HD Herrie: Wat is een oplossing?

Pagina: 1
Acties:

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb net een 'oud' (P2/400, heeft een bak met geld gekost, maar is nu al oud *zucht*) pctje ingericht als servertje. Werkt allemaal prima, alleen valt me op dat de HD nogal veel herrie maakt. (Ik geloof een oude WD van 6GB). Nu zat ik aan twee mogelijke oplossingen te denken:

1) In Fujitsu pc's zitten de hd's verpakt in een soort casing, waardoor het geluid flink gedempt wordt. Wellicht worden ze wat warmer, maar zoveel heeft die HD nou ook weer niet te doen (voornamelijk proxy enzo). Wie weet of die casings ergens te koop zijn?

2) Wat is een goedkope, maar vooral STILLE HD? Ik heb niet zo vreselijk veel ruimte nodig, met die 6GB kom ik al goed toe. Maar wellicht is wat sneller ook nooit weg.

De reden dat ik dit vraag is trouwens dat ik die server aan wil laten staan en ook nog wil slapen 's nachts :)

Bedankt!

• Servor
  • Niet online
F*ck zeg, gewoon in het verkeerde forum plaatsen.

Sowwy, wie move't 'm ff?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb een Seagate ratelist 4.3GB in mijn 486 servertje gezet, en hij ligt gewoon los op een stukje noppenschuim. Het resoneren tegen de kast veroorzaakt de herrie, niet de disk zelf.

• Servor
  • Niet online
Ik zal er eens naar kijken, bedankt voor de tip. Ondertussen heb ik op www.silentpc.nl die kastjes gevonden, bij Informatique kun je ze bestellen, voor degenen die misschien met hetzelfde zitten.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:37

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Gewoon isoleren met die handel.
Dat is een groot nadeel van die WD schijfjes. :'(

Ik heb zelf een WD 4.3 en die ratelt ook behoorlijk. :(
Daarom heb ik in me main pc gelukkig een Maxtor schijf. :7

Whatever.

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-05 21:32
Eeuh het resoneren veroorzaakt een deel van de herrie. De hd, zeker als het een scsi versie is, kan er ook wat van.

Ik heb zelf een stel 7200RPM scsi schijfjes ratelen en die maken een herrie alsof er een staaljager overkomt.

maar, dat ding op schuimrubber leggen, het lijkt me toch echt dat zoiets begint te smelten.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Pagina: 1