Ik heb na aanleiding van de best-buy guide van september jl. een Asrock 870 exreme3 moederbord aangeschaft, samen met de AMD Phenom II X4 955 processor en wat ander toebehoren. Nu heb ik vanaf het begin problemen met het opstarten gehad, Windows XP sp3 met succes geïnstalleerd, en een paar dagen probleemloos gedraaid. Maar op een beste dag kon ik mijn nieuwe PC niet meer aan de gang krijgen, het scherm bleef zwart en het enige wat te werken leek was de ventilatie in de kast. Dus Heb ik contact opgenomen met de leverancier van mijn PC onderdelen, Zercom uit Eindhoven. Na een aantal dure telefoongesprekken is de RMA van Zercom in werking gesteld en is mijn moederbord geretourneerd. Volgens Zercom was er niets met het moederbord aan de hand, zij hebben wel een bios update uitgevoerd en het moederbord is terug gestuurd. Ik heb de PC weer in elkaar gezet en alles werkte weer naar behoren. Tot vanmorgen; nadat ik de Pc aangezet heb bleef mijn scherm zwart, geen teken van leven. Video kaart uit een ander PC geprobeerd maar geen beeld. Geen bios, geen toetsenbord helemaal niets. Ik ben de hele dag aan het klooien geweest met het apparaat, en weet zeker dat het niet aan de videokaart, harde schijf, voeding of ander rand apparatuur ligt.
Heeft iemand een idee wat er met mijn PC aan de hand kan zijn?
Heeft iemand een idee wat er met mijn PC aan de hand kan zijn?