Toon posts:

Asrock 870 extreme3 opstart problemen

Pagina: 1
Acties:

• pete973
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 21-08-2011
Ik heb na aanleiding van de best-buy guide van september jl. een Asrock 870 exreme3 moederbord aangeschaft, samen met de AMD Phenom II X4 955 processor en wat ander toebehoren. Nu heb ik vanaf het begin problemen met het opstarten gehad, Windows XP sp3 met succes geïnstalleerd, en een paar dagen probleemloos gedraaid. Maar op een beste dag kon ik mijn nieuwe PC niet meer aan de gang krijgen, het scherm bleef zwart en het enige wat te werken leek was de ventilatie in de kast. Dus Heb ik contact opgenomen met de leverancier van mijn PC onderdelen, Zercom uit Eindhoven. Na een aantal dure telefoongesprekken is de RMA van Zercom in werking gesteld en is mijn moederbord geretourneerd. Volgens Zercom was er niets met het moederbord aan de hand, zij hebben wel een bios update uitgevoerd en het moederbord is terug gestuurd. Ik heb de PC weer in elkaar gezet en alles werkte weer naar behoren. Tot vanmorgen; nadat ik de Pc aangezet heb bleef mijn scherm zwart, geen teken van leven. Video kaart uit een ander PC geprobeerd maar geen beeld. Geen bios, geen toetsenbord helemaal niets. Ik ben de hele dag aan het klooien geweest met het apparaat, en weet zeker dat het niet aan de videokaart, harde schijf, voeding of ander rand apparatuur ligt.
Heeft iemand een idee wat er met mijn PC aan de hand kan zijn?

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
videokaart, harde schijf, voeding of ander rand apparatuur heb je uitgesloten door deze te vervangen of iets in die geest? Wat versta je onder randapparatuur, ook het geheugen et cetera?

Desktop | Server | Laptop

• Capacitor
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 22:57
Begin allereerst met het resetten van je BIOS. Dit kun je doen door de batterij 10 minuten eruit te halen en de stekker uit het stopcontact te halen.
Kijk of je geheugen op de QVL staat van je moederbord. Ik verwacht van wel aangezien de computer wel al fatsoenlijk gedraaid heeft.
Probeer je videokaart in het andere slot uit en kijk of dit wel werkt.
Wissel je RAM om en probeer verschillende combinaties in verschillende sloten.
Start zo kaal mogelijk op, dus alleen processor, videokaart en geheugen. Als je computer hierna een POST-piepje geeft dan weet je dat het aan een van de andere onderdelen ligt.
Krijg je in geen geval een reactie van je moederbord dan kun je de voeding nog omwisselen voor een andere.
Maar geef ook even aan wat voor een videokaart je hebt en welk RAM je gebruikt. Zo kunnen we je beter helpen :)

• pete973
Bedankt voor jullie reacties, ik heb de bios gereset dmv het batterijtje en stekker eruit te halen, maar dit gaf geen verandering. Ook heb ik de hd en DVD drives ontkoppeld en het moederbord piept niet na het opstarten. Ik heb verschillende varianten in de slots van de videokaart en het geheugen geprobeerd, maar ook dat gaf geen verschil. Omdat Zercom absoluut geen service heeft, heb ik contact met Asrock opgenomen. Zij raden mij aan om de stroomtoevoer naar het moederbord te controleren en de bios te resetten dmv een jumpertje te verplaatsen.
Ik heb de volgende componenten in mijn PC zitten:

GeIL GV34GB1333C9DC | GV34GB1333C9DC (2x 2GB ddr3)
AMD Phenom II X4 955 3.2Ghz Black Edition Boxed | HDZ955FBGIBOX processor
Samsung Spinpoint F3 HD103SJ. 1TB | HD103SJ hard drive
Scythe Mugen 2 Rev. B | SCMG-2100 cpu-cooler
Seasonic M12II 520W | M12II-520 power
Sony NEC Optiarc AD-7260S | AD-7260S-0B dvd rom
Asrock 870 EXTREME3 | 870 EXTREME3 mobo
Sapphire HD 5450 1GB DDR3 PCIE HDMI | 11166-02-20R video

• Rik_V
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 22-09 10:08
Ik heb zelf ook de Asrock 870 Extreme 3 en ook 2 keer gehad dat ik met opstarten zwart beeld kreeg en er verder niets reageerde. Dit kwam wel omdat ik zelf in de bios had zitten kloten met overclocken en PCI instellingen. Na de Bios jumper van 1-2 omgezet te hebben naar 2-3 en aangezet voor 5 seconden dan weer uit zetten en jumper herplaatsen naar 1-2 was het probleem bij mij opgelost. Deze jumper is geplaatst onderin bij de 3 blauwe usb connecties. staat Cmos bij.

• pete973
Rik_V schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 18:35:
Ik heb zelf ook de Asrock 870 Extreme 3 en ook 2 keer gehad dat ik met opstarten zwart beeld kreeg en er verder niets reageerde. Dit kwam wel omdat ik zelf in de bios had zitten kloten met overclocken en PCI instellingen. Na de Bios jumper van 1-2 omgezet te hebben naar 2-3 en aangezet voor 5 seconden dan weer uit zetten en jumper herplaatsen naar 1-2 was het probleem bij mij opgelost. Deze jumper is geplaatst onderin bij de 3 blauwe usb connecties. staat Cmos bij.
Juist, dit heb ik net even geprobeerd maar mijn scherm blijft zwart. Ik heb verder ook niets in de bios veranderd waardoor het evt mis zou kunnen gaan. Even een andere vraag; als jij je pc reset omdat je een bijvoorbeeld een programma geïnstalleerd hebt, gaat hij dan wel weer aan? Dit werkte bij mij vanaf het begin al niet, ik moest eerst een paar minuten wachten voordat ik hem weer op kon starten.

• Rik_V
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 22-09 10:08
Nee daar heb ik nog geen problemen mee gehad, Bij mij herstart die dan gelijk.
Er zit trouwens een led schermpje op je moederbord.(dr debug) daar komt een code op te staan.
Mischien kan je met die code op internet wat vinden.

• F.West98
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 04:52

F.West98

Alweer 12 jaar hier

probeer dit eens door te nemen: Hangen- en Opstartproblemen Troubleshooter
Dan zal je vast en zeker wel achter de boosdoener komen

2x Dell UP2716D | i7 6700K | 64GB RAM | Samsung 850 1TB | ASUS ROG Maximus VIII Formula | GTX960
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee