• crazyturk187
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 28-04-2020
Hey

Ik heb een Asus p6x58d Premium bord gekocht.
En ben ook nog van plan een i7 920 of i7 950 te kopen.
Maar ik heb geen verstand van overclocken, dus dat zal ik denk ik niet doen.

Maar mn vraag is dus welke RAM geheugen kan ik het beste kopen ? En hoeveel GB ?
Ik ga denk ik niet overclocken.
Heb op dit moment nog vista 32-bit ( maar dat zal later wel veranderen naar 64 bit of windows 7 64 bit )

• martjah
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 25-09 00:12

martjah

Appel

Ik denk dat je daar Google voor hebt.
met Google kom je op de site van de fabrikant uit en daar staat mooi bij geschreven wat op je moederbord kan.

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk op de QVL van je moederbord, als je dat geheugen koopt zit je zeker goed.

30" monitor te koop

• RvL
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 08:44
Ik zou kijken naar een triple channel setje (dus 3 reepjes) en dan 6GB, 1066MHz of 1333MHz. De processor ondersteunt native niet sneller dan 1066MHz waardoor je geheugen dus ook niet sneller zal lopen (ookal is het sneller geheugen). Echter, 1333MHz geheugen is meestal wat goedkoper dan 1066MHz geheugen. Kijk inderdaad eens op de List van je moederbord. Je kan ook eens op de site van de fabrikant van het geheugen kijken. Kingston en Corsair bijvoorbeeld hebben ook compatibiliteitslijsten. Zo is pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G bijvoorbeeld compatible met je moederbord.

Echter, een update naar een 64 bit OS is dan een must omdat een 32 bit OS niet al je geheugen zal zien. Sowieso haal je met een 32 bit OS niet het maximale uit je processor en ik neem toch aan dat je je processor toch wel maximaal wil benutten (zou ik wel willen met een dergelijke processor.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• crazyturk187
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 28-04-2020
Ik weet wel welke geheugen me moederbord ondersteunt ik was ook van plan een 1333MHz te kopen. Maar ik dacht eraan welke, welke merk en hoeveel GB. Aangezien ik het meeste ga gebruiken voor gamen.

En 64-bit komt nog wel later, wanneer ik alles heb.

• RvL
Wanneer heb je alles vraag ik me dan af? Als je nu 6GB neemt en daar een 32bit OS op zet, zal hij niet meer dan 2,53,12GB zien en kunnen gebruiken! Dat lijkt me toch niet zo wenselijk, zeker niet bij gamen.

[Voor 26% gewijzigd door RvL op 12-11-2010 10:57. Reden: Foutje in hoeveelheid bruikbaar geheugen]

Nu de dekens nog...

• Silver Wolf III
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 02-07-2019

Silver Wolf III

No Not a Fox But an Wolf yarrr

ik zelf zou je ocz 1330Mhz 6GB(3x2Gb) aanraden ik heb dat nu ook op een Asus p6t6 revolution MB met een I7-930 draaien in tripple channel en dat gaat naar mijn mening snel en tot nu toe is het heel stabiel
maar waarom de reden dat je eerst x86 gaat draaien en dan later 64bit gaat draaien is het niet verstandiger om meteen met 64bit te beginnen hierdoor maak je meer gebruik van de hardware die je hebt en of gaat aanschaven en je kan dan ook meer dan 3.5Gb aanspreken

een aanrader is OCZ3P1333LV6GK zijn wel een low voltage bankjes maar dat onderstuend je mobo volgens mij wel
in de manual ergens achterin bij asus staan alle types vermeld die je mobo probleemloos moet kunnen aanspreken.

ANY OF MY POSTS ARE RESEARCHED AND/OR COMPILED BITS OF INFORMATION* AND YOU SHOULD FOLLOW THEM AT YOUR OWN RISK.

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 25-09 16:07
brennan1990 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 09:38:
een aanrader is OCZ3P1333LV6GK zijn wel een low voltage bankjes maar dat onderstuend je mobo volgens mij wel
Áls je iemand OCZ geheugen aanraadt vertel er dan meteen bij dat ondanks dat OCZ het Low Voltage geheugen noemt je het in de bios handmatig een hogere spanning (1.65V ipv 1.5V) dan standaard moet geven, anders heb je er hier straks weer een topic 'Help, mijn systeem is instabiel' topic bij. Wat dat betreft kun TS beter gewoon normaal Kingston ValueRam of Corsair ValueSelect oid nemen.

• iichel
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23:58

iichel

Gazoooo

Ik zou in ieder geval DDR3 nemen.

/////AMG /////AMG /////AMG /////AMG /////AMG /////AMG

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 24-09 16:52

Deathchant

Don't intend. Do!

ik ben van plan hetzelfde mobo te kopen en ik wil daar deze bij:
Corsair XMS3 TR3X6G1600C7

Sneller geheugen is altijd backwards compatible met langzamer geheugen dus.
3x2048MB voor iets meer dan 100 euro. CL7, geen mega heatspreaders zodat je geen noctua cooler kunt gebruiken...ideaal toch?

[Voor 14% gewijzigd door Deathchant op 12-11-2010 10:59]

Canon: 6D | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP | 135 APO

• RvL
Als je wil overklokken wel, anders haal je geen enkel voordeel uit het feit dat het 1600MHz modules zijn. Je hebt hoogstens iets snellere timings maar of je daar ik de praktijk iets van merkt betwijfel ik. In dat geval zouden de eerder genoemde modules van Kingston je ongeveer €30,- besparen zonder dat je inboet op prestaties.

[Voor 23% gewijzigd door RvL op 12-11-2010 10:54]

Nu de dekens nog...

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 24-09 16:52

Deathchant

Don't intend. Do!

hmmm, voor mijn gevoel staat corsair qua quality echt op nummer 1. kep al veel gedoe gehad met mijn kingston hyperX modules. Maar dan moet ik zeggen dat het icm P4C800Deluxe was (die goeie ouwe tijd). Kep nu al 6 jaar stabiel de KHX3200/AK2 (2-3-2-6-1) draaien o pmin A8N32SLI deluxe.

Dus ik wil nu corsair eens proberen. En tja, het verschil een tientje met een DDR3-1333 kit....en je hebt dan later wel de mogelijkheid om over te klokken, mocht je toch van besluit veranderen.

EDIT: hmmm ik zie op die TR3X6G1600C7 modules wel bij staan dat ze op 1.65V draaien.....

[Voor 19% gewijzigd door Deathchant op 12-11-2010 11:04]

Canon: 6D | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP | 135 APO

• RvL
Corsair maakt inderdaad goed geheugen, ik heb 't zelf ook in m'n huidige systeem zitten. Met Kingston heb ik echter ook goede ervaringen.

Maar mag ik vragen waar je dan toch voor 1600MHz hebt gekozen? Er zijn bij mijn weten nog geen processors die dit native ondersteunen, dus zal het geheugen teruggeklokt worden. Je hebt er dus alleen maar profijt van als je overklokt imho.

Overigens heb je al een Corsair setje van 6GB voor €88,-: pricewatch: Corsair XMS3 CMX6GX3M3A1333C9

[Voor 19% gewijzigd door RvL op 12-11-2010 11:06]

Nu de dekens nog...

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 25-09 17:12

Ed_L

Crew Council
PMG Beleid

Helaas gaat je topic dicht, omdat het in strijd is met het beleid. Ik mis ook een behoorlijke eigen inzet.

Aan de heren hierboven. Reageren in dit soort topics is nutteloos. Vroeg of laat worden ze toch door mijn collega's of door mij gesloten. TS blijft daarmee met onbeantwoorde vragen zitten. Reageer dan ook in het vervolg niet langer.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee