Toon posts:

Battery pack voor een router.

Pagina: 1
Acties:

• OtherSloth
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 16:02
Hallo Tweakertjes,

Het is misschien een beetje een raar iets (misschien wel heel dom in andermans ogen) maar ik wil graag een router 'portable' maken met een battery pack. Het is voor de Asus WL-520gU.

Deze heeft 5 volt en 2 amperes nodig om te kunnen leven. Dus ik ging een beetje rondkijken op het internet en vond dit. Het is eigenlijk precies wat ik zoek, alleen het is een beetje aan de prijzige kant voor mij, en ik weet niet zeker of het ook zal werken.

Dus zou iemand mij misschien willen assisteren om een battery pack of iets dergelijks te vinden waarop de router het een paar uurtjes mee kan uithouden? De router hoeft niet dagen of weken erop te lopen. Ik wil het graag een beetje compact hebben (om het misschien in de binnenkant van de router te stoppen) maar als dat niet te vinden is, zal ik wel een andere case ervoor maken :) (of de case uitbreiden.. ik verzin er in ieder geval wel wat op :D)

Alvast bedankt,

tehKitten

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 16:32
Ja zoiets kan. Maar een router verbruik akelig veel stroom om er een "portable" van te maken. Vergelijk met een laptop.
En prijzig zal het zijn aangezien je in de laptop-accu grootte komt te zitten. Tenzij je met loodaccus wil slepen.

• Erasmo
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Kun je niet beter voor een zuinigere router gaan?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• OtherSloth
Het is voor een projectje. Het punt is dat de router daarvoor portable moet zijn, ookal werkt hij daar maar op voor een uurtje of minder. Het is eigenlijk meer voor de leuk dan dat het daadwerkelijk nuttig is.

• Erasmo
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ok.

Punt is bij zulke producten, compact=duur. Als je echt wilt kun je voor een paar tientjes klaar zijn(baseren op een auto accu) maar dat is al wat zwaarder. Wat wil je precies met de router gaan doen?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• TRON
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 12:30
Andere vraag. Heb je een router nodig of voldoet een simpele switch ook? Die verbruiken over het algemeen minder energie.

Op zoek naar een GRATIS én PRIVACYVRIENDELIJKE (ja echt) rittenadministratie? Ga dan naar RitRegister.nl

• niels88
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
Gewoon doen ;)
Werkt blijkbaar prima met een Fonera router: http://www.dd-wrt.com/wik...a_Hardware_Power_from_USB

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Hier een kleine voordelige 6V 4Ah loodaccu.

Ik denk dat ie over die ene volt niet gauw zal struikelen en anders moet je de spanning iets omlaag brengen met of een domme dikke weerstand of een wat intelligenter schakelingetje.

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12:48
Naast deze dhz oplossing heb je ook (misschien wat zuinigere) portable routers die standaard ondersteuning voor voeding via usb hebben, bv deze.

• TheBorg
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 13:01

TheBorg

Resistance is futile.

CaptJackSparrow schreef op donderdag 11 november 2010 @ 23:24:
Ik denk dat ie over die ene volt niet gauw zal struikelen
Denk het ook niet. Vaak zit er nog wel een spanningsregelaar in de router zelf.

• Bloodshot
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 16:27
CaptJackSparrow schreef op donderdag 11 november 2010 @ 23:24:Ik denk dat ie over die ene volt niet gauw zal struikelen
Diode in serie en je hebt nog maar 0,3V over.

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 10:28

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

jeroen3 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 22:16:
Ja zoiets kan. Maar een router verbruik akelig veel stroom om er een "portable" van te maken. Vergelijk met een laptop.
En prijzig zal het zijn aangezien je in de laptop-accu grootte komt te zitten. Tenzij je met loodaccus wil slepen.
2A x 5V = 10W

Valt mee.

Is het niet een idee om zo'n accu ding te halen met heel veel verschillende connecties?

• bobwarley
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Waarom het wiel opnieuw uitvinden: neem gewoon een Mifi of variant

http://computertotaal.nl/...tel-mifi-router-2352.html

[Voor 27% gewijzigd door bobwarley op 12-11-2010 08:17]

Op WP7 kun je niet eens eigen mp3s als ringtone instellen, how smart is that??

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 16:32
D-Link heeft een router met accu. Heb ik eens gelezen

• Opperhoof
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 14:28
Neem 2 telefoon batterijen van ebay.co.uk
Die wrken vaak op 3.7V wat te weinig is, maar als je er 2 in serie zet en een simpel schakelingetje ervoor om de spanning naar 5V te brengen kun je een aardig tijdje vooruit.

1800mAh * 3.7V * 2 stuks * 3600s = 48000 Joule in 2 batterijen

Jouw router kan daar 48000/ (5V*2A) = 4800 seconden op draaien, is dus ruim een uur. Voor 10-15 euro heb je die wel in huis uit china.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Aangezien je per definitie computers bij de hand zult hebben kun je ook een router gebruiken die USB powered kan zijn. Zoals de ASUS WL-330gE. Ik heb er zelf ooit een oudere variant van gekocht die ook nog netjes bij NewEgg staat. :)

Alternatief? Hangt er vanaf of je DD-WRT gebruikt. Kan deze schijnbaar ook maar heeft misschien minder flash geheugen.

• Techneut
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
tehKitten schreef op donderdag 11 november 2010 @ 22:46:
Het is voor een projectje. Het punt is dat de router daarvoor portable moet zijn, ookal werkt hij daar maar op voor een uurtje of minder. Het is eigenlijk meer voor de leuk dan dat het daadwerkelijk nuttig is.
Als het alleen maar "voor de leuk is" (aardige uitdrukking) en voor een projectje (dus maar heel tijdelijk?) dan zou je ook een afgedanke motor accu kunnen overwegen. Deze accu's zijn meestal afgedankt wegens sterk terugvallende capacteit bij het starten. Maar voor de wat lagere stromen doen ze het doorgaans nog redelijk. Vrij zwaar nog, maar nog lang geen autoaccu en met een handig bakje er omheen nog wel te sjouwen. Die houdt het vast wel een uurtje vol met die 2 A.

• OtherSloth
Het moet perse die router zijn omdat ik die usb aansluiting nodig heb voor een geheugenmedium om data op te slaan, en deze router is volledig ondersteund door DD-WRT wat ik uiteraard nodig heb.

Ik zit zelf nu te informeren of de router ook op 1A draait en zal het iemand die al zo'n router heeft laten testen. Want opladers van 5v met 1A zijn er wel in overvloed. (denk maar aan de ipod opladers enzo :))

Maar @Opperhoof, hoe laad ik die dan op? Het lijkt mij zeer onhandig om een mobiel daarvoor te kopen en ze een voor een op te laden.

@Bobwarley dat is totaal niet wat ik zoek en wil.

• Techneut
  • Niet online
Wat is het probleem dat hij wat langzamer laadt? Is dat erg, dat het wat langer duurt voor dat die accu vol is, daar merk je toch "eenmaal in het veld" niks meer van?
En hoe denk je dat in, dat "ook wel op 1 A draaien"? Hij neemt toch gewoon die 2 A? Als dat zo is, dan verander je daar niets aan. Of staat deze waarde op de voedingsadapter? In dat geval betekent dat alleen maar de maximum stroom van die adapter, en niet wat de router werkelijk neemt. Dat is doorgaans lager.
Op de adapter van mijn router staat 15 V en 530 mA. Dit zou krap 8 W verbruik betekenen. Meting leverde een waarde van 6,4 W, dus 80 % van de waarde op het typeplaatje van de adapter.
Wat dat betreft, als je dit wil weten is er maar één advies: meten is weten.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Over het stroomverbruik stond iets rechts op de pagina van die NewEgg link: "pulls 3 watts from the wall--I checked".

• OtherSloth
Ik heb net ook gehoord dat de router werkt op een External iPod battery pack die een output van 500mAh heeft, dus ik denk dat met een externe battery pack die 1000mAh heeft het ook wel snor zit.

• Techneut
  • Niet online
Uiteraard, hij houdt het dan gewoon twee keer zo lang vol.

Edit:
Bij die eerder genoemde 2 A dus voor een half uurtje en die 500 mAh accu maar een kwartiertje.
Althans als het 2 A blijkt te zijn, het zal echter vast minder zijn.

[Voor 60% gewijzigd door Techneut op 12-11-2010 22:02]

• shure-fan
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 19-09 13:37
misschien dat de ts eerst wat meer informatie wil verstrekken over zijn aankomende project.... kunnen we een beetje meer meedenken

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee