Toon posts:

Gsm in de wasmachine, heeft wel nog levenstekens.

Pagina: 1
Acties:

• mac-er
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 09-08 14:50
Hallo,

Ik ben zo slim geweest om de GSM in mijn broekzak te laten zitten waardoor de GSM inmiddels is meegewassen met de broek.

Gelukkig was dit "slechts" een was op 30 graden waardoor dit nog wel meeviel.

Probleem is echter wel dat de GSM voor de wasbeurt nog aan stond, na veel zoeken kon ik namelijk op internet vinden dat dit wel eens tot problemen kan leiden (alhoewel ik me niet kan voorstellen dat het anders niet tot problemen zou leiden).

De telefoon is een soort "klaptelefoon". Het basisdeel met de chipjes en het toetsenbord heb ik al volledig opengehad direct toen hij uit de machine kwam, dit heb ik wel nog een keer goed nagevreven met een schone en droge doek, maar van tevoren was daar al niet veel bijzonders aan te zien van vocht of aanslag. Ook de contactpunten heb ik allemaal goed schoon gemaakt.

Het bovenste deel van de telefoon heb ik niet open kunnen maken omdat ik niet kan ontdekken hoe ik dat kan doen, er zit volgens mij (weet het niet zeker) wat water in het schermpje en voor de cameralens zie ik sowieso nog wat water zitten.

Als ik de GSM insteek zonder accu of wat dan ook gaat het blauwe statusledje branden en blijft hij continu trillen zoals bij de trilstand, de display's of iets dergelijks lichten verder helemaal niet op.

Als ik de accu er in doe (die dus ook was meegewassen) en ik steek hem in doet hij hetzelfde, echter... als ik hem uittrek blijft hij dan wel nog heel even doorgaan afhankelijk van hoelang hij ingestoken is geweest. Blijkbaar doet de accu dus wel nog iets.

Als ik overigens in die toestand op een willekeurige toets druk of op de power toets druk gebeurt er niks.

Nu wil ik hem sowieso een nachtje laten liggen om te drogen met accu, simkaart en geheugenkaartje er uit, maar wat moet ik verder nog doen, en hoe lang moet hij blijven drogen? Of weet iemand zelfs hoe ik de bovenkant kan openmaken van de GSM?

Alle tips zijn meer dan welkom!

Het type GSM is niet de duurste, maar toch hoop ik hem nog te kunnen herstellen omdat het toch wel een makkelijk en handig apparaatje was.

Het gaat hier over de Sagem My401c

Hopelijk kan ik hem met jullie hulp weer terug tot leven krijgen! Alvast superbedankt ;-)

To Apple or not to Apple? That's the banana!

• MrNGm
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 15-06 22:19
Wacht. Je hebt 'm in de wasmachine gedaan en daarna meteen aan de stroom gehangen? -O-

Altijd *eerst* laten drogen. Accu er direkt uit, geen stroom erop. 2 dagen bij de verwarming is een minimum, maar to be sure een week.

Nu je kennelijk er al direkt stroom op hebt gezet weet ik niet wat er nog te redden valt. Je kan 'm altijd nog (verder) laten drogen.

• mac-er
Hallo,

Bedankt voor de reactie, ik zal hem nu sowieso een volle week laten liggen, maar ik had hem wel helemaal schoon gemaakt van binnen en gecontroleerd of hij droog was. Alleen dus niet het bovenste wat nu dus wel shit is.

Ik zal hem dan een weekje laten liggen en eens kijken wat er dan gebeurd.

Bedankt alvast!

• thaan
  • Registratie: oktober 2004
  • Nu online
Knap dat hij nog werkte voor hij de wasmachine in ging.

Je weet dat niet alle schade zichtbaar hoeft te zijn he? Best een redelijke kans dat hij het overmorgen misschien wel doet, maar het dan over twee weken dan alsnog begeeft.

Ik zou hem laten drogen in een pot met rijst. Trekt zoveel mogelijk vocht eruit.

• mac-er
Wat ik bedoelde met dat hij ervoren nog werkte is dat hij gewoon aan stond toen hij de machine uit ging. Dat betekent dat dus al elektrische delen actief waren toen hij nat werd.

Ik heb nu zo snel geen rijst bij de hand, maar bedankt iig. voor de tip. Ik heb hem nu iig. te drogen gelegd.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Je kunt ook kijken of je ergens op het interweb een service manual van dit model kunt scoren. Zal vast nuttige informatie in staan. Hoe je hem netjes demonteert bijv. om hem goed droog te krijgen.

Je kunt natuurlijk ook een mailtje naar Sagem sturen met een verzoek om advies en evt. een service manual PDF. Zij weten er meer van af dan wij.

• mac-er
Dat is een hele goeie, maar kan iemand me vertellen wat nu de goede website of contactadres is van de fabrikant?

Het gaat om een Sagem, maar wat in de handleiding staat kom ik niet op iets bruikbaars uit.

Dit zijn de 3 links uit de handleiding, en met googlen kom ik niet veel verder dan wat winkels die naar eenzelfde soort websites doorverwijzen.
www.sagem.com/mobiles
www.planetsagem.com
www.sagem-online.com

Ik hoop dat iemand daar wat contactgevens of iets dergelijks kan vinden.

• BvDorp
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 09-08 01:04
Je kunt m ook in de oven stoppen, bijvoorbeeld op 60 graden. Droogt als een malle, gewoon eventjes twee uur laten liggen en kijken of het water een beetje weg is. Toch geef ik je weinig hoop, omdat het toestel aangezet is terwijl nog water aanwezig was (bovendeel noemde je). Micro-electronica is ongeveer de definitie van gevoelig, en diverse onderdelen gaan dan dingen doen waardoor andere onderdelen er weer aan gaan. Dat (toevallig) een onderdeel nog functioneert (het trillen) zegt verder bijzonder weinig, eerlijk gezegd. Maar niet geschoten, altijd mis dus probeer eerst ns goed drogen!

Je kunt het ook zo zien: nu heb je een goede gelegenheid een degelijke Tweaker-phone te gaan regelen :D
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee