Toon posts:

Games presteren plotseling slechter

Pagina: 1
Acties:

• MetalClown
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 13-11-2010
hallo tweakers

ik heb een heel raar probleempje

al me games lopen gewoon vloeiend op 60 fps en na een tijdje uit het niets dropt de framerate onder de 30 en hapert alles heel erg dat was met mijn gtx 260
dus ik dagt dat mijn grafische kaart zen beste tijd heeft gehad die heb ik nu dus vervangen voor een hd 5850 de framerate is ook een stuk beter dus ik dagt dat alles opgelost was crysis draaide gewoon vloeiend :)
en van de week probeer ik left 4 dead medal of honor airborne etc lotro online en daar heb ik nog steeds dezelfde problemen mee :'( ik heb egt geen idee waar dit aan ligt en wat adviezen zijn welkom! O-)

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22-09 16:46
Is je voeding wel toereikend? Is de airflow in de kast voldoende? Heb je in taakbeheer al gekeken naar of de CPU load (te) hoog is?

• Legolas_1973
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 01-01-2018
dagt egt :X

voeding of hitte probleem ?

Diablo 3

• MetalClown
ik zou ook even wat pc specs posten

voeding: ocz stealth xstream 600 watt
moederbord: asus m4n78-am
geheugen: ddr 2 800 mhz
processor: phenom 2 945x4
harde schijf: 1 tb
videokaart: Saphire Radeon HD 5850 1 gigabyte

de temparatuur van de processor hangt rond de 60 graden op full load de videokaart is rond de 65 onder load dat lijkt mijn iet egt een hoge temparatuur de cpu load is niet te hoog

• bnbaz
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
Titelfixje. Heel veel problemen die je zelf niet op kunt lossen zijn 'raar' ;)

• MetalClown
ok was call of duty black ops aan het spelen en de framedrop uit het niets gebeurde weer dus ik keek naar mijn processor gebruik en zag dat de processor 100% belast is ok mooi we hebben het probleem gevonden maar wat kan ik hier aan doen kan dit een soms een bottleneck zijn ? lijkt me niet aangezien dit ook met de gtx 260 voorkwam :?

[Voor 13% gewijzigd door MetalClown op 12-11-2010 00:18]

• Legolas_1973
MetalClown schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 00:15:
ok was call of duty black ops aan het spelen en de framedrop uit het niets gebeurde weer dus ik keek naar mijn processor gebruik en zag dat de processor 100% belast is ok mooi we hebben het probleem gevonden maar wat kan ik hier aan doen kan dit een soms een bottleneck zijn ? lijkt me niet aangezien dit ook met de gtx 260 voorkwam :?
ik denk dat je eens moet kijken naar welk process (of processen) hoge CPU load genereren.

Diablo 3

• MetalClown
als ik niet aan het gamen ben is me pc gewoon snel ik heb bij task manager gekeken maar is is niets dat me processor belast zou dit soms aan de temparatuur van mijn processor kunnen het is maar 10 seconden die framedrop en daarna draait de game weer gewoon op volle snelheid.

• MaZeLe
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 22:43
nieuws: 'Call of Duty: Black Ops kampt met bugs en vertragingen' - update

Daarin staat vermeldt dat meerdere gebruikers last hebben van vertragingen in het spel.O.A. doordat de GPU nauwelijks wordt gebruikt, in plaats daarvan de CPU.

• Legolas_1973
MaZeLe schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 01:01:
nieuws: 'Call of Duty: Black Ops kampt met bugs en vertragingen' - update

Daarin staat vermeldt dat meerdere gebruikers last hebben van vertragingen in het spel.O.A. doordat de GPU nauwelijks wordt gebruikt, in plaats daarvan de CPU.
TS heeft het bij meerdere spellen

Diablo 3

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22-09 16:46
Als je het echt niet meer weet zou je altijd een herinstallatie van het systeem kunnen overwegen natuurlijk.

• MetalClown
ok ik heb meerdere games geprobeerd maar bij alles dropt de framerate en is het cpu gebruik ineenkeer 100% het rare is dat dit bij crysis en crysis warhead niet gebeurt bij de rest is het cpu gebruik een paar seconden 100% en daarna weer normaal en draait de game weer smooth ik heb windows al is geformateerd maar dat mog niet baten.

• Jornzor
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 23-09 15:22
Ik zou eens wat drivers updates doen van je moederbord, videokaart etc. Misschien lost dat het een en het andere op en over het cod Black ops gebeuren, is bekend dat er inderdaad wat foute dingen zitten, bugs ect. En daar word aan gewerkt. Helaas is het hebben van framedrops 1 van de issues. Zoals Mazele In paar post hierboven verteld heeft. ;)

[Voor 8% gewijzigd door Jornzor op 12-11-2010 10:56]

AMD FX 8120 ~5.0GHZ, Asus Crosshair Formula V, Corsair 8GB 1866 Vengeance LP , Asus R9 290X 4GB , WD Caviar Black 1TB + WD Green 2TB, Corsair Force 3 GT 60GB Corsair Obsidian 650D, Coolermaster M700 700W, Corsair H110

• MetalClown
alle drivers zijn up to date ik heb niet alleen het probleem bij black ops maar bij alle games de game draait goed en dan spiked het cpu gebruik naar 100% voor een paar seconden en dan draait de game weer smooth nogmaals ik heb het dus bij alle games:(

• MetalClown
ok ik heb even een stress test van mijn cpu gedaan en zag dat hij over de 70 graden kan worden ik denk dat dit de cpu spike verklaard ik ga even me case stof vrij maken en hopen dat het probleem dan is opgelost

• Legolas_1973
MetalClown schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:22:
ok ik heb even een stress test van mijn cpu gedaan en zag dat hij over de 70 graden kan worden ik denk dat dit de cpu spike verklaard ik ga even me case stof vrij maken en hopen dat het probleem dan is opgelost
70 graden moet geen probleem zijn hoor

Diablo 3

• MetalClown
ok case stof vrij gemaakt en de temparatuur is met 20 graden gedaald de fans draaiden niet meer goed door al het stof wat erin zat:O nu maar hopen dat de cpu spikeg weg zijn

• MetalClown
ok het is helemaal opgelost!:) ik heb alles uit me case gehaald stof verwijderd cpu koeler grondig schoongemaakt was blijkbaar egt nodig cpu opnieuw erin gedaan het was dus een hitte probleem zoals
Legolas_1973 zei het probleem is nu helemaal opgelost zelfs black ops heeft geen framedrops meer bedankt voor de sugesties! :)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee