Nieuwe geluidskaart voor headset

Pagina: 1
Acties:

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Sinds vorig jaar heb ik een nieuwe computer gekocht en daar een setje 5.1 boxen op aangesloten van Logitech op de onboard geluid van het moederbord. Maar sinds een tijdje heb ik een headset gekocht en wou die graag aansluiten op de geluidsaansluitingen aan de voorzijde van de kast maar dit werkt helaas niet!

Dus nu dacht ik; laat ik er een 2dehands geluidskaart inzetten om daar de headset op aan te kunnen sluiten.
Nu heb ik de Creative Soundblaster Audigy SE F/D en de Creative SoundBlaster Audigy 2 gezien bij mij in de buurt. Maar nu vroeg ik me af of dit uberhaupt wel mogelijk is, zodat ik de 5.1 boxen op mijn onboard geluid heb en de headset op de geluidskaart. Zodat als ik ga gamen, het geluid kan wisselen tussen boxen en headset.

Stats

• PaveloW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-07 14:02
Heb je de kabels van de kast voor het geluid aan de voorkant wel aangesloten?

• Vincitore
PaveloW schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:21:
Heb je de kabels van de kast voor het geluid aan de voorkant wel aangesloten?
Ja dat heb ik gedaan. Maar mijn moederbord is een beetje een vreemde eend in de bijt daarmee.
Aangezien wat er in het boekje stond van de kast (Sonata III) kwam niet overeen met het moederbord. Was 1 pinnetje te weinig meende ik.

Stats

• PaveloW
Vincitore schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:24:
[...]

Ja dat heb ik gedaan. Maar mijn moederbord is een beetje een vreemde eend in de bijt daarmee.
Aangezien wat er in het boekje stond van de kast (Sonata III) kwam niet overeen met het moederbord. Was 1 pinnetje te weinig meende ik.
Pinnetje 8 toevallig? (handleiding pag 16)
Welliswaar een willekeurige handleiding, maar geloof dat die wel vaker ontbreekt.

[ Voor 7% gewijzigd door PaveloW op 11-11-2010 16:31 ]

• Vincitore
Dat zou zomaar kunnen! Maar daarom de vraag: Lost dit 'probleem' zich met een extra geluidskaart op?

En de Creative SoundBlaster Audigy 2 lijkt me dan de beste, right? :+

[ Voor 36% gewijzigd door Vincitore op 11-11-2010 16:44 ]

Stats

• PaveloW
Zou toch eerst nog eens naar dat kabeltje kijken voor je €20 uitgeeft. Volgens mij heeft dat als voordeel dat wanneer je je hoofdtelefoon inplugt het geluid automatisch daarheen wordt geleid en niet naar je 5.1 setje...dacht ik....

Daarnaast als je 2 geluidskaarten hebt moet je waarschijnlijk per programma aan gaan geven welke kaart je wil gaan gebruiken. (in windows dan), mijn ervaring/herinnering is dat dat niet altijd even lekker werkt.

Ken beide kaartjes niet, maar voor een headset voldoen beide denk ik wel.

• Vincitore
Heb gekeken naar die kabeltjes maar er komt een kabel uit (AC'97) en die heb ik aangesloten op de AAFP.
De stekker voor 5,1 boxen niet aangesloten, alleen de speaker voor headset en dat werkt blijkbaar nu dus wel!

Als ik de 5.1 boxen aansluit, dan kiest hij die als eerste helaas dus daar zat het probleem :(
Nu uitvogelen hoe ik het om kan zetten naar headset als ik dat wil..

Want anders is het nog omslachtig als ik elke keer weer de stekkers van de 5.1 set eruit moet roppen.

/edit: Kan een Creative Soundblaster Audigy SE F/D voor €7.50 krijgen en de Creative SoundBlaster Audigy 2 voor €15. Wat zou een betere keuze zijn? Ik vind de Audigy SE F/D ook niet verkeerd als ik de reviews lees hier op Tweakers. Als het geen andere manier is, dan kan ik die kopen.. voor €7,50 valt dat mee.

[ Voor 87% gewijzigd door Vincitore op 11-11-2010 19:04 ]

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
nieuwe optie:

http://www.sweex.com/nl/a...-vision/sound-cards/sc015

Deze heeft verschillende aansluitingen zodat ik mijn 5.1 set aan kan sluiten en tegelijkertijd mijn headset. Is wel weer €25 helaas. Of zou het lukken met de 2e hands geluidskaarten voor €7,50 en €15?

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:37

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Games waar je apart de geluidsinstellingen kan wijzingen, kan je met 2 kaarten perfect laten wisselen.

Zo kan je ingame chat via headset, maar geluid van de game zelf via de 5.1. Met zo'n frontaansluiting gaat dat niet werken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Ok, als ik naar de Sweex 7.1 kaart zie, dan kan je daar de 5.1 set op aansluiten én de headset.
Als ik nu muziek ga luisteren dan wou ik graag de muziek via de 5.1 set laten lopen en als ik ga gamen om dan geluid/chat via de headset. Als ik dat zo kan selecteren met een druk op de knop dan zou dat perfect zijn!:)

/edit: Ik ga het eerst met de 2e handse Creative SoundBlaster Audigy 2 proberen .. zien of dit werkt!

[ Voor 14% gewijzigd door Vincitore op 12-11-2010 15:43 ]

Stats

Pagina: 1