Toon posts:

Scannen & mailen via Xerox Workcentre Pro C2636

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• eelcootjuh
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23-09 13:36
Hallo :),

Onlangs heb ik een printer aangeschaf, een Xerox Workcentre Pro C2636. Hiermee moet ik ook kunnen scannen en mailen. Om te scannen moet de printer een IP-adres hebben van de locatie, Nu hoef ik niet zonodig die mailfunctie te gebruiken, maar de scan functie zou ik wel graag willen gebruiken. Bij het instellen loop ik steeds op hetzelfde punt vast.

Bij het instellen heb ik geprobeerd om naar een FTP-server te schrijven, van een website. Ik heb daar netjes een FTP-account voor aangemaakt en daarbij heb ik dus een ingesteld dat hij naar een bepaalde map moet schrijven. Wanneer ik dit allemaal gedaan heb doe ik testen en krijg ik de melding dat hij wel verbinding via FTP kon maken, maar hij kon niet schrijven. Dus ik heb naar rechten enzo gekeken, maar daar strond alles goed bij (ook een en ander aangepast en toen weer geprobeerd maar dat had geen zin).

Nu heb ik zitten nadenken en ik vroeg me af of het zou helpen wanneer ik thuis een homeserver zou zetten en dat ik daar naartoe zou scannen. Of zou ik hierbij hetzelfde resultaat krijgen omdat er in principe niets aan de opstelling is aangepast. (Op gebied van servers ben ik echt een leek namelijk).

En wanneer ik aan een server ga denken, welke richting zou ik dan op moeten gaan denken, want ik was onlangs wat tegen gekomen, namelijk deze Fujitsu voor een leuke prijs of moet ik eerder gaan kijken naar een homeserver als deze HP.

Hopelijk kunnen jullie mij hier wat verder mee helpen.

Groeten,

Eelco

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee