Anoniem: 382976

Topicstarter
Ik heb een Abit ic7-g

En daarbij de volgende melding "cmos checksum error defaults loaded, pres F1 to continu or DEL to enter setup"
Echter mijn toetsenbord word niet langer gezien.

Wat er is gebeurd:
Ik heb een ander moederbord in mijn pc gezet omdat de oude bios currupt was (bios chip vastgesoldeerd)
Mijn "nieuwe" moederbord ondersteunde mijn oude (3.2ghz intel) cpu niet dus ik heb hem moeten flashen naar de laatste versie. Na het flashen de cmos gewist en opgestart, ik kon de bios in, heb de sata 1 schijf als 1e schijf ingesteld ipv me ide schijf, wil de bios uit maar hij loopt vast (toetsenbord deed het niet meer).
Sindsdien heb ik dus de bovenstaande error.

Ik heb al talloze keren de cmos gereset (jumper verplaatst+battery er uit+ stekker er uit)
Alle ram er uit en 1 stokje er in (meerdere poorten geprobeerd verschillende stokjes)
alle schijven los, alle pci kaarten eruit, voedding los en vast gezet, zalman koeller los en de standaard koeler als cpu koeler fan, cmos battery vervangen, andere toetsenborden (ps/2, usb), 3.2ghz cpu er op.
Ik draai nu met cpu ram en gpu, echter nog steeds dezelfde mededeling.
En halverwege de post krijg ik een eindlose serie snelle piepjes achter elkaar??

Ik ben teneinde raad 8)7 |:( :( :'( , iemand nog ideen?

Alvast dank voor alle hulp, mvg David.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-05 10:21
Ik neem aan dat je een USB keyboard gebruikt? Gebruik eens een PS2 keyboard en stel je bios goed in. Dan zijn je problemen waarschijnlijk over :)

Carpe Diem

Topicstarter
Dat heb ik natuurlijk allang geprobeerd zoals ik in de ts aangeef, een usb toetsenbord en ps2 toetsenbord beiden werken ook niet (geen caps lock en numlock).

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Na het flashen vanje bios komt je computer niet meer voorbij de POST, en je gaat de oorzaak bij de hardware zoeken :?

Gevalletje oorzaak en gevolg zou ik zeggen. Heb je wel het juiste bios geflasht?

[ Voor 15% gewijzigd door CodeCaster op 11-11-2010 13:13 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Topicstarter
Het flashen ging zonder problemen, daarna de herstart ook, daarna ging het mis. Er is softwarematig niets wat ik nog kan doen heb ik het idee?

Zolang Abit niet de verkeerde bios onder de juiste naam verstrekt moet ik de goede hebben.
Ik vind het zo raar dat hij 1 maal WEL voorbij de post kwam maar bleef hangen op het moment dat ik de instellingen van de bios op wilde slaan...

EDIT:

Dit gelooft niemand. Na het plaatsen van een systeem fan met toerental sensor een het mobo werkt het weer. Ik kon weer de bios in en daarna niets veranderd en save en exit gedaan. Pc uit fan weer los en hij blijft het nu doen.... schiet mij maar lek. 8)7

Nu alle harde schijven ed er weer aan en hopen dat i het blijft doen _/-\o_

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 382976 op 11-11-2010 13:55 ]