yamaha m4 repareren ?

Pagina: 1
Acties:

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:56

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Ik heb hier een oude yamaha M4 eindtrap die ik vroeger in mijn setup had staan.
Door verhuizing en tijd en ruimte gebrek is het ding een jaar of 7 op de zolder beland en niet gebruikt.
Nu onze verbouwong bijna klaar is wil ik toch de oude setup weer in ere herstellen en dus deze eindtrap weer gaan gebruiken.
Toen ik hem laats een tijdje terug ging testen kreeg ik enkel geruis en gekraak door de muziek heen die meer of minder werd tijdens het draaien aan de potmeters aan de achter zijde.
Deze eindtrap heeft per ingangs kanaal een gain regeling middels 2 pot meters.
Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.audioscope.net/images/yamaham4-3.jpg

Ik ben zelf redelijk handig maar deze micro elektronica gaat me iets te ver om zelf te repareren.
Mijn vraag is de volgend:
Is dit oudje nog een reparatie waard ??
en zo ja wat zou dat ongeveer moeten kosten ??
En dan als laatste vraag weet iemand in de buurt van Eindhoven een bedrijf of zaak die voor mij dit oudje kan repareren..??

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-05 19:13
Een M4! Mooie versterker.

En ja, hij is zeker het repareren waard! Deze versterkers gaan nog gemiddeld voor 250 tot 400 euro weg 2ehands op marktplaats. En ze zijn voor deze tijd zelfs nog audiofiel te noemen.

Reparatie is afhankelijk van wat er precies allemaal mis mee is. Potmeters zijn er al vanaf een euro tot verscheidene tientallen euro's afhankelijk van het type (ik zal wel eens kijken of ik nog een service manual kan vinden ergens).

Mocht je geen zin/tijd hebben om hem te repareren dan kun je hem altijd nog als defect op marktplaats zetten, er is geheid een liefhebber voor (ik zou hem haast zelf kopen als ik hier zelf nog niet het een en ander had staan wat ik nog moet repareren XD).

Wat trouwens wel eens wil helpen is de versterker uitzetten, en dan de potmeters (met beleid) een paar keer heen en weer bewegen. Vaak zit er vuil of stof tussen waardoor ze gaan kraken, door ze een paar keer (20 seconden lang) heen en weer te bewegen duw je het vuil aan de kant waardoor de baan weer wat vrij komt.

[ Voor 6% gewijzigd door Annihilism op 14-11-2010 02:16 ]