Toon posts:

nieuwe all-round headset

Pagina: 1
Acties:

• Orion538
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 25-09 00:28
Hey lui,

Nou ik weet het niet meer.
Op het moment ben ik op zoek naar een nieuwe headset voor mijn pc.
Mijn oude headset de: logitech premium stereo 350 (aangesloten op creative sound blaster audigy 2).
Heeft het recent al eens begeven.
Deze heb ik nog kunnen oplappen met wat soldeerwerk, maar de andere oorschelp lijkt het ook te begeven.
Om deze reden ben ik op zoek naar een nieuwe headset.

Ik maak veel gebruik van skype om met vrienden te praten dus vind het belangrijk een goede microfoon te hebben. Daarnaast luister ik erg graag naar muziek, kijk films en game graag.
Daarom zou ik graag een goede all-round oplossing hebben.

Na vele artikelen, video's op youtube e.d. te hebben gekeken, weet ik het ook niet meer.
De 1 zegt dit en de ander ontkracht dit weer.

Graag zou ik van jullie horen wat jullie aanbevelen.

P.S. ik wist niet zeker of deze post in deze categorie behoorde dus...

• Ricoot
  • Laatst online: 08-09-2014

Ricoot

[maniacal laughter]

Persoonlijk zou ik kijken naar een koptelefoon zonder microfoon.
Een losse desktop microfoon van logitech is vaak net zo goed als het geen wat er aan de koptelefoon zit maar, je aanbod word wat ruimer als je naar beidde apart zoekt.

Wat is overigens je budget?
Voor jouw doeleinde ben ik van mening dat elke koptelefoon wel volstaat.
Zelf heb ik heel lang een sennheiser hd 515 gebruikt als allround koptelefoon. Zit lekker, geluid is gewoon goed te noemen.
Misschien is de bas wat aan de lage kant voor films en games maar liever een heldere maar minder luide weergave dan een modderige pompende bas.

Het is ook een kwestie van proberen en luisteren. De gemiddelde mediamarkt heeft meer dan genoeg hangen in elke prijs categorie.

• Orion538
  • Laatst online: 25-09 00:28
ik ben geen audiofiel zoals dat dan heet schijnbaar.
Maar ik zou ook niet weten wat ik momenteel mis.
Ik had met deze headset 2 jaar geleden echt geweldig geluid naar mijn smaak omdat ik in cod4 lui echt goed kon horen lopen en ze me vaak uitmaakten voor hacker hierom (lache echt vooral met vrienden :) )

Mijn budget ligt tussen de 80 en 100 euro. Dit vind ik persoonlijk al veel te veel geld voor een headset.
Maarja ik hoop dat ik 1 malig een goede kwaliteit headset hoef te kopen en hier dan 5 jaar mee kan doen.
20 euro per jaar is dan netjes ^.^.
Maar heb er geen moeite mee als de investering wat meer moet kosten.
Liever 1 keer een goed product dan 3x een verkeerd product.

Ik heb gekeken naar de Creative Siberia v2 en de roccat kave. Beide leken erg goed maarja dan heb je weer mensen die zeggen dat de headset weer bagger is en dan ga je weer twijfelen.
RicoN schreef op donderdag 11 november 2010 @ 17:57:
Persoonlijk zou ik kijken naar een koptelefoon zonder microfoon.
Een losse desktop microfoon van logitech is vaak net zo goed als het geen wat er aan de koptelefoon zit maar, je aanbod word wat ruimer als je naar beidde apart zoekt.
Had ik inderdaad gelezen dat dit de betere oplossing is.
Ik hoor dan graag wat de betere stand-alone koptelefoon is en welke microfoon aanbevolen is.
Heb een vriend die ook zo'n soort opzet heeft, maar zijn microfoon :X.

Maar ik laat me graag informeren door de audiofielen onder jullie :9

• K0L3N
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 25-09 14:21
ik gebruik zelf een zalman clip microfoon, is heel goedkoop, klemt zich vast aan de kabel van je heaphones en hij is echt te gevoelig (wat klink je vandaag zacht - oh wacht ff mijn microfoon zoeken, zal wel weer ergens onder liggen :P)

voor de headphones vind ik deze wel interessant: pricewatch: Sennheiser HD 238 Precision (Zwart), of deze: pricewatch: Sennheiser HD 555 (Grijs)

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee