Windows datum/tijd verandert bij elke boot

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mogguh Tweakers,

Ik zit met een (voor mij) onbekend/raar probleem.
Zodra ik mijn laptop dicht doe gaat deze gewoon in slaapstand maar zodra ik de laptop dan weer open doe en aanzet dan zijn mijn tijd/datum naar een hele rare waarde veranderd.

Vanochtend bijv. stond mijn datum/tijd ineens op Maandag 11 November 2052 - 20:22 ...
Waar m'n laptop deze datum/tijd vandaan haalt zou ik niet weten...

Ik kan er verder ook niet veel over vinden.. het enige wat mensen adviseren is om de BIOS te checken of de tijd daar wel correct staat ingesteld e.d. maar dit is gewoon het geval...

Heeft misschien iemand dit probleem ook gehad maar dit weten op te lossen? Of weet iemand toevallig een oplossing hiervoor?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je toevallig wat vreemde processen op de achtergrond draaien?
Welk OS hebben we het trouwens precies over? In windows kun je je tijd laten syncen met een timeserver, staat hier niet toevallig een of andere rare setting ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 10:12:
Heb je toevallig wat vreemde processen op de achtergrond draaien?
Welk OS hebben we het trouwens precies over? In windows kun je je tijd laten syncen met een timeserver, staat hier niet toevallig een of andere rare setting ingesteld?
Nee, ik zie verder geen eigenaardige processen draaien.
Mijn OS is Windows 7 Ultimate.
In de settings van m'n klok staat "Klok met een internettijdserver synchroniseren" aangevinkt. en als Server: time.windows.com

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, Even een update...

Heb al tig verschillende dingen geprobeerd... de w32time handmatig configueren/restarten etc etc etc.
Ook een programma'tje genaamd "Atomic Clock" gebruikt die de service in 5 stappen zou moeten fixen:
1 - Stop Service
2 - Unregister
3 - Register
4 - Start Service
5 - Sync Time

Maar zodra ik bij stap 4 kom ( Start Service ) verschijnt de volgende melding:
Systeemfout 1290.

De service is niet gestart omdat ‚‚n of meer services in hetzelfde proces een incompatibele instelling hebben voor het service-SID-type. Een service met een beperkt service-SID-type kan alleen in hetzelfde proces bestaan naast andere services met een beperkt SID-type. Als het SID-type voor deze service zo juist is geconfigureerd, moet het hosting-proces opnieuw worden gestart om deze service te kunnen starten.
Over deze melding kan ik verder ook niets vinden...

Het enige wat nu nog in me opkomt om te proberen is om vanuit Veilige Modus dit probleem proberen te fixen... keep u posted..

EDIT:
Vanuit Veilige Modus kon de service dus niet gestart worden.... Maar nu ik weer gewoon geboot heb kon ik de service ineens wel starten... alleen bij het Syncen van de tijd kreeg ik vanuit "Atomic Clock" de volgende melding:
Opdracht voor opnieuw synchroniseren naar lokale computer verzenden
De computer is niet opnieuw gesynchroniseerd omdat er geen tijdgegevens
beschikbaar zijn.
En als ik vanuit windows zelf wil synchroniseren met time.windows.com dan verschijnt de volgende melding:
Windows voert een synchronisatie met time.windows.com uit. Een ogenblik geduld...

Er is een fout opgetreden bij een poging om een synchronisatie met time.windows.com uit te voeren. Deze bewerking is geretourneerd omdat de time-outperiode verlopen is.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 09:45 ]