Toon posts:

Lian Li PC-V354 koeling (Corsair H50 + meer)

Pagina: 1
Acties:

• DMC90
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 24-09 22:36
Beste mensen,

Ik wil een, in mijn ogen, high end systeem gaan bouwen en het proppen in een lian li pcv-354.

De setup zal als volgt zijn:

Case: Lian li PC-V354
Mobo: ASUS Rampage III Gene (micro ATX)
CPU: Intel Core i7 950
CPU koeler: Corsair Hydro H50
VGA: ASUS AMD 6870 (misschien later x2)
Voeding: Seasonic M12D-850
Geheugen: OCZ Platinum DDR3 PC3-10666 (misschien later x2)

Wat nog niet dik gedrukt is ben ik niet over uit!

Waar ik nu mee zit. Ik wil mijn CPU gaan koeling m.b.v. de Corsair H50.Deze wordt standaard geleverd met 1 fan. Ik heb al onderzoek gedaan over de H50 en Corsair adviseert om in plaats van lucht uit de kast te zuigen langs de radiator, lucht van buiten af naar binnen te zuigen. Dit doen de front fans in mijn kast dus ook al. Ik ben bang dat dit in mijn kast problemen gaat veroorzaken met de Airflow aangezien er dan alleen aan de bovenkant van de kast lucht uit de kast wordt gezogen mbv een 120 mm fan.

Waarom de H50? Deze heeft betere reviews dan bijv. de Coolit eco a.l.c.
Waarom zo'n WC kitje? Vind het vetjes en bespaart vrijveel ruimte in mijn krappe kast.

Denken jullie dat ik problemen met airlfow ga krijgen? Zo ja, wat zou een oplossing zijn? Ik ben nieuw met het bouwen van een systeem dus ik ben zeer benieuwd en geintresseerd in wat jullie te zeggen hebben.

P.S. Ik ga waarschijnlijk de standaardfan van de H50 vervangen voor een Sharkoon silent eagle SE 120 mm + scythe 120mm slim fan (12 mm dik) H50 presteert stukken beter met een 2e fan heb ik gelezen.

• qwertyuio
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16-09 06:58
Ik heb ook een H50, en de fan tegen de radiator heb ik gewoon als outtake fan en ik heb toch temperaturen rond de 30 graden.
Ik denk persoonlijk niet dat je problemen met de airflow gaat krijgen.

Daarnaast denk ik dat je ook niet veel keuze hebt qua cpu koelers met zo'n klein kastje.

• DMC90
Veel keuze heb ik inderdaad niet. Ben echter nu wel aan het twijfelen of een H70 een betere koeler is. Die h70 komt alleen wel reusachtig over op mij, zal het wel niet worden denk ik ^^

Ik zit er gewoon mee, juist omdat ik zo'n kleine case gebruik, dat er teveel lucht mijn case wordt ingezogen en er maar 1 fan is die de lucht er uit zuigt.

• Kiwitje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 05-08 00:26
Ik heb hem als intake, met temps rond de 28-30 graden (AMD Phenom 965). Heb 1 front intake, 1 top outtake en reservoir intake (met 1 nexus fan). Bij fan als outtake stijgt de temp.

Specs

• Roel1966
  • Niet online
Ik heb zelf ook met dat plan rond gelopen een H50 in combinatie met de Lian-Li PCV354 echter waar je al rekening mee moet houden is dat de radiator van de H50 zowel boven als onder ongeveer 1 cm uit steekt. Voor zover ik kan zien past dit niet in de Lian-Li omdat die fans nogal kort tegen de zijkant en onderkant zitten en je dus geen plaats meer hebt voor die extra 1 cm wat je erbij moet tellen bij de 12 cm.

Een H70 kan je sowieso al vergeten want je moet er rekening mee houden dat de H70 in totaal ongeveer 10 cm qua dikte inneemt omdat die met dubbele fans werkt, dus 2 x 2,5 cm en nog eens 5 cm van het rad zelf omdat die dubbel zo dik is. Maar in die kast kan je ook heel goed een gewone goede cpu-koeler zetten omdat je verder geen beperking qua hoogte hebt voor zover ik dan kan zien, en dit qua airflow ook nog het meest gunstige zou zijn.

