2 Lan Verbindingen - Browers instellen via welke deze....

Pagina: 1
Acties:

• Neogeo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-07 21:44
Geachte MedeTweakers!

Het volgende probleem doet zich voor. Op mijn werk hebben ze intranet. Deze maakt connectie via een modem om zo alles tot stand te brengen. Nu is er een router als ik daar een kabel in doe kan ik met mijn laptop gewoon internetten. Dus op alles website en snel ook. Als ik deze in de pc stop die op werk staat heb ik ook gewoon normaal internet. Nu heb ik een USB INTERNET MODEM aangesloten en beide verbindingen werken.

Hou kan ik een browser instellen dat die gaat internetten via de normale internet verbinding en niet meer via intranet?

Heb internet afgezocht maar kan er niet veel over vinden.

Beide internetverbindingen moet ingeschakeld zijn. De intranet werkt ook met onze kassa's dus kan niet uit.

Grtz ;)

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

De zoekterm voor jou is (static) routes. Dit kun je in alle bekende besturingssystemen instellen met meer of minder moeite. Ik ben eigenlijk alleen bekend met de linux manier, maar nu heb je in ieder geval een beginpunt.

Succes!

Luctor et Emergo || specs

• wouterDE
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-03-2023
Dus je wil dat al het gewone interne verkeer via de kabel gaat. En de internet aanvragen via de usb modem?

Werkt je bedrijf met verschillende netwerken (maw zijn er routers tussen verschillende afdelingen) ?

• Neogeo
Me werk heeft 1 verbinding. Dus Kpn kastje (router) daarna weer een kastje van werk en dan de pc. <-----Deze is dus de beveiligde verbinding.

Als ik dus een kabel in de kpn router doe en dan naar me laptop heb ik ook verbinding maar deze is niet beveiligd. Dus daar bedoel ik mee dat ik op alle website kan komen.

ik wil dus met een browsers op deze niet beveiligde verbinding internetten. De beveiligde moet wel behouden. dus deze mag niet uit.

• Neogeo
Dus als dit mogelijk is maak ik heel Nederland blij met deze optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-07 04:34

d-Frag

74% completed

Neogeo schreef op donderdag 11 november 2010 @ 17:45:
Beide internetverbindingen moet ingeschakeld zijn. De intranet werkt ook met onze kassa's dus kan niet uit.
Ik krijg de kriebels als ik zoiets lees..

Dusss.. je wilt op het beveiligde intranet van je werk waar de kassa's op draaien een beveiligingsrisico introduceren? (een zelf eraan geknoopte internetverbinding,,,) 8)7

Volgens mij zijn er twee opties:
A.) Je hebt internet nodig voor je werkzaamheden => laat systeembeheer een goede internetverbinding regelen inclusief de noodzakelijke beveiliging.
B.) Je hebt het niet nodig maar moet zonodig in tijd van de werkgever MSN'en / F5'en op Geenstijl, gebruik lekker de laptop naast de PC.

Is optie B. geen mogelijkheid omdat het niet mag, vraag je dan af waar je in godesnaam mee bezig bent :+

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodshot
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-06 15:23
Eens met d-Frag.
Netwerkbeheerders worden snel chagrijnig als simpele eindgebruikers aan hun netwerk gaan zitten klooien en beveiligingsrisico's introduceren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Neogeo schreef op donderdag 11 november 2010 @ 23:29:
Dus als dit mogelijk is maak ik heel Nederland blij met deze optie :)
Heel Nederland, behalve je baas. Die heeft namelijk niet voor niets zoiets als "beveiliging" in zijn netwerk laten bouwen. (Vergelijk met maar met een portier bij de voordeur. Wat jij nu wil gaan doen is de actherdeur openzetten, zodat je niet "gehinderd" wordt door de portier bij de voordeur.)

Ik heb ook zo'n vermoeden, dat je dingen gaat doen waar je baas niets vanaf weet? Als je het nodig hebt voor het werk, dan zou je baas natuurlijk gewoon aan de beheerder kunnen vragen om het mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neogeo
Ik vraag alleen om een oplossing geen mening. Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodshot
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-06 15:23
Neogeo schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 13:37:
Je hebt nu meerdere malen de allerbeste oplossing voor deze situatie te horen gekregen: Ga naar de ICT-beheerorganisatie die dit voor je kunnen regelen. Ga niet zelf lopen hobbyen. Sommige bedrijven zijn daar niet van gediend en deinzen er niet voor terug om mensen te ontslaan. Helder toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterDE
De enige oplossing die er voor jou is, is static routes instellen op je pc. Maar daarvoor moet je alle IP ranges kennen van je interne netwerk. Deze routeer je dan door naar de vaste ethernet.

En dan nog 1 route om de rest naar via je USB modem te doen.

Niet echt simpel te doen dus. Je kan ook gewoon vragen aan de beheerder of hij jou favo site wil openzetten ;) Maar ik heb zo'n vermoeden dat hij dit voor een reden heeft verboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:19
wouterDE schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 16:40:
De enige oplossing die er voor jou is, is static routes instellen op je pc. Maar daarvoor moet je alle IP ranges kennen van je interne netwerk. Deze routeer je dan door naar de vaste ethernet.

En dan nog 1 route om de rest naar via je USB modem te doen.

Niet echt simpel te doen dus. Je kan ook gewoon vragen aan de beheerder of hij jou favo site wil openzetten ;) Maar ik heb zo'n vermoeden dat hij dit voor een reden heeft verboden.
Jawel.

Ik neem aan dat ze intern enkel private ip ranges gebruiken.

10.0.0.0 - 10.255.255.255
172.16.0.0 - 172.31.255.255
192.168.0.0 - 192.168.255.255

De rest is extern en dus via het usb modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterDE
Woeps, niet aan gedacht 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-06 08:37

Edgarz

Tweako-active since1986

Neogeo schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 13:37:
Dan zit je hier redelijk verkeerd. Hier zitten kennishebbers met een geweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Edgarz schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 18:56:
[...]

Dan zit je hier redelijk verkeerd. Hier zitten kennishebbers met een geweten.
offtopic:
...en nog een stel BOFH's, die aan dit soort dingen een gruwelijke hekel hebben. :+

Luctor et Emergo || specs

Pagina: 1