Toon posts:

verschil in snelheid data abonnement Iphone en "gewoon"

Pagina: 1
Acties:

• miles
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 22-09 12:32
Ik lees op de site van vodafone dat hun internetverbinding 3.6 Mbps is.
(•Supersnel Vodafone netwerk tot 3,6 Mbps, afhankelijk van je toestel en de dekking)
Een Iphone verbinding is 7.2

Dit geldt ook voor Hi, een internetverbinding is
1024kbps download/ 384kbps upload
maar een Iphone verbinding is 7.2

Denken ze nu dat andere smartphonegebruikers geen snelle internetverbinding willen, of gaan ze dit eind van de maand, als de iphone bij deze aanbieders leverbaar is, aanpassen?

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vraag is of het daadwerkelijk interessant is. Sneller dan 3,6Mb is niet echt interessant op een telefoon. Ik kan me niet veel scenario's bedenken waarbij sneller dan 1Mb interessant is en de dekking goed genoeg is om het daadwerkelijk te halen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• miles
Waarom is dat niet interessant? Omdat het snel genoeg is om lekker snel pagina's te laden en sneller alleen gebruikt wordt bij het "echt" downloaden van films en muziek ed?
Mijn eerste modem was 14k4, pagina's laden ging daarop traag. Of is dat het verkeerde vergelijk?

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat wil je op je telefoon doen waarbij je meer dan 1Mb of meer dan 3,6Mb nodig hebt? De huidige abonnementen zijn snel genoeg om alle webapplicaties te gebruiken op volle snelheid, enkel downloaden gaat wat langzamer. Maar met een datalimiet of FUP heb je er toch niet veel aan.

Bij Vodafone vraag ik me af of hun dekking überhaupt goed genoeg is om 3,6Mb te leveren, laat staan 7,2Mb.
Bij KPN zal het leveren van 1Mb wel aardig gaan, sneller zou ook wel kunnen dus daar is het op zich nog wel een relevante vraag. Maar ik denk dat KPN eigenlijk helemaal geen zin heeft sneller dan 1Mb te leveren, maar het probleem is dat andere providers het wel doen, en met iPhone abonnementen is de concurrentie volgens mij net wat groter omdat die gebruikers net wat dommer zijn en denken dat een theoretische snelheid alles zegt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• miles
ok, duidelijk. tnx

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22-09 16:46
Tsurany schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 10:35:
Vraag is of het daadwerkelijk interessant is. Sneller dan 3,6Mb is niet echt interessant op een telefoon. Ik kan me niet veel scenario's bedenken waarbij sneller dan 1Mb interessant is en de dekking goed genoeg is om het daadwerkelijk te halen.
Voor zover mijn ervaringen strekken heb je helemaal gelijk. Met Vodafone en een Android toestel haal ik bijvoorbeeld in Oss een snelheid van zo'n 1400kbps, in Tilburg (West) een snelheid van rond de 2000kbps, maar in Boxtel maar 900kbps over 3G. Dit terwijl mijn dekking in Boxtel het beste is. Er zijn dus meerdere factoren belangrijk om een hoge snelheid te halen, maar waarbij de theoretisch maximale snelheid bijna nooit gehaald zal worden.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee