WOL werkt voor paar minuten

Pagina: 1
Acties:

• peaceful_turing
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-10-2023
Hey,

ik wil Wake-On-LAN gebruiken om mijn computer op afstand aan te kunnen zetten en hem daarna extern te besturen. Ik heb het probleem dat telkens als ik mijn computer afsluit, WOL maar 10 minuten werkt. Ik heb in de router mijn computer geforward (192.168.1.x), en wat ik al zei, binnen die 10 minuten werkt het gewoon. Mijn IP is statisch toegewezen, dus dit kan het niet zijn. Het lijkt wel alsof mn netwerkkaart na 10 minuten op stand-by gaat.

Joachim

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik denk dat het volgende het geval is:

Stel de leasetime voor de dhcp server eens langer in, waarschijnlijk is de lease op dit moment maar 10 minuten geldig, als de lease is verlopen vergeet de router de route, en dus werkt ook WOL niet meer.

Nothing to see here

• peaceful_turing
Ik zit bij Online, en we hebben zo'n 'standaardrouter', namelijk een Speedtouch Thomson ST706. Op deze router is werkelijk NIKS in te stellen ;( . Is er een andere manier?

• peaceful_turing
Ik zag een forum waar de site admin het volgende zegt: 'je kunt de de dhcp lease tijd van Online onmogelijk instellen; dat kan enkel Online'. Betekend dit dat WOL voor mij onmogelijk is :S?

[ Voor 6% gewijzigd door peaceful_turing op 11-11-2010 17:43 ]

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:15
Wat heeft DHCP met WOL te maken? Het werkt toch op basis van MAC-Adres?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

DiedX schreef op donderdag 11 november 2010 @ 17:51:
Wat heeft DHCP met WOL te maken? Het werkt toch op basis van MAC-Adres?
Compromis: misschien 'vergeet' de router het MAC-address na 10 minuten?

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:15
YellowOnline schreef op donderdag 11 november 2010 @ 17:55:
[...]

maar dan zou hij moeten gaan broadcasten. Dat is volgens mij het hele idee achter WOL?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-08 14:24
Je bent niet de engiste met dit probleem.

Ik heb Ziggo i.c.m. een Airport Extreme router.
Ook UDP 9 (of was het 7), anyway, doorgeforward naar mijn interne IP.

Via het interne netwerk werkt WOL altijd.
Via internet werkt WOL enkel maar 15 minuten nadat mijn PC is uitgeschakeld.
Na de 15 minuten werkt het niet meer via internet.

Mocht iemand hier een oplossing voor hebben, heel graag :) .

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:09
Waar naar heb jij poort 9 of 7 geportforwarded? naar x.x.x.255? of naar de ip van je computer?

Rare vogel in spe

• peaceful_turing
woutergo schreef op donderdag 11 november 2010 @ 18:38:
Waar naar heb jij poort 9 of 7 geportforwarded? naar x.x.x.255? of naar de ip van je computer?
UDP poort 9. Ik heb het allebei geprobeerd, 192.168.1.x en 192.168.1.255. Werkt geen van beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-08 14:24
Ik heb beiden geprobeerd.

192.168.1.50 (vaste pc) WOL via internet werkt naar 10-15 minuten niet meer.
Via LAN wel.

192.168.1.255 of 0 WOL via internet werkt helemaal niet.

Ik ga me nog eens verdiepen in het volgende: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/WOL
"Static ARP entry's"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars Kremers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 14:22
Ik heb ook precies het zelfde probleem.

Ziggo i.c.m. een D-link Dir655

Intern heb ik nooit problemen, maar van buitenaf werkt het niet meer na een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 14:39

Wimmel

Hello

Ik heb het aan de praat op mijn D-Link Dir655. Wat heb je nodig?
  • Je externe IP-adres
  • Het MAC-adres van de machine die je wilt wakker wilt maken.
  • Iemand die het WOL pakket aanmaakt. Ik gebruik http://wakeonlan.me
Op mijn router heb ik een forward aangemaakt voor UDP port 9 naar het broadcastid van mijn lan (bijvoorbeeld 192.168.1.255). Op deze wijze kun je al je machines remote starten, zolang je maar de individuele MAC adressen weet.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 18:20

DataGhost

iPL dev

DiedX schreef op donderdag 11 november 2010 @ 18:28:
[...]

maar dan zou hij moeten gaan broadcasten. Dat is volgens mij het hele idee achter WOL?
Het werkt inderdaad op basis van MAC-adres en de magic packets worden sowieso al gebroadcast. Het heeft inderdaad niks met DHCP te maken.
YellowOnline schreef op donderdag 11 november 2010 @ 17:55:
[...]

Dat lijkt eerder aan de hand, hoewel de beschrijving een beetje cru is. Om een pakketje naar een bepaald IP te sturen moet eerst het MAC-adres achterhaald worden. Dit gaat door middel van een broadcast van 'hee wie heeft dit IP?' waarna de doelmachine reageert 'ja ikke!'. Op dat moment komt de bronmachine het MAC-adres te weten en zet die in een cache.
De machine waarvandaan de WOL gestuurd wordt vergeet de ARP-entry van de doelmachine na een tijdje, dat kunnen best die tien minuten zijn. Aangezien de machine niet meer aanstaat en dus ook niet meer op ARP requests reageert zal het MAC-adres van de doelmachine niet meer opvraagbaar zijn en derhalve de WOL mislukken. Ik neem hierbij aan, gezien het totale gebrek aan de term 'MAC-adres' in de TS en het gebruik van 'statisch IP', dat de TS probeert 'een bepaald IP te waken'.

TS: probeer eens gewoon het MAC-adres van je netwerkkaart te achterhalen en stuur daar de wake heen, niet naar een IP. Dikke kans dat dat wel gaat werken. Anders zou je inderdaad iets kunnen proberen met een static ARP entry.

Edit: kun je trouwens iets meer uitleggen over hoe je het precies probeert voor elkaar te krijgen? Ik zie hieronder iets met UDP packets forwarden naar het broadcast-adres of een bepaald IP... Als je het zo doet moet je inderdaad de forward naar het broadcastadres maken aangezien je bij een forward naar een bepaald IP hetzelfde probleem krijgt van het niet kunnen vinden van het juiste MAC-adres.

[ Voor 13% gewijzigd door DataGhost op 15-11-2010 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars Kremers
Wimmel schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:01:
Ik heb het aan de praat op mijn D-Link Dir655. Wat heb je nodig?
  • Je externe IP-adres
  • Het MAC-adres van de machine die je wilt wakker wilt maken.
  • Iemand die het WOL pakket aanmaakt. Ik gebruik http://wakeonlan.me
Op mijn router heb ik een forward aangemaakt voor UDP port 9 naar het broadcastid van mijn lan (bijvoorbeeld 192.168.1.255). Op deze wijze kun je al je machines remote starten, zolang je maar de individuele MAC adressen weet.
Oke ik heb hem ook zo ingesteld, maar dan maak ik gebruik van het ip adres van de PC en niet het broadcastlid. Dat zou toch niks uit moeten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 18:20

DataGhost

iPL dev

Lars Kremers schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:05:
[...]

Oke ik heb hem ook zo ingesteld, maar dan maak ik gebruik van het ip adres van de PC en niet het broadcastlid. Dat zou toch niks uit moeten maken?
Hangt van je router en bijbehorende configuratie af maar ik weet bijna zeker dat het uitmaakt. Voor de zekerheid zou ik het op het broadcastadres houden kijkend naar hetgeen ik in mijn vorige post uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 14:39

Wimmel

Hello

Lars Kremers schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:05:
Ja, dat maakt wel uit. Na 10 à 15 minuten verdwijnt de IPadres naar MACadres vertaling uit de ARP cache van de router en stopt het dus met werken. Het broadcast-ID blijft in de lucht zolang als dat de router aan staat.

Zie ook de uitleg van DataGhost

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars Kremers
DataGhost schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:10:
[...]

Hangt van je router en bijbehorende configuratie af maar ik weet bijna zeker dat het uitmaakt. Voor de zekerheid zou ik het op het broadcastadres houden kijkend naar hetgeen ik in mijn vorige post uitleg.
Oké, bedankt.

Ik ga het nu even proberen..

:*) Oké dit was inderdaad het probleem, nogmaals bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Lars Kremers op 15-11-2010 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bingvanmoorsel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-01 10:23
Hallo iedereen,

is er al een oplossing voor mensen met een ziggo ubee wifi modem?
wat is het broadcast ip van dit modem?
of is het niet te realiseren ? Wake on Lan over Internet ?

heb ook een dlink 635 in mijn netwerk. die werkt nu als switch (dhcp staat uit) maar zou ik het package eerst daarheen kunnen sturen dan hij het vervolgens broadcast over het hele netwerk (dit werkte voorheen met het oude modem namelijk prima).

Groet

(((VPN opzetten snap ik ook niet helemaal, dan zou ik via de vpn kunnen versturen ?)))
Pagina: 1