Overigens raad ik je af bij een H50 om 2 verschillende fans te gaan gebruiken en een Silent Eagle geen geschikte fan is voor een H50 rad, want bij een rad moet er een hogere druk geleverd kunnen worden. Goed alternatief is de Scythe Gentle Typhoon die op een rad vrij goed schijnt te presteren, en die je ook met verschillende rpm kan krijgen.

[Voor 16% gewijzigd door Roel1966 op 11-11-2010 19:09]

• DMC90
Bedankt voor alle nuttige info!

Ik weet echter wel zeker dat de H50 gewoon past in die case, genoeg afbeeldingen gezien waar hij is gemonteerd!

Ik kwam nu echter deze build tegen en ik moet zeggen dat ik het erg interessant vind:

De radiator van de H50 aansluiten op de fan die lucht aanzuigt aan de voorkant van de kast. Ben dan weer alleen bang dat de VGA niet goed genoeg gekoeld wordt. Ik ben wel van plan om een AMD 6870 te kopen en deze verbruiken relatief weinig en worden niet erg heet, dat is tenminste wat ik vernomen heb. Dit zou dus een erg goede oplossing kunnen zijn?

Roel1966, weet jij toevallig of dat de standaard fans zijn waar de h50 op aangesloten is? Zo nee, welke zijn het dan wel? Ik kan van de Scythe Gentle Typhoon namelijk alleen de 92mm versie vinden.

EDIT:

Ik ben weer aan het zoeken geweest en ik kom er echt nu even niet uit wat de beste setup is!
1) H50 aan de achterkant van de kast met 1 fan, of met 2 fans
2) H50 boven in de kast met 1 fan
3) Voorin de kast met 2 fans.

Zijn er naast de Scythe gentle thyphoon nog andere goede alternatieven? tamelijk moeilijk te vinden in 120 mm formaat en ook niet de mooiste. Ja, wat een nicht ben ik toch.

[Voor 18% gewijzigd door DMC90 op 11-11-2010 20:39]

• Roel1966
  • Niet online
willieboy90 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 20:16:
Roel1966, weet jij toevallig of dat de standaard fans zijn waar de h50 op aangesloten is? Zo nee, welke zijn het dan wel? Ik kan van de Scythe Gentle Typhoon namelijk alleen de 92mm versie vinden.

EDIT:

Ik ben weer aan het zoeken geweest en ik kom er echt nu even niet uit wat de beste setup is!
1) H50 aan de achterkant van de kast met 1 fan, of met 2 fans
2) H50 boven in de kast met 1 fan
3) Voorin de kast met 2 fans.

Zijn er naast de Scythe gentle thyphoon nog andere goede alternatieven? tamelijk moeilijk te vinden in 120 mm formaat en ook niet de mooiste. Ja, wat een nicht ben ik toch.
De fans die in deze build erop gemonteerd zijn zijn geen standaard Corsairfans want die zijn altijd zwart van kleur met dan het Corsairlogo erop. Hetzelfde geld dan ook voor de H70 waarbij het verschil wel dan is dat daar 2000 rpm fans bij geleverd worden en bij de H50 maar 1 1600 rpm fan en uiteraard 12 cm.

Het beste is toch zoals ik de binnenkant van de kast zie dat je hem gewoon op de voorgeschreven manier van Corsair plaatst namelijk aan de achterste fan en dan als intake, waarna de warme lucht meteen weer door de topfan eruit gezogen word.

Voor in de kast raad ik je toch echt af want zoals je zelf al opperde blaas je dan direct warme lucht richting de videokaart en ook tevens je moederboard. Je hebt dan wel een mooi koele cpu echter de rest van alle onderdelen gaan je dan veel te warm worden, zeker wanneer je misschien ook erop gaat gamen of OC'n.

En dan wat het laatste betreft zou ik zelf niet teveel gaan afwijken van de originele fans van de H50 en uit testen van diverse mensen is toch wel gebleken dat de Scythe Gentle Typhoon goed presteerd en tevens een vrij stille fan is.

Zeker wanneer je de H70 pakt dan luisterd dit nog nauwkeuriger omdat het rad dubbeldik is en daardoor een nogal behoorlijke druk nodig is van de fan, sterker nog, uiteindelijk heb ik bij de H70 de originele fans er weer op gezet nadat ik diverse fans geprobeerd had. Alleen de Gentle Typhoons dan nog niet maar dat zit wel in de planning echter eerst weer even wachten op centen ( eurocenten ) :)

• DMC90
moeilijk moeilijk!

Het 'vervelende'is namelijk dat ik definitief al heb besloten om gebruik te maken van de lian-li case en de h50. H70 gaat het dus inderdaad niet worden, dat is gewoon een beetje te voor mijn case.

Ik zie toch echt erg veel builds waar mensen gebruik maken van de h50 bij de intake fans van de V354, VGA's hebben en soms niet eens een modulaire voeding gebruiken en ze hebben mooie temps.

Nou weet ik niet of dit volkomen idioten zijn natuurlijk, maar het schept bij mij de hoop om het te proberen en beter te doen dan zij.

Ik weet wel dat als ik dit ga doen dat er relatief minder koel lucht naar mijn VGA (misschien later VGA's) komt, waardoor ik sowieso een kaart moet uitzoeken met de beste temp prestaties.

Ik ga nog even op onderzoek uit!

• h4ns
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
Zoek gewoon de specs op van de betreffende Corsair fan, RPM, DB en CFM. Kies daarna fans naar je gading met redelijk vergelijkbare specs.

Met push-pull heb je gewoon dezelfde airflow over je GPU's, misschien is die lucht een tikkeltje warmer maar het belangrijkste is dat je airflow houd lijkt me. Indien je slechts 1 fan gebruikt lijkt me de plaatsing onderin niet bepaald optimaal.

Zit zelf ook al een tijdje naar zo'n H50/70 te kijken maar denk toch dat ik er vanaf zie gezien het geluid wat de pomp maakt. Een goede luchtkoeler is gewoon stiller, wat zeker mijn voorkeur heeft. Maar in sommige cases kan zo'n corsair een mooie oplossing zijn.

Edit - In de V354 lijkt me plaatsing onderin toch het beste, achterkant past niet lijkt me en bovenin zou ik liever lucht naar buiten blazen dan naar binnen.

[Voor 10% gewijzigd door h4ns op 12-11-2010 23:46]

• Kiwitje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 05-08 00:26
h4ns schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 23:39:
Zit zelf ook al een tijdje naar zo'n H50/70 te kijken maar denk toch dat ik er vanaf zie gezien het geluid wat de pomp maakt. Een goede luchtkoeler is gewoon stiller, wat zeker mijn voorkeur heeft. Maar in sommige cases kan zo'n corsair een mooie oplossing zijn.
H50 zit er hier ook in, pomp maakt geen geluid. Draait nu wel op 50%, maar koelt nog prima. Pas bij de 70% (speedfan) gaat hij inderdaad het irritante ratelende geluid maken, maar dat blijkt ook weer per pomp afhankelijk te zijn.

Specs

• DMC90
Ik was even over gegaan op een ander forum, iets met overclock en iets met .net. Mensen zijn daar overigens erg snel en behulpzaam!

Met de hulp van hun ben ik er helemaal uitgekomen! Mijn keuze is uiteindelijk het volgende geworden.
  • De Corsair H50 zal gebruik gaan maken van een Push en Pull fan, met een shroud. De H50 zal inderdaad geplaatst worden in de onderste front intake. De fans die hiervoor gebruikt zullen worden zijn Yate Loon's D12SL-12, rode LED uitvoering met max 1350 RPM.
  • Bovenste front intake fan zal net als de fans van de H50 een Yate Loon D12SL-12 zijn
  • De back intake fan wordt een Scythe Slip Stream 120 MM, 1600 RPM
  • In de bovenkant van de case komt een Scythe slip Stream 140 MM, 1700 RPM. Dit is echt een monster qua specs en blijft relatief stil!
Mooie is dat de kast een Fan speed controller heeft! Als ik eenmaal begin met in elkaar zetten kan ik even kijken wat de meest luidruchtige fans zijn en deze een standje lager zetten. Wel als de temps mij dat toelaten.

Met dit koeling systeem blijft er overigens nog genoeg ruimte over voor een AMD 6870, 30 mm speling zelfs :>
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee