Audio over hdmi probleem

Pagina: 1
Acties:

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
Ik heb sindskort een Harman Kardon receiver avr139 en een Harman Kardon dvd28. Prachtig allemaal. Echter loop ik tegen een probleem aan die ik zelf nog niet heb op kunnen lossen.
Het gaat om het volgende. Ik heb mijn dvd speler middels hdmi aangesloten op mijn receiver. Via een coaxiale kabel het audio gedeelte aangesloten van de dvd speler naar de receiver. 1 hdmi kabel loopt van de receiver naar de tv. Tevens nog een Apple tv aangesloten op de receiver middels hdmi voor de volledigheid. Het geluid krijg ik uit de speakers. Echter kan ik niet meer audio opties invoeren op de receiver (zoals dolby digitall, prologic enz) dan alleen dts. Dit wordt ook als enige in het display van de receiver weergegeven.
Tevens krijg ik op de tv het volgende weergegeven bij het starten van een dvd:
Dts not available over hdmi. For audio over hdmi select other format.

Hoe dit op te lossen?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-06 15:42

FeaR

In GoT we trust

Naar audio over HDMI hoef je sowieso niet te kijken. De AVR139 beschikt niet over HDMI Processing en kan dus niets met audio wat over HDMI wordt verzonden. Dus de output van de DVD-speler moet je gewoon op de digitale coax zetten, niet op HDMI.

Maar wat gebeurt als er als je een DVD afspeelt op de DVD28 met alleen Dolby Digital track. Want je receiver zou het eigenlijk aan moeten kunnen. En de DVD-speler ook, want bitstream uitvoeren van audio kan elke speler.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• awwexl
FeaR1986 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 19:12:
Naar audio over HDMI hoef je sowieso niet te kijken. De AVR139 beschikt niet over HDMI Processing en kan dus niets met audio wat over HDMI wordt verzonden. Dus de output van de DVD-speler moet je gewoon op de digitale coax zetten, niet op HDMI.

Maar wat gebeurt als er als je een DVD afspeelt op de DVD28 met alleen Dolby Digital track. Want je receiver zou het eigenlijk aan moeten kunnen. En de DVD-speler ook, want bitstream uitvoeren van audio kan elke speler.
Dankjewel. Wat bedoel je met dolby digital track? En hoe kan ik de dvd speler op digitale coax zetten?
Op de receiver staat nu hdmi1/coax2 en daaronder dts.

• awwexl
FeaR1986 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 19:12:

Overigens vind ik wel dat er fantastisch geluid uitkomt.als er op de receiver staat dat de decoder op dts staat ingesteld dan is dat toch gewoon zo? Echter de tv geeft van anders aan als een soort pop-up van de dvd speler.