Toon posts:

Computer upgrade of tog nieuwe pc?

Pagina: 1
Acties:

• Aelaria
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 29-10-2014
Hallo mensen ik wil graag weten of het waard is om een nieuwe processor + video kaart in te bouwen in een pc die ik heb staan hij is nu 5 a 6 jaar oud.

Huidige specs:
  • Windows 7
  • Moederbord: Asus P5-PL2 (FSB draait om 200 kan tot 800)
  • Bios = niet overklokbaar (met huidige versie, heb gelezen over versies die het wel konden)
  • Processor Intel E6400 (max multiplier van 8x)
  • Grafische kaart: Asus EN7300GS (256mb DDR2)
  • Ram: 2Gb Kingston DChannel 4x 512mb DDR2
Ik weet dat mijn processor niet goed draait met mijn moederbord maar ik heb hem zo gekocht dus, (maximale processor output is 1600,8Mhz, Processor is bedoelt voor 2,13 Ghz)

Ik wil graag toewerken naar min, 512 mb grafisch geheugen liefst 1Gig en een 2,4 Ghz dual core processor.
Hebben jullie tips voor overklokken/ nieuwe hardware die er in pas.

Ik zou het jammer vinden als ik hem weg moet doen omdat hij nog draait als een tierelier.

Alvast bedankt,

Roy

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 00:08
Zou er geen geld meer aan spenderen, of je moet praktisch alles vervangen. Je mainboard is nu al een beperkende factor voor je cpu aangezien deze een FSB van 1066 heeft terwijl je mainboard maximaal 800 (=200MHz) kan. Ook heeft deze geen ondersteuning voor moderne cpu's.

• Jornzor
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 23-09 15:22
Je kan natuurlijk altijd een betere grafische kaart kopen denk aan de nieuwe 6870 of 6850 maar het ligt eraan waartoe je budget reikt. En natuurlijk bij een nieuwe grafische kaart moet je ook denken aan een betere voeding. Maar dat ligt eraan wat voor voeding je nu hebt. Maar als je zo bekijkt zou je dus niet alleen de processor moeten vervangen maar ook het moederbord want op dit bordje kan je waarschijnlijk niet een veel betere processor erop kwijt. En je max geheugen van het bordje zit ook op 2GB dus als je meer zou willen zou je een ander bordje moeten. Dus denk je ook gelijk aan een ander platform ( socket ). Wat ik in deze situatie ten zeerste zou aanraden is een om voor een nieuwe computer te gaan kijken. Ben je natuurlijk net wat meer kwijt maar dan heb je ook zeker weer wat moois :) En tja het is inderdaad jammer dit setje van de hand te moeten doen, maar je krijgt er zeker wat moois voor terug want het kan natuurlijk altijd beter. ;)

AMD FX 8120 ~5.0GHZ, Asus Crosshair Formula V, Corsair 8GB 1866 Vengeance LP , Asus R9 290X 4GB , WD Caviar Black 1TB + WD Green 2TB, Corsair Force 3 GT 60GB Corsair Obsidian 650D, Coolermaster M700 700W, Corsair H110

• Patecatl
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 28-03-2013
Ik zou idd geen moeite meer doen.
Zet deze te koop op t.net en zoek in de v&a naar een vette 2de hands.

Of optie 2 ,behoud je kast en ram (alhoewel nu een over stap naar ddr3 goedkoop is)en schaf een MB en CPU aan.
•Ram: 2Gb Kingston DChannel 4x 512mb DDR2 is nog wel te doen,maar een Windows 7
loopt echt soepeler op 4 GB.
•Grafische kaart: Asus EN7300GS (256mb DDR2) is echt niks meer.
•Processor Intel E6400 (is niet verkeerd en wel te over klokken .
Alleen jij hebt hem nu onderklokt.Een bios update naar de laatste CPU ondersteuning is noodzakelijk.
En als je bios niet meer up te daten is ,dan is je MB eigenlijk klaar.

Je kan er mee verder ,en het is best een leuk lowend systeem,maar alleen al de gedachte dat ik een bepaalde game niet zou kunnen spelen ,op de pc,maakt mij zenuwachtig.
Maar als er geen game`s op gespeeld worden ,waarom zou je dan ?want hij draaid wel als een tierelier ;)

Of je neemt de cpu ,een socket 775 ,ook mee .Zoek je een barebone.(die je wel een beetje kan overclocken)

[Voor 8% gewijzigd door Patecatl op 12-11-2010 11:57]

http://www.leren.nl/cursus/sociale-vaardigheden/lastige-mensen/betweters.html

• Aelaria
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 29-10-2014
Ik game er wel op mja word dan een nieuwe kopen

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee