Toon posts:

Zyxel Router - Problemen, draadloos en kabel

Pagina: 1
Acties:

• Niiels
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 13-11-2010
Beste mensen,

Ik heb een Zyxel ROUTER, waarop 3 xbox'en, 4 computers en 3 ipods zijn aangesloten.
Indien alles uit staat behalve de iPod valt het internet na een bepaalde tijd uit. Indien alle computers alleen aan staan gebeurd er niks en werkt het internet. Doen we hier 2 xbox'en van me broertjes bij, dan werkt het nog steeds en valt er niks uit. Indien ik mijn xbox aanzet, valt het internet op de xbox zelf uit en soms ook bij de andere 2. Ik kan niet eens 3minuten online zijn op mijn xbox of hij valt uit, ik kan niet eens 5minuten op mijn iPod en de connectie is uitgevallen.

Het nadeel van mijn iPod aan is dat de telefoonconnectie ook gelijk uit valt, bijvoorbeeld mijn moeder belt met mijn tante en ik zit op mijn iPod, valt het internet uit en de telefoonverbinding ook.

Vroeger hadden wij een Linksys, waar alles op werkte echter omdat telfort een nieuwe aanbod omdat deze beter zou zijn, is mijn vader daarmee akkoord gegaan met als gevolg het probleem hierboven.

Ik heb al uren lopen rotzooien in de router, op internet gekeken naar problemen, maar ik ben niet ver gekomen. Kan iemand mij helpen? Het zou mij weer rustig kunnen laten gamen

*** Extra info: 3 Xbox'en - 3 x Kabel
3 Computers - 3 x Draadloos
1 Computer - 1 x Kabel
3 iPod - 3x Draadloos

Provider; telfort
Router; Zyxel P-2602HW-D1A

Een andere vraag die ik heb is of het misschien beter is om een nieuwe router te kopen. Zo ja , welk merk is type is het beste, om in de hier boven genoemde situaties correct te functioneren?

Met vriendelijke groet,
Niels

• Kompaan
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 30-04 22:44

• Niiels
Nee die heb ik helaas niet meer...

Ik denk niet dat deze router ooit gaat werken? Tenzij iemand een oplossing heeft..?

Welke router zou ik anders moeten kopen, die hiervoor geschikt is.. 8)7

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Staat ie misschien ingesteld op "Connect on Demand"? Maak er dan eens "Nailed-Up Connection" van.

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 14-09 21:36
Problemen met uitvallen als je met allemaal apparaten lekker aan het internetten bent, is bij ZyXel vaak te wijten aan een crash, RAM vol, TCP table vol, noem het maar op.

Uitvallen bij geen of 1 apparaat dat inactief aan het zijn is, zoals Sparrow zei, Connection prefs even checkken.

• Niiels
Als dat ene wat jij noemt vol is, waar kan ik dat checken?
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee