Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07 23:09
Hallo allemaal,

Onlangs heb ik de vraag gekregen wat de rol is van de recovery database, die aangemaakt wordt tijdens de installatie van exchange 2010. Ook wil diegene weten waarom hij de recovery database niet kan backuppen en/of hoe hij de logs van die database kan verwijderen.

Sinds een aantal dagen heb ik gezocht op het net, helaas niets concreet gevonden.
Hopelijk is er hier iemand die tegen hetzelfde aangelopen is en ben benieuwd hoe diegene het heeft opgelost.

Mvg

Lawkexarib

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-06 09:10
een recovery database gebruik je om je backups in te restoren en vanuit daar individuele items of gehele mailboxen te restoren naar je "productie" database. Je kan mailboxen in die DB niet koppelen aan een account.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
Hallo Razwer,

Op zich was het voor mij bekend wat een recovery database inhield, maar toch bedankt voor de uitleg. Echter, het is niet duidelijk voor mij waarom elke dag logs in die recovery database komen en waar komen die logs vandaan?
Kan dit uitgeschakeld worden of is het safe om die logs zonder problemen te verwijderen?

[ Voor 9% gewijzigd door lawkexarib op 12-11-2010 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
je kan gewoon die recovery db weggooien als je hem niet gebruikt maar welk backup product gebruik je en op welke manier doe je backups? het kan zijn dat je backup product die db gebruikt en hem vult en dat je daardoor die logs hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
Ik heb navraag gedaan en er wordt back-up exec gebruikt om te backuppen. Maar wat ik afvraag waarom die back-upapplicatie de RDB vult met de logs...
Met exchange 2010 heb ik weinig ervaring mee, maar ik weet dat met exchange 2007 geen RDB werd aangemaakt tijdens de installatie.

Diegene begon direct te roepen dat er een fout was gemaakt om die RDB aan te maken, maar ik heb hem netjes uitgelegd dat dit works as designed is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
2010 gooit er ook niet standaard een RDB bij. ik ben niet bekend met backupexec en exchange 2010, ik gebruik hier DPM 2010. Ik snap verder niet precies hoe je er bij komt dat er standaard een RDB staat na install. Enige reden hoe een RDB log files vult is als je er actief mee bezig bent (backup/restore) zoals met elke database. Gezien de restricties van zo'n RDB kan er verder andere weinig dingen mee aan de hand zijn. Ik ken jouw setup niet dus is het gissen.
Ik zou in de hoek van de backup app zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
Helaas heb ik hier ook geen exchange 2010 installatie of de mogelijkheid om er eentje uit te voeren. Diegene met het probleem gaf aan dat nadat exchange 2010 geïnstalleerd was, er standaard een RDB bij is gekomen. Al een aantal dagen heb ik geprobeerd daarover info te zoeken, maar kon helemaal niets vinden. Vandaar dat ik hierover ook een topic opende. Het zou dus best kunnen dat die RDB door Back-upexe gemaakt is. Iig weer wat geleerd!
Pagina: 1