Toon posts:

gpu vraag x1900x

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views

• DrumM
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 04-08 12:26
Beste Tweakers

Ik draai mijn systeempje nog op een x1900xt 512 ddr3 videokaart
verder bezit ik een amdx2 7750 cpu
en 4 gb 800 mhz ddr2

Aangezien ik ik eigenlijk mijn pc echt volledig gebruik om te gamen ( de rest beetje basic thing's ) d8 i8k zal ik eens mijn GPU upgraden.
Mijn vraag aan jullie kenners is: heeft het zin om een goede drr5 gpu te kopen met dit systeem om de nieuwste games nog goed te kunnen spelen of kan ik beter een nieuwe sut-up halen?

mvg

• THE_FIREFOX
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 23-09 18:32
Kan je iets meer informatie plaatsen over je systeem? Zoals voeding en moederbord. Deze twee hebben ook een aardige invloed op je upgrade mogelijkheden. Wat is overigens je budget?

• DrumM
oew
ik ben echt een leek dus vind het lasig om te vinden wat voor mobo ik ook alweer heb! maar ga ff voor je kijken
budget kan 2000 euro zijn. maar aangezien dat niet nodig is koop ik liever nu een kleine upgrade en over een tijd een hele nieuwe waneer er weer wat prijzen gezakt zijn

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 00:10

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Dit moet je eigenlijk even hier vragen ;)

[BBG aanschaf] Videokaarten

Maar ik kan je zo al zeggen: Nee, dit gaat weinig toevoegen. Kijk liever naar een nieuw (AM3) systeem.

Voor een geheel systeem moet je hier:
[BBG aanschaf] Basissysteem juli-augustus 2010
of hier zijn:
[BBG aanschaf] Gamesysteem november - december 2010

Als je wacht, en de prijzen laag zijn. Is er alweer wat nieuws, en zit je weer achterop.

Ik zou, of nu een AM3 systeem halen. Of over een half jaar een AM3+ plank, en een Bulldozer CPU halen.

[Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 11-11-2010 22:01]

• DrumM
http://www.zercom.eu/inde...3287&f=1&h=1&s=1&a=123073

dit mobo zit erin
voeding is een 500W

• Epep
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 20:00
De asus link: http://www.asus.com/Product.aspx?P_ID=7gfWeKeA2oofkHP5 dat zegt wat meer!

Gewoon lekker de gpu upgraden naar de 5000 of 6000 serie! werkt perfect en je kan weer lekker snel gamen. Daarnaast kan je in de toekomst ook je cpu nog upgraden bijna alle AM3 processoren. Dit gaat werken in je huidige moederbord mits je een bios update uitvoerd. Helaas zag ik dat er geen er X6 processoren ondersteund worden. Kijk even voordat je een cpu koopt naar de CPU support list op de asus product pagina. Zie link hierboven.

Advies is GPU een ati 5770 of ati 6850. (verbruik, idle 20, max 150 watt)

Mocht je om een onbekende reden dit toch een heel nieuw systeem nemen, dan kan je de nieuwe videokaart natuurlijk gewoon meenemen naar je nieuwe systeem. Maar ik kan mij dit niet snel voorstellen dat je een nieuw systeem nodig gaat hebben.

Je voeding kan je systeem en videokaart, makelijk van stroom voorzien. mocht je daar over twijfelen

[Voor 26% gewijzigd door Epep op 11-11-2010 22:26]

• Jejking
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Wat is er nu zo moeilijk aan je even inlezen en die BBG's inkijken? Er zijn al twee topics van je op slot gegaan en deze is 'tzelfde lot beschoren :?

• Sk0Ne
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 10-08 08:56
Als je gaat upgraden, zal je bottlenecks creëren, dat wordt dus best een nieuw systeem of je kan een tweedehands kaart zoeken in de V&A. Ik dacht in dat geval iets in de richting van Radeon 3xxx series

[Voor 13% gewijzigd door Sk0Ne op 11-11-2010 22:24]

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 18:42

Ed_L

Crew Council
En dicht.... Net als je twee eerdere topics. Als je niet begrijpt wat de bedoeling is, kun je me een DM sturen. Ik raad je iig aan alles nog eens goed te lezen voor je weer een topic opent.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee