Toon posts:

[HD 5470] Dell Studio 15

Pagina: 1
Acties:

• Amaury
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 29-07-2011
Beste mensen,

Ik heb me 8 maanden geleden een Dell Studio 15 gekocht met de volgende specs:
  • INTEL® CORE™ i7-620M (2,66 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 3,33 GHZ, 3 MB CACHE)
  • 15,6-inch witte led Full HD-breedbeeldscherm (1.920 x 1.080) met TrueLife
  • 1 GB ATI Mobility Radeon HD5470 grafische kaart
  • Harde schijf van 500GB die aan 7.200 rpm draait
  • 6.144 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM
  • 9-cel batterij
In het begin allemaal goed en wel, ik ben blij over mijn keuze en over de prijs. Maar nu zit ik met een probleem. De hoofdreden waarom ik een nieuwe pc aankocht was voor games te kunnen spelen. Niet de meest veel eisende games zoals Counter Strike Source, Team Fortress 2 en Call of Duty 4: Modern Warfare. Nu om een lang verhaal kort te houden uiteindelijk blijkt mijn grafische kaart nu gewoon bar slecht te zijn. Hij draait - zelf niet fullscreen(1920x1080) - met 30 FPS op Counter Strike source op 1600x900. Nu ben ik al een tijdje opzoek naar een oplossing. Maar momenteel nog geen enkele oplossingen, overklok programma's werken niet al te best en geven bijna geen verbetering. Nu misschien kan iemand van jullie me helpen om deze prestaties te verbeteren? Ik moet wel nog meegeven dat het niet aan mijn internetverbinding ligt aangezien die 15 Mbps is. Alvast Bedankt.

• Nikeo
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 06:07

Nikeo

Jawelles

Die videokaart is gewoon niet goed genoeg op 1920x1080 te draaien. Punt. Je kunt er weinig meer uit persen, de videokaart is gewoon een grote bottleneck voor je laptop. Zoek het maar op in de benchmarks.
Ik heb dezelfde laptop maar dan met het gewone 1300x700 (?) scherm. Oudere spellen kun je op full force spelen (flatout 2) maar spellen als batman: arkham asylum draai je op low settings op een lagere resolutie.
Prestaties kun je dus niet verbeteren. Dan moet je een andere laptop kopen. Het is geen gamemonster maar een spelletje op lagere resolutie moet makkelijk kunnen

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

heb je de grafische instellingen al op low gezet?

• Darkstone
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 26-04-2014

Darkstone

Het kan altijd sneller.

^eens

de gpu is gewoon niet echt krachtig, had je verwacht dat het een topkaart zou zijn dan? vanwege de 1GB RAM.

ik heb ook dezelfde laptop :o gekocht vawege het scherm, niet vanwege de hoge grafische prestaties, dat is dan ook het enige minpunt aan die laptop.

'de sheet' -- Dell Latitude E6520, 1080p, i7-2820QM, X25-M 80GB, 16GB, 97Wh
Gezocht: Baan software development, C++, gave software, omgeving Delft.

• Amaury
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 29-07-2011
Ja grafisch alles op low. Ik vind het echt vervelent. Maarja veel is er niet aan te veranderen zie ik nu. Ik had keuze tussen 1600x900 of 1920x1080 en ik heb er direct HD in gestoken. nja nu blijkt dat niet de beste keuze te zijn. Toch bedankt allemaal.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee