Toon posts:

SMS-berichten overzetten?

Pagina: 1
Acties:

• 84969
  • Registratie: mei 2003
  • Niet online
Is het mogelijk om SMS-berichten van één Android telefoon over te zetten op een andere?

Binnenkort krijg ik (hopelijk) een HTC Desire van mijn broer, met Android 2.2. Momenteel ben ik in het bezit van een Samsung Galaxy (de "oude", I7500) met Android 1.5. Apps en dergelijke maak ik mij niet druk om, die kan ik toch wel overzetten allemaal. Het enige wat erop staat wat niet gewoon op de geheugenkaart staat ofzo wat ik wel wil overzetten zijn de SMS-berichten.

Als hier niet direct een methode voor is, is het dan mogelijk om SMS-berichten uit te lezen en te schrijven met een eigen gemaakte applicatie? In dat geval maak ik namelijk gewoon zelf een applicatie die ze uitleest en op de geheugenkaart zet en ook weer kan laden van de geheugenkaart om ze in het SMS-geheugen te plaatsen.

• Oguz286
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 03-09 11:28
Ik heb dat de afgelopen paar dagen met het programmatje SMS Backup & Restore gedaan. Hij zet het als xml bestand op de geheugenkaart. Je kan natuurlijk ook met dezelfde applicatie de sms'en terugzetten.

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik mis eigenlijk een beetje wat je zelf al gevonden hebt, want volgens mij is dit niet zo moeilijk te vinden?

• 84969
  • Registratie: mei 2003
  • Niet online
RoD schreef op donderdag 11 november 2010 @ 23:21:
Ik mis eigenlijk een beetje wat je zelf al gevonden hebt, want volgens mij is dit niet zo moeilijk te vinden?
Tsja ik wist dat ik zo een reactie zou krijgen. Ik heb zelf gezocht, uiteraard, maar kon niet echt iets vinden. Alles wat ik vond was specifiek voor het maken van een backup van SMS naar bijvoorbeeld de PC. Dat is niet wat ik zoek. Ik kon eigenlijk niets vinden om het vanaf de ene telefoon op te slaan en om het bij een andere weer te laden.
Oguz286 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 23:06:
Ik heb dat de afgelopen paar dagen met het programmatje SMS Backup & Restore gedaan. Hij zet het als xml bestand op de geheugenkaart. Je kan natuurlijk ook met dezelfde applicatie de sms'en terugzetten.
Geïnstalleerd en het ziet ernaar uit dat dat precies doet wat ik wil! Bedankt! :Y)

[Voor 26% gewijzigd door 84969 op 11-11-2010 23:30]

• jvvj
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 27-09 14:30
Gedoe met xml bestanden :O ik gebruik sms backup pro, synced OTA een sms label in mn gmail met mn smsjes op mn telefoon. Geen gedoe met handmatig export, en import (ik ben lui :+)

site

• agoNITE
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 08:55
localjoost.nl schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 14:07:
Gedoe met xml bestanden :O ik gebruik sms backup pro, synced OTA een sms label in mn gmail met mn smsjes op mn telefoon. Geen gedoe met handmatig export, en import (ik ben lui :+)
Kan je ze vanuit daar vervolgens ook weer terug halen als je bv een nieuw toestel hebt?
Heb dit namelijk ook wel eens geprobeerd, jaar terug ofzo, maar ik kon het toen niet terug halen.

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 09:35

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

AgoNitE schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:11:
[...]

Kan je ze vanuit daar vervolgens ook weer terug halen als je bv een nieuw toestel hebt?
Heb dit namelijk ook wel eens geprobeerd, jaar terug ofzo, maar ik kon het toen niet terug halen.
Ik dacht dat je alleen maar kunt syncen naar Gmail, niet meer terug naar je telefoon als sms bericht. Ik werk alleen met sms backup&resture, en elke avond om 20.00 uur maakt hij automagisch een backup en overschrijft hij de oude backup.

Ik ben ook lui :O

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• itarix
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 27-09 08:56

itarix

404 soul not found

SMS backup+ kan tegenwordig ook smsjes vanuit gmail restoren.
Het programma is gratis en ik gebruik hem zelf ook.
Nou moet ik wel zeggen dat ik nog niet heb hoeven restoren...

• Team-RiNo
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 27-09 16:22
itarix schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 17:07:
SMS backup+ kan tegenwordig ook smsjes vanuit gmail restoren.
Het programma is gratis en ik gebruik hem zelf ook.
Nou moet ik wel zeggen dat ik nog niet heb hoeven restoren...
Ja die werkt idd prima en is gratis, is ook erg handig als je veel roms flashed.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B

• jvvj
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 27-09 14:30
AgoNitE schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:11:
[...]

de oude versie kon het niet, er is nu eentje die het (gelukkig) wel kan :)

Deze: http://www.androlib.com/a...oggles-smssync-jttDx.aspx

[Voor 9% gewijzigd door jvvj op 12-11-2010 17:55. Reden: URL naar androlib toegevoegd]

site

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee