Toon posts:

Beeld en geluid niet synchroon Samsung TV

Pagina: 1
Acties:

• stad127
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 22-03-2013
Hallo iedereen,

Ik heb sinds één week een Samsung UE46C8700 TV in mijn bezit.
Wanneer ik mijn hifi keten (18 jaar oud meer werkt nog heel goed) aansluit via de analoge audio out uitgang op de tv naar de audio in (wit en rode stekkers) op de versterker, dan is er een probleem met de synchronisatie tss. beeld en geluid, wanneer ik naar digitale tv kijk via mijn Belgacom HD decorder is het tijdsverschil gering maar toch merkbaar,
als ik een film afspeel via USB (bv. een mkv bestand), dan is het verschil nog veel groter.
Ik heb al op verschillende forums dezelfde problemen gezien.
Nu heb ik de stekker eens in de hoofdtelefoon uitgang van de tv gemonteerd ipv de audio out en wat zie ik nu : beeld en geluid in alle omstandigheid perfect synchroon !
Misschien is dit dus de oplossing voor veel mensen, als er nog zijn die dit hebben voorgehad moet je het maar eens laten weten.

• Ferry34
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 25-05 16:42
Goed dat het probleem is opgelost en dat je het post, maar dat is een bekend probleem vooral bij lcd's. Ook de oplossing was bekend.

De reden van het niet synchroon lopen komt omdat de lcd teveel zogenaamde beeldverbeteraars moet gebruiken om het beeld mooi te krijgen. Hierdoor gaat het beeld achter lopen ten opzichte van het geluid.
Het uitzetten van beeldverbeteraars wil nog wel s helpen.

Het is mij nog altijd een raadsel waarom moderne hdtv's geen audio delay hebben. Gelukkig zit dat wel op veel surround receivers. Daarbij kun je de audio delay instellen/wijzigen totdat die perfekt staat.

Ook zit op de hdmi 1.3 een audio correctie, maar dan moet àl je apparatuur dit ondersteunen (dus niet bij een stereotoren, alleen met hdmi dus ;) ), maar zelfs dan is t nog niet foutloos.

Veel plezier met je tv!

pioneer KRP600M Kuro 60 inch plasma, gameroom, Onkyo TX 600 met Harman Kardon, xbox 360, xbox one, leagoo shark 1

• Allard
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 09:28
Als er wel een delay zit op de hoofdtelefoonaansluiting vind ik het raar dat dit op de audio out niet ook zit. Dat het geluid niet synchroon loopt wanneer je de audio van bijv. een blu-ray speler rechtstreeks aan een versterker aansluit, dat kan nu eenmaal niet anders. Echter, wanneer je het via de TV laat lopen is het bezopen dat de TV niet niet synchroniseert.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee