• crazyturk187
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 28-04-2020
Hey

Ik heb een Asus p6x58d Premium bord gekocht.
En ben ook nog van plan een i7 920 of i7 950 te kopen.
Maar ik heb geen verstand van overclocken, dus dat zal ik denk ik niet doen.

Maar mn vraag is dus welke RAM geheugen kan ik het beste kopen ? En hoeveel GB ?
Ik ga denk ik niet overclocken.
Heb op dit moment nog vista 32-bit ( maar dat zal later wel veranderen naar 64 bit of windows 7 64 bit )

• martjah
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 25-09 00:12

martjah

Appel

Ik denk dat je daar Google voor hebt.
met Google kom je op de site van de fabrikant uit en daar staat mooi bij geschreven wat op je moederbord kan.

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk op de QVL van je moederbord, als je dat geheugen koopt zit je zeker goed.

30" monitor te koop

• RvL
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 08:44
Ik zou kijken naar een triple channel setje (dus 3 reepjes) en dan 6GB, 1066MHz of 1333MHz. De processor ondersteunt native niet sneller dan 1066MHz waardoor je geheugen dus ook niet sneller zal lopen (ookal is het sneller geheugen). Echter, 1333MHz geheugen is meestal wat goedkoper dan 1066MHz geheugen. Kijk inderdaad eens op de List van je moederbord. Je kan ook eens op de site van de fabrikant van het geheugen kijken. Kingston en Corsair bijvoorbeeld hebben ook compatibiliteitslijsten. Zo is pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G bijvoorbeeld compatible met je moederbord.

Echter, een update naar een 64 bit OS is dan een must omdat een 32 bit OS niet al je geheugen zal zien. Sowieso haal je met een 32 bit OS niet het maximale uit je processor en ik neem toch aan dat je je processor toch wel maximaal wil benutten (zou ik wel willen met een dergelijke processor.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• crazyturk187
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 28-04-2020