij je vereist dat je logon ook via de tunnel loopt, maar dan moet je sowieso al een werkende verbinding hebben anders is je VPN gateway niet eens te bereiken.

Dat werkt niet anders dan onder XP of Vista.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